Camcorders tot 600 euro, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Hoi Allen,

Wij gaan overmorgen op vakantie en eigenlijk willen we voor die tijd nog een nieuwe camcorder kopen. Er is alleen één probleem: ik kan op een of andere manier zeer moeilijk zoeken welke camera goed is. Je hebt namelijk niet zo'n videocamera-review website als DPReview oid. Ik heb wel een idee, na oriënteren in winkels zoals de MediaMarkt.

Daarom vraag ik aan jullie of jullie misschien een camera weten. Mijn eisen zijn:
- Minstens 10x optische zoom, daarnaast is digitale zoom ook gewild (je hebt dan namelijk toch meer pixels dan 720x576)
- Liefst ook 3CCD
- Max 600 euro
- Image Stabiliser

Ik kwam al op de Panasonic NV-GS180. Leek me ideaal: 3CCD, 10x optisch en daarbij ook nog digitale zoom. Nou las ik in een review het volgende:
s we've come to expect from Panasonic's three-chip consumer range, image quality was a cut above most similarly priced single-chip camcorders. This was particularly noticeable in low light or when shooting indoors. The only down side was that the GS180 uses electronic image stabilisation, which works well in good lighting but isn't so effective in poor illumination - and you can't use it at all in widescreen mode.
Yikes! :X Betekent dat dat ik geen IS kan gebruiken als ik in Breedbeeld opneem? Ik doe niet anders! Dan valt die al af :(.

Weet iemand anders een camera? Ik kom er niet uit...

Bedankt! _/-\o_

• masser120
Laat maar die website heb je dus toch :X

http://www.camcorderinfo.com

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 13:51
De Panny GS-280 heeft optische stabilisatie, dat is een pak beter dan de electronische van goedkopere modellen. Maar ik ben bang dat je die net niet voor onder de €600 kunt krijgen...

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 00:48
Ik ben op dit moment niet op de hoogte van de huidige typenummers, maar ongeveer een jaar geleden heb ik een Sony (nog een stuk duurder dan €600) gekocht. Steady Shot van die dingen schijnt veel beter zijn dan van bepaalde andere merken. Het touch screen werkt voor mij best goed. Kijk eens op www.camcorderinfo.com (grr die stond er dus al)
Als je trouwens naderhand nog lekker wilt editten, en welke tweaker wil dat nou niet, moet je wel dv-bandjes nemen en niet 1 die op dvd opneemt, dat is al veel verder gecomprimeerd en dus slechter in kwaliteit. Hoe het met de harddiskrecorders zit weet ik niet.

[ Voor 45% gewijzigd door Dancing_Animal op 24-07-2006 22:35 ]

• masser120
Weet iemand of die Image Stabiliser van Panasonic VP-GS180 in wide mode echt niet werkt? Anders wordt het die...

• Dancing_Animal
masser120 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:17:
Weet iemand of die Image Stabiliser van Panasonic VP-GS180 in wide mode echt niet werkt? Anders wordt het die...
Ik gok dat ie hier de NV GS 180 heet en dan kun je er hier over lezen http://kieskeurig.nl/revi...E3A71C12570F800431D73.htm dat de beeldstabilisatie echt niet werkt in breedbeeldmode.

Als je op de site van kieskeurig gaat zoeken vind ik het altijd het makkelijkst om bij optie (1) op winkelprijzen te klikken en dan kan je bij de (3) zoekwoorden gewoon bv nv gs 180 intikken, dan vindt ie 'm wel. Klik op het produkt en daarna op reviews. Als je gelijk op reviews gaat zoeken is ie nogaleens kieskeurig of je he typenummer wel goed schrijft. 1 streepje verkeerd en hij vindt 'm al niet.
Een tip al je reviews op kieskeurig leest: hele positieve reviews van mensen die voor het eerst een camera hebben kun je beter negeren, vind ik. Als bij een apparaat door veel verschillende mensen een negatief beeld naar voren komt moet je toch eens je bedenkingen bij het apparaat krijgen, dat doe ik dan. Zowel voor positieve als negatieve reviews kunnen er natuurlijk mensen van het merk zelf als van de concurrent reviews gaan zitten invullen, maar daar ga ik niet van uit.
Ik zat net nog even voor je te zoeken maar als je op kieskeurig de sony hc46 zoekt tik dan niet in sony hc 46, want dan krijg je een ander met 46 reviews, maar tik in sony hc46.

Ik heb nog even op de site van Sony een selectie gemaakt van de huidige modellen die volgens kieskeurig onder de 600 euro zitten. Allen hebben dan geen analoof video in of audio in, dus kun je er geen oud materiaal mee overzetten, mocht je dat willen. Sommige wel weer dv-in, dis als je het terug wilt zetten van je pc naar een bandje. Uit het schema blijkt ook uit de linkerkolom dat ze allemaal 16:9 opnemen, in tegenstelling tot wat er bovenin bij de produktomschrijvingen staat. Het schema http://www.sony.nl/produc...CR-HC46E&models=DCR-HC94E

[ Voor 89% gewijzigd door Dancing_Animal op 25-07-2006 00:04 ]

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

je hebt ook nog dvspot.com of iets dergelijks.

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

• masser120
Dancing_Animal schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:40:
[...]

Ik gok dat ie hier de NV GS 180 heet en dan kun je er hier over lezen http://kieskeurig.nl/revi...E3A71C12570F800431D73.htm dat de beeldstabilisatie echt niet werkt in breedbeeldmode.

Als je op de site van kieskeurig gaat zoeken vind ik het altijd het makkelijkst om bij optie (1) op winkelprijzen te klikken en dan kan je bij de (3) zoekwoorden gewoon bv nv gs 180 intikken, dan vindt ie 'm wel. Klik op het produkt en daarna op reviews. Als je gelijk op reviews gaat zoeken is ie nogaleens kieskeurig of je he typenummer wel goed schrijft. 1 streepje verkeerd en hij vindt 'm al niet.
Een tip al je reviews op kieskeurig leest: hele positieve reviews van mensen die voor het eerst een camera hebben kun je beter negeren, vind ik. Als bij een apparaat door veel verschillende mensen een negatief beeld naar voren komt moet je toch eens je bedenkingen bij het apparaat krijgen, dat doe ik dan. Zowel voor positieve als negatieve reviews kunnen er natuurlijk mensen van het merk zelf als van de concurrent reviews gaan zitten invullen, maar daar ga ik niet van uit.
Ik zat net nog even voor je te zoeken maar als je op kieskeurig de sony hc46 zoekt tik dan niet in sony hc 46, want dan krijg je een ander met 46 reviews, maar tik in sony hc46.

Ik heb nog even op de site van Sony een selectie gemaakt van de huidige modellen die volgens kieskeurig onder de 600 euro zitten. Allen hebben dan geen analoof video in of audio in, dus kun je er geen oud materiaal mee overzetten, mocht je dat willen. Sommige wel weer dv-in, dis als je het terug wilt zetten van je pc naar een bandje. Uit het schema blijkt ook uit de linkerkolom dat ze allemaal 16:9 opnemen, in tegenstelling tot wat er bovenin bij de produktomschrijvingen staat. Het schema http://www.sony.nl/produc...CR-HC46E&models=DCR-HC94E
Ach je kan met die Pana dus echt geen IS hebben bij breedbeeld...Sorry hoor, maar dat is zowat de meest domme keuze die je kan maken :(

Ik zal die Sony hc 46 eens onthouden...

Bedankt!

Oud materiaal kan ik overzetten nog via mijn oude Digital8 camera van Sony (daar krijg ik nu een beetje genoeg van. Ik maak de beelden niet, maar diegene die hem telkens gebruikt in dit gezin filmt altijd scheef :X : te zwaar) Beeld is ook nog eens bagger...

[ Voor 6% gewijzigd door masser120 op 25-07-2006 00:19 ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

mr_petit

opperprutser

masser120 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:18:
[...]
Ach je kan met die Pana dus echt geen IS hebben bij breedbeeld...Sorry hoor, maar dat is zowat de meest domme keuze die je kan maken :(
Niet helemaal, aangezien je een hogere beeldresolutie overhoudt. (electronische IS werkt door het beeld softwarematig "over de ccd" laat lopen zodat je aan de randen altijd pixels over moet houden voor de IS)
Ik geef toe, ze hadden beter voor EIS kunnen kiezen (en een 16:9 schermpje).

"man is not truly one, but truly two,"

• Dancing_Animal
Als je de output van je oude camera gelijk wilt overzetten naar DV-materiaal kun je dat ook met een camera doen die analoog in heeft, hij zet het dan om naar DV, je kunt het dan nog bewerken op je computer. Deze zijn dan wel gelijk een stuk duurder.

• masser120
mr_petit schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:30:
[...]

Niet helemaal, aangezien je een hogere beeldresolutie overhoudt. (electronische IS werkt door het beeld softwarematig "over de ccd" laat lopen zodat je aan de randen altijd pixels over moet houden voor de IS)
Ik geef toe, ze hadden beter voor EIS kunnen kiezen (en een 16:9 schermpje).
Met een sluitertijd van 1/2000 maakt het niet zoveel uit, je beelden zijn dan over het gehele LCD scherp. Bovendien biedt de CCD genoeg pixels om ervoor te zorgen dat het gewoon scherp blijft!

En nu terug naar het onderwerp

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

mr_petit

opperprutser

Resolutie en scherpte door sluitertijd hebben imo niet zoveel met elkaar te maken hoor.
Resolutie houdt in oplossend vermogen, en bij hogere sluitertijden gaat het juist meer uitmaken.

En hoezo heeft dit niets te maken met het onderwerp?

"man is not truly one, but truly two,"

• masser120
mr_petit schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:11:
Resolutie en scherpte door sluitertijd hebben imo niet zoveel met elkaar te maken hoor.
Resolutie houdt in oplossend vermogen, en bij hogere sluitertijden gaat het juist meer uitmaken.

En hoezo heeft dit niets te maken met het onderwerp?
Nee, je begrijpt me verkeerd: De resolutie van de CCD's is 2,3MP. De resolutie van je film is 400KP. Dus als je simpelweg een randje van de CCD's "afsneidt" voor de Image Stabilizer, houd je waarschijnlijk nog zo'n 2MP over. Dan heb je (theoretisch) nog even scherp beeld, want de resolutie wordt toch veranderd naar 720x576.

Ik bedoel terug naar het onderwerp als in: terug naar "welke camcorder onder 600 euro moet ik kopen?" ;)

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kijk ook eens naar de Canon MVX460 (Elura100 heet die op camcorderinfo). Heeft een 16:9 CCD (welliswaar maar 1-tje), DV-in en wordt erg goed getest op camcorderinfo.
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe camcorder in die prijsklasse en heb ook als eis dat hij opneemt in "true" 16:9 met image stabilisatie (dag Pana.....).

• masser120
tollo71 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:44:
Kijk ook eens naar de Canon MVX460 (Elura100 heet die op camcorderinfo). Heeft een 16:9 CCD (welliswaar maar 1-tje), DV-in en wordt erg goed getest op camcorderinfo.
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe camcorder in die prijsklasse en heb ook als eis dat hij opneemt in "true" 16:9 met image stabilisatie (dag Pana.....).
Ook die zal ik onthouden

• masser120
Ik heb besloten nog een jaartje te doen met de camera die ik nu heb.

• Dancing_Animal
masser120 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:45:
Ik heb besloten nog een jaartje te doen met de camera die ik nu heb.
Ja zeg, zit ik daar al dat werk voor te doen? ;)
In ieder geval een plezierige vakantie toegewenst.

• masser120
Dancing_Animal schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:03:
[...]

Ja zeg, zit ik daar al dat werk voor te doen? ;)
In ieder geval een plezierige vakantie toegewenst.
Ik bedoel daar gewoon mee dat ik na de vakantie rustig verder ga kijken en kijken of ik die GS300 kan krijgen. Die heeft namelijk wel optische (!!) stabilizer met breedbeeld. Dan betaal ik maar wat extra, nu is het inmiddels te laat.
Natuurlijk bedankt voor de moeite. Dat advies laat je denken, natuurlijk.
Pagina: 1