Toon posts:

Netwerkkaart vindt modem thuis niet, modem buren wel :O

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een probleempje met de verbinding met mijn draadloze modem. De netwerkkaart van mijn laptop kan wel de modems van de buren wel signaleren, maar die van thuis niet. Alle andere pc’s en laptops thuis kan mijn modem wel signaleren. Wie o wie weet waar het aan kan liggen?

Groeten,

Marco.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:08
Routertje op een ander kanaal zetten? Mogelijk kan jouw kaartje dat kanaal niet aan en de andere wel.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:36

Coach4All

I'm a Coach 4 All

• Adsl/kabel
  • Kan/mag een nieuw device aanmelden (kan bv in speedtouch ingesteld worden)
  • SSID aan/uit

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
kabel van chello.... router op ander kanaal zetten?? hoe? :?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:08
Kijk dan eerst even de handleiding door van je router ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat heb je uberhaubt achter je modem hangen dat het draadloze netwerk creeert? Want met alleen een chello modem ga je denk ik niet zo heel ver komen :?

Kortom doe eens wat meer info over je apparatuur.

Ow ja, en manuals doorlezen wil ook nog wel eens helpen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-04 16:44
Klinkt alsof je router/ap op kanaal 13 zit te zenden en je (Centrino) notebook voorzien is van drivers die kanaal 13 niet accepteren (drivers voor de amerikaanse markt)

zet m eens op een ander kanaal?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zoals hierboven al uitgelegd: Lepel eerst maar eens wat informatie op over de gebruikte apparatuur. Want hiermee kunnen we niet verder.

Of je Wireless Access Point gebruikt een kanaal wat jou laptop niet kent/kan gebruiken
Of je Wireless Access Point is van een type wat je laptop niet onderteund (A/B/G)

Voor het veranderen van een kanaal bekijk je de handleiding van je router/WAP/modem. Want daar staat het ongetwijfeld in ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nog moet vermelden is dat hy 't eerst wel deed, dus de modem wel herkende, maar nadat ik een pc thuis heb geformatteerd en opnieuw heb geinstalleerd het opeens niet meer deed :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:32:
Wat ik nog moet vermelden is dat hy 't eerst wel deed, dus de modem wel herkende, maar nadat ik een pc thuis heb geformatteerd en opnieuw heb geinstalleerd het opeens niet meer deed :'(
Dan is de gemelde suggestie van drivers nog steeds mogelijk.
En ook verborgen ssid is nog mogelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 17:38 ]

Pagina: 1