Toon posts:

Nog steeds problemen met sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het probleem nog een keer omschrijven.

We hebben hier 1 server in Amsterdam.
We hebben 3 computers in Utrecht.
Alle 3 de computers sharen printers.
2 van die computers zitten via een remote desktop op de server hier.
Ze heten utrecht1 en utrecht2.
De computers kunnen onderling bij elkaar dingen uitprinten.
Maar als de server hier wil uitprinten daar dan krijgt ie een login en password.
Dit is dus het probleem, het programma wat die 2 computers in Utrecht hier draaien snapt geen login en passwords.
Daar moet ik ook bij zeggen dat dat voorheen nooit was, normaal kon de server vanaf hier gewoon printen in Utrecht.
Als ik gewoon bij mijn netwerk omgeving kijk dan zie ik de werkgroep van Utrecht, ik zie de 3 computers staan maar ik kan er niet op inloggen.
Er staan hier in A'dam nog meer computers waarvan er een paar wel en een paar niet op het domein hier zitten, zij kunnen allemaal printen op de printers in Utrecht, ze kunnen ook gewoon op de computers in Utrecht browsen.
Alleen de server hier dus niet.
Ik heb in Utrecht ook al de administrator password veranderd en dat hielp ook niets.
Ik werk hier met een windows 2003 server, en in Utrecht staan 2 winxp en 1 win2k computer.
Ik heb het momenteel gefixed met een noodoplossing, dat is ik heb de printers vanaf hier laten sharen met een ip-nummer maar dat vertraagd het netwerk enorm.

Hoe zorg ik ervoor dat ik vanaf hier via de server gewoon op die computers kan browsen ?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee ???

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

In XP en 2k3 kun je de credentials voor een bepaalde server/share op laten slaan....

Bij 'control userpasswords2' onder xp, waar het onder 2k3 zit weet ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Romke op 27-07-2006 11:22 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt wel, behalve voor de windows 2000 computer die daar aan hangt, is daar ook zo'n verborgen tool voor ?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 10:50 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Tsja, dat weet ik zo even niet, maar mijn laptop draait windows 2000, dus ik zal eens kijken wat de mogelijkheden daarvoor zijn...

Misschien dat er iets te regelen valt met een tooltje als TweakUI ?

Edit:

Ik kan zo even niks vinden, maar zou je niet kunnen upgraden naar XP op die bak?

[ Voor 19% gewijzigd door Romke op 28-07-2006 11:41 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

je zegt het zelf al: "de werkgroep van Utrecht"

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt dus niet uit of ik die computer op die werkgroep aan het domein hangt, het probleem blijft dan hetzelfde, in ieder geval werken die 2 xp computers weer, nu die windows 2000 computers nog.
Pagina: 1