[???] Nu computer kopen of weer wachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 14:48
Goeiendag,

Na bijna 4 jaar trouwe dienst heb ik besloten dat mijn huidige PC ruim baan moet maken voor iets van deze tijd. Na een wandeling naar de boekhandel en wat rondneuzen in de verschillende blaadjes kwam ik thuis met het tijdschrift hardware.info. Ik zag hier namelijk wat info over wat benchmarks van de nieuwe intel processors de "core2duo oftwel conroe".

De benchmarks waren in mijn ogen dus zo goed dat ik wat ben gaan rondneuzen op het internet en heb nu dus al heel wat reviews bekeken. En nu ik helemaal overtuigd ben en nu ook zo'n conroe systeem wil heb ik toch weer wat twijfels die me toch weer een soort van tegen houden en weer tegen mij zeggen dat ik beter kan wachten tot alles zo min mogelijk kinderziektes bevat. Dit baseer ik op enkele topics waarin gezegd wordt dat er nog wat betere revisies uit moeten komen.

Maar nog iets dat me tegenhield was het hele directx 10 gebeuren. Is dit echt een reden om te wachtten en later een andere vga-kaart aan te schaffen of kan ik er nu 1 goede kopen en die compatible maken dmv een nieuwere driver?

En ik ben niet zo technisch met computers dat ik hem in elkaar LAAT zetten, dus heb liever dat ik alles in 1 koop dan dat ik eerst een mobo+proc koop en dan me geheugen enz enz.

Wat is nu slim, nu kopen of even op directx 10 wachtten

Echt haast heb ik er niet mee, als ik na de zomer maar van me nieuwe computer kan genieten. Maar ik zie nu tussen de steeds vernieuwende techniek me computer niet meer.

alvast bedankt

dat was het dan weer voor deze post

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wachten op hardware vind ik altijd zonde van je tijd. Wanneer DX10 uit is heeft Intel weer een nieuwe processor, als je daar op gewacht hebt verzint iemand weer een nieuw moederbord en als je daar op gewacht hebt komt DX11 bijna uit. Zo kan je eeuwig blijven wachten.

Verwijderd

Dat is nou het moeilijke met computers, als je op een bepaald moment een computer koopt dan is ie naar een jaar al verouderd.

De DX9 kaarten kunnen DX10 emuleren, je kan dus DX10 draaien maar dan wat langzamer.
Je kan nu een midrange DX9 kaart kopen, en dan met DX10 weer een midrange/highrange kaart kopen.
Ik neem aan dat je een kaart er zelf in kan zetten?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 19:47
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:49:
Dat is nou het moeilijke met computers, als je op een bepaald moment een computer koopt dan is ie naar een jaar al verouderd.

De DX9 kaarten kunnen DX10 emuleren, je kan dus DX10 draaien maar dan wat langzamer.
Je kan nu een midrange DX9 kaart kopen, en dan met DX10 weer een midrange/highrange kaart kopen.
Ik neem aan dat je een kaart er zelf in kan zetten?
dit is idd wel de beste optie, nu een ati1600(ofzo)kopen. en dan over een paar maanden(wanneer eigenlijk) als dx10 komt een mooie kaart kopen die het ondersteund.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:21

Thandor

SilverStreak

Neiging tot impulsief antwoorden op topictitel: Dat is iets wat je helemaal zelf mag weten.

Over de videokaart en DirectX 10.
In CSL behoren geen videokaarten en ook geen DirectX ;)

Met het 'compatible maken' zodat de oude kaart met DirectX 10 overweg kan is niet zozeer mogelijk. Software kan geen hardwarematige functies in een videokaart installeren. Enkel emuleren is een optie maar dit zal hoogstwaarschijnlijk te traag zijn.
Wat veelal wel gebeurd is dat de effecten simpelweg weggelaten worden. (NFSU 2 zal op een GeForce 4 Ti gewoon in DirectX 8 modus draaien). Dit gaat enkel ten koste van de beeldkwaliteit, de game zal verder prima blijven draaien. (Mits de ontwikkelaars hier rekening mee houden natuurlijk)

Persoonlijk zou ik gewoon een kaart kopen die nu actueel is. Of je wilt wachten mag je helemaal zelf weten maar in de tussentijd heb jij geen PC en wanneer de nieuwe technologie op de markt is loopt 'iedereen' uit te kijken naar de nóg nieuwere technologie. In principe zou je dan weer kunnen blijven wachten :z

Dit topic gaat dus dicht omdat een aantal zaken hier niets te zoeken hebben en/of zelf te vinden of bedenken zijn.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.