Toon posts:

is mijn brander dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb een verveelend probleem met mijn nec 4571a brander

hij geeft brandproblemen in zowel nero ,alcohol 120% en dvd decrypter
hij wil totaal geen platinum dvd,s branden en en na een aantal keer opnieuw starten pakt hij een arita dvdtje (+/-5 keer opnieuw starten)

hij begint gewoon niet met branden en het brand programma geeft na een minuut of 5 een erorr

ik heb windows er 2 keer op nieuw op gezet en vervolgens 1 brand programma geinstaleer (1e keer nero 2e keer alcohol 120)

maar dat heeft nix geholpen

ik heb hem op een ander ide kanaal gehad , ook nix!

andere firmware is er niet voor mijn brander

dit is egt een frustrerend probleem!

ik heb een maand geleeden mijn northbridge koeler vervangen en toen heb ik een klein krasje op het moederbord gemaakt, en een poosje daar naa dit probleem

kan dit er mee te maken hebben??,,,,
......................................
nec 4571a
asus a8v-e deluxe
win xp pro

dank u :)

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

Goliath

hi ho silver... away

Kun je hem in een andere pc hangen?
Heb je nog garantie?
Draai je veel programma's op de achtergrond tijdens het branden?
Al eens een lagere brandsnelheid geprobeerd?

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:18

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ook al eens een ander merk geprobeerd dan Platinum en Arita? Dit zijn i.m.o. de meest cheap-ass crappy merken die je maar kan bedenken (op Bulkpaq na, alleen zijn die wel zo eerlijk om op de schijfjes te laten zien wat ze zijn. Het 'paq' deel is zilver en ondersteboven staat er dan 'bad').

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• DarthPlastic
  • Laatst online: 07-01 19:29
Kan door de kras in het moederbord zijn dat hij storing geeft, maar als de brander het in een andere pc nog steeds niet doet (andere kabel proberen!) zou ik hem RMA sturen, het komt gewoon wel eens voor dat er eentje kapotgaat.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Goliath schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:54:
1 Kun je hem in een andere pc hangen?
2 Heb je nog garantie?
3 Draai je veel programma's op de achtergrond tijdens het branden?
4 Al eens een lagere brandsnelheid geprobeerd?
1 nog niet gedaan
2 iemand anders heeft hem voor mij bestelt , zij heeft de bon niet meer
3 ik heb het geprobbert met een schoone instal met aleen het brand programa '' nee dus''
4 ja maar dat helpt ook niet
FooLsKi schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:29:
Ook al eens een ander merk geprobeerd dan Platinum en Arita? Dit zijn i.m.o. de meest cheap-ass crappy merken die je maar kan bedenken (op Bulkpaq na, alleen zijn die wel zo eerlijk om op de schijfjes te laten zien wat ze zijn. Het 'paq' deel is zilver en ondersteboven staat er dan 'bad').
ik heb philips ook geprobeert maar zelfte probleem naa 5 keer lukte er een

Verwijderd

Topicstarter
DarthPlastic schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:36:
Kan door de kras in het moederbord zijn dat hij storing geeft, .
is er een programa om dit te testen?

• Renegade!
  • Laatst online: 22-12-2025
Probeer eens "check errors+scratch+motherboard+program" in google ;)

Dat bestaat volgens mij niet :P Maar ik zou eerst eens in een andere pc proberen zoals hierboven al gezegd geweest is, dan kun je al veel uitsluiten.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:46
nero toolkit
via 'Start -> Alle programma's -> Ahead Nero -> toolkit

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand die iets weet'
?

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Kijk even naar dat krasje volg evt de lijnen of onderzoek het een beetje? Misschien ishet wel superficial..Ik vind het trouwens ook best klinken als een voedingsprobleem probeer het een met een betere voeding en post op zijn minst alle specs van je systeem.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
:9 Koop een Plextor, Heb ik zelf nog nooit problemen mee gehad.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Krijg je een calibration error bij het branden? Dan is het bijna zeker je brander (is mij verteld voor ik die van mij rma stuurde :P )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
FooLsKi schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:29:
Ik sluit me hier helemaal bij aan!
Probeer eens een Verbatim schijf.

"Soylent Green is people!"

Verwijderd

Topicstarter
meestal krijg ik een (power) calibration error in dvd decrypter

mijn pc:

asus a8v-e deluxe
amd 64 3000+
1.5 gb ram
350 watt voeding

ik heb vanmiddag ook andere schijfjes geprobeert ,Datawrite en Infiniti

de eerste Infiniti dvd lukte maar daarna geen een meer (was puur toeval)

maar ik gaa morgen of maandag de brander ff in de pc van mijn nicht proberen als hij het daar wel doet dan moet het aan mijn moederbord lichen
en ik ben de bestel bon van Cool-prices(van de brander) kwijt dus hij zal ook wel niet terug kunnen

veder is er geen andere oplosing meer voor?

Verwijderd

Ikzelf doe gemiddeld ongeveer 6 maanden met een dvd brander (brand 500dvds in die tijd). Daarna mislukt branden op 8x dan 4x. dan 2x Uiteindelijk kan hij helemaal niks meer en komt hij met callibration error meldingen. Gewoon wegpleuren en een nieuwe kopen. Het merk maakt niets uit, heb al verschillende merken zo versleten. Je hebt maar een aantal branduren en als die opraken dan wordt het tijd voor een nieuwe. En voor de prijzen voor een dvd brander tegenwoordig hoef je het niet te laten.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:09:
Ikzelf doe gemiddeld ongeveer 6 maanden met een dvd brander (brand 500dvds in die tijd). Daarna mislukt branden op 8x dan 4x. dan 2x Uiteindelijk kan hij helemaal niks meer en komt hij met callibration error meldingen. Gewoon wegpleuren en een nieuwe kopen. Het merk maakt niets uit, heb al verschillende merken zo versleten. Je hebt maar een aantal branduren en als die opraken dan wordt het tijd voor een nieuwe. En voor de prijzen voor een dvd brander tegenwoordig hoef je het niet te laten.
Als je hem binnen 6 maanden verslijt heb je gewoon nog garantie. Ik heb ook een nieuwe gekregen toen die van mij net binnen een jaar kapot ging (ook superveel gebrand, doe ik tegenwoordig ook niet meer).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1