Toon posts:

[XP] doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
best mensen

dit is nu de 2e keer achter elkaar dat ik het zelfde probleem heb namelijk:
als ik windows opnieuw wil installeren dan geeft hij een fout melding bij het rebooten
namelijk er is mogelijk een virus op je computer blablabla maar heb nu al verschillende virus scanners gedraaid maar niks te vinden

vorige keer heeft een collega van mij me schijf geformateerd door hem aan zijn systeem te knopen
nu heb ik onlangs een schijf bijgekocht ook een sata schijf toen is het probleem weer begonnen
heeft iemand hier ervaring mee ??

of is er iemand die mij kan helpen

\bvd 8)7

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"Doet raar" zegt natuurlijk helemaal niets over je topic - verzin eens een betere topic titel en geef die via een topic report (het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif icoontje) even door aan mij :)

Verder - welke melding krijg je exact ? :)

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Start je wel via je cd-rom op?

Greetz Big-R

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad...
Lang gezocht, er blijkt een versie van Award-BIOS te zijn die Windows als virus herkent.

De walk-around, erg simpel, de virusscanner in het bios uitzetten.
Na de installatie van Windows kun je het met een reguliere scanner wel aan.

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

dit is een stukje antivirus software die op het moederbord aanwezig is, het zorgt er voor dat er geen bootpartitie virussen kunnen worden geinstalleerd.
als er een aanpassing aan de FAT (File Allocation Table) of aan de MBR (Master Boot Record) wordt uigevoert dan geeft het een melding weer en blokkeerd het de poging.

dit kun je makkelijk uitzetten door in de bios even te zoeken naa een item met "Chipaway antivirus" uit te schakkelen, zo heet het bij mij in ieder geval.

ik hoop dat het werkt.

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!