Ik heb twee versterkers, een hoofdversterker die ik normaal gebruik, en een midi-setje die ik weer eens wil gebruiken als wekker (wakker worden met Pink Floyd ofzo is wat fijner dan een irritant riedeltje uit je mobiel
). Ik heb echter maar 1 set boxen die ik hiervoor kan gebruiken. Daarop kwam ik op het idee om een schakelaar te maken (DPDT, 2*3 pinnen dus):
Dit werkt natuurlijk, alleen ik bedacht me dat de massa van de boxen niet geschakeld wordt, alleen de signaal-draad... Maakt het uit of die massa-draad aan dezelfde versterker zit als de signaaldraad? Of kan het ook zo zijn dat de speakers zo zijn verbonden, dat de signaaldraad aan de ene versterker zit en de massadraad van deze speakers aan de massa van de andere?
Anders moet ik namelijk twee schakelaars gaan gebruiken en ik wil het zo simpel en goedkoop mogelijk houden
code:
1
2
3
4
5
6
| amp = hoofdversterker
set = midi-setje
DPDT switch
amp links -------------[-o|o-]------------ amp rechts
speaker links -------------[-o|o-]------------- speaker rechts
set links ----------------[-o|o-]-------------- set rechts |
Dit werkt natuurlijk, alleen ik bedacht me dat de massa van de boxen niet geschakeld wordt, alleen de signaal-draad... Maakt het uit of die massa-draad aan dezelfde versterker zit als de signaaldraad? Of kan het ook zo zijn dat de speakers zo zijn verbonden, dat de signaaldraad aan de ene versterker zit en de massadraad van deze speakers aan de massa van de andere?
Anders moet ik namelijk twee schakelaars gaan gebruiken en ik wil het zo simpel en goedkoop mogelijk houden