Toon posts:

Nieuw RAM laat me notebook crashen, iemand een idee?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Micromaxx 1,7 GHz Notebook. Met daarin een moederbord van het type 'M785' met een SIS chipset, dat is alles wat ik ervan heb kunnen achterhalen.

De notebook beschikt standaard over 256 MB RAM. Ik wil een module bijplaatsen en heb daarom een module bijgekocht van 256 MB. Deze nieuwe module wil echter niet samenwerken met de oude. Beide zijn PC2700 en 333MHz. De nieuwe module is goed want me computer werkt wel als ik deze erin zet zonder de oude module. Maar zodra ik ze dus allebij erin plaats loopt me computer vast bij het starten van Windows(xp). De nieuwe module is wel van een ander merk, maar dat hoeft dacht ik geen probleem te zijn? Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Gegroet Ruben

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Hierin staan veel tips, onder andere ook mbt geheugen toevoegen.

Er zijn twee dingen die gelijk opkomen:
1) de totale load op de geheugenbus neemt met twee SO-DIMMs toe en staat vaak minder strakke timings toe. Gooi de timings eens wat lossen
2) soms werken twee verschillende DIMMs prima, maar kunnen ze niet met elkaar overweg. Als het losgooien van de timings niet helpt, is dit waarschijnlijk.

Maar goed, beide zaken had je zelf kunnen verzinnen adhv de troubleshooter en de PMG FAQ. Gebruik die dan ook voor je een topic start :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.