Toon posts:

Bij starten no signal en TFT op standby. Kaart dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend was mn broertje op de pc aan het spelen en deed mn kaart het nog goed.
Later toen ik weg was (kreeg ik te horen) dat er vage kleuren langs mn beeldscherm kwamen, dus allemaal strepen (zoals in mn vorige topic met die 3,3 lijn, echter is dit nu niet het geval) en hebben ze de pc dus opnieuwgestart.
De pc deed het vervolgens verder weer zoals het hoorde en later zette ze em uit omdat ze weg moesten.
Ik kom thuis van het strand, zet mn pc aan, beeldscherm vervolgens ook, krijg ik een melding "no signal" en valt naar standby
Dus ik heb de verlengsnoer verwisseld (een nieuwe gepakt)
Ik heb mn kaart eruitgedaan om ff naar problemen te zoeken (niks)
Aansluitingen gecheckt (alles goed in contact, voor zover ik zag)

De kaart zal goed in de AGP, de snoer naar de beeldscherm zat er ook goed in en de 12v lijn ook.
De VGA-fan maakte evenveel herrie als daarvoor, dus ik neem aan dat de 12v lijn goed is?

Een tijd terug had ik hetzelfde probleem en moest ie aan dmv een soort ritueel :?
Kast en TFT van de stroom af, dan beide weer tegelijk aan, pc aan en 1-3 sec later beeldscherm aan (of andersom) en deed het vervolgens.
Bios is ook ok, want ik heb em ook gereset

Ik zit nu gelukkig op mn oude G3 Ti 200 64mb, de waarschijnlijk dode is een Radeon 9800Pro 128mb (gelukkig maar 55 euro :P, maar toch ;( )

Kan iemand me helpen? K heb ook al een reparateur gebeld maar die wist et ook niet zeker.

Alvast bedankt, en als je nog wat info nodig hebt, vraag maar want het komt nog niet in me op wat er nog bij moet.

Groet Sjibb

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Fiets hem in een ander systeem en kijk wat er gebeurt. Zelfde probleem? » Kaart kapot.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 16:42
Hoeft niet per definitie aan de VGA kaart te liggen

Als het geheugen of CPU of mobo dood is, krijg je ook geen beeld.

Probeer eerst indien mogelijk wat r00n zei.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik zal het es proberen.
Maar het kan nergens anders aan liggen, want ik heb em nu op mn G3 Ti 200 draaien en nu doet ie het wel, dus het moet wel de vkaart zijn.
Mn 12v lijn is ook oke omdat mn coolermaster fan op 10v draait.
De bios geeft 12,03V aan, toch vind ik mn fan wat zachter draaien?

Maar wat nu in me om gaat, hoe kan die kaart het nou INEENS niet meer doen? :?

Het zou alleen aan de 12v lijn kunnen liggen of dat de vkaart gewoon dood is, of dat het natuurlijk aan mn systeem ligt of wat dan ook :?
Ik vermoed wel mn 12v omdat bios niet altijd lekker is en mn kaart goed gaat ZONDER een 12v lijn (ook niet nodig)
Voor de zekerheid vraag ik aan de buur of ie een voltmetertje heeft of anders de vriend van mn moeder.

update:

12v is het niet, net gemeten en is gewoon 12v (meerdere gemeten)
na bios reset deed die radeon het steeds niet, is het ook niet.
connectie naar het beeldscherm is ook goed

Het enige verschil is de AGP, dat de G3 4x is en de radeon 8x, toch deed ie het een lange tijd.

Ik ben nu radeloos, de opties zijn nog:
De connector (dat blauwe) heeft geen goed contact, dus daar is iets mis.
Ik kan hem wel een tijdje aanlaten met de radeon en kijken of hij warm word zoals altijd?
Als die koud blijft neem ik aan dat ie stuk is, en als ie wel warm word het aan de connectie tussen de kabel van de monitor en de vkaart ligt?(dat de female contact niet goed van de VGA is)

Ik kan wel vragen aan mn buurman of we deze kaart bij hem erin mogen prikken :).

Nog bedankt voor het advies _/-\o_

Update 23:30:
K heb et met mn buurman onderzocht en de kaart bleek dus dood te zijn.
R.I.P Radeon 9800PRo 128mb 256-bit ;(
Ik bestel dus waarschijnlijk een x1600 pro 512mb DDR2 800 Mhz, maar ik dwaal af :).

Kaart is dus dood

Kan een slotje op :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 23:21 ]