Kleuren laserprinter A4 zonder witrand

Pagina: 1
Acties:
  • 2.910 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

DerKleinePunkt

Es gibt keine kleinen Punkte!

Topicstarter
Hier op het werk zitten we met de gedachte een kleurenlaserprinter aan te schaffen. De reden hiervoor is simpel, de baas wil besparen op de kosten van de drukkerij. Aangezien ik de aangewezen systeembeheerder ben mocht ik van de baas informatie gaan verzamelen (dit is niet op geheel vrijwillige basis gebeurd ;) )

We zijn opzoek naar een kleurenlaserprinter die A4 kan uitprinten zonder witrand. Onze lokale leverancier samen met Google en GoT heeft mij tot op heden niet verder kunnen helpen.

Wat zoekt mijn "lieve" baas:
- Een kleurenlaserprinter welke a4 kan printen zonder witrand
- Een zo klein mogelijk apparaat
- Prijsklasse: "goedkoop" en met goedkoop bedoel ik dat extra's als meer dan 1 printlade of een netwerkaansluiting geen vereiste zijn.

Tot op heden vind ik alleen grote A1 / A2 kleuren printers of kleine A3 printers (HP, Epson) maar die kunnen dan alleen maar zwart / wit printen. Iemand die mij in de goede richting kan "trappen"?

[ Voor 9% gewijzigd door DerKleinePunkt op 24-07-2006 17:21 ]

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Eh...kán een laserprinter überhaupt wel randloos printen? Is de witrand niet inherent aan de gehanteerde techniek in een laserprinter?

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37

BCC

JHMvP schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:23:
Eh...kán een laserprinter überhaupt wel randloos printen? Is de witrand niet inherent aan de gehanteerde techniek in een laserprinter?
Nee, bij een inktjet is dit wel het geval, maar een laserprinter gebruikt toch al een rol van zou theoretisch dus randloos moeten kunnen printen.

Daarnaast wil ik even opmerken dat drukwerk en laserprint werk NOGAL verschillen van kwaliteit en prijs. Opstartkosten bij drukwerk zijn hoog, maar drukkosten laag. Bij een laserprinter ligt dit precies andersom. Er is dus een optimum wat je moet gaan berekenen. De kwaliteit van drukwerk is daarnaast veel hoger dan een printje van een laserprinter.

[ Voor 32% gewijzigd door BCC op 24-07-2006 17:48 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

DerKleinePunkt

Es gibt keine kleinen Punkte!

Topicstarter
BCC schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:46:
[...]

Nee, bij een inktjet is dit wel het geval, maar een laserprinter gebruikt toch al een rol van zou theoretisch dus randloos moeten kunnen printen.

Daarnaast wil ik even opmerken dat drukwerk en laserprint werk NOGAL verschillen van kwaliteit en prijs. Opstartkosten bij drukwerk zijn hoog, maar drukkosten laag. Bij een laserprinter ligt dit precies andersom. Er is dus een optimum wat je moet gaan berekenen. De kwaliteit van drukwerk is daarnaast veel hoger dan een printje van een laserprinter.
Goed punt. Kwa kwaliteit maakt het denk ik niet zoveel uit, de printer zou dan alleen worden gebruikt voor interne documenten / facturen en misschien visitekaarten.

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMarcus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04 11:58
Ik ben ook op zoek naar een kleurenlaserprinter die zonder witranden print. Is daar ooit nog wat duidelijkheid over gekomen? Ik heb namelijk het hele internet afgespeurd en nergens wordt er duidelijk over geproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47828

Succes met zoeken, maar geef je weinig kans.
Op het moment dat je velletje papier de fixeereenheid ingaat ontstaat een probleem.
Als je vel helemaal vol zit met toner, is de kans groot dat dit in de fixeereenheid blijft plakken aan de fixeerrol/belt. daarom worden er eigenlijk altijd zg. leading en trailing edge marges aangehouden.
Dit zijn witranden aan de startkant en eindkant van je papier.

Aangezien je velletje ook nooit 100% midden door de printer zal lopen krijg je ook problemen met de zijkanten van je print, er zal dan toner naast het papier komen, en zo op de transfer sectie, dit gaat vervolgens weer vlekken op je volgende afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

JHMvP schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:23:
Dank Falconx2000, dat bedoelde ik dus...ik ben er dan ook nog nóóit één tegengekomen...

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorresnatser
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-04 10:54
Laser printers kunnen NIET randloos printen.
Ik zou voor een HP OfficejetPro gaan zoals deze.
Vlogens HP print deze printer z/w voor 1.3 cent pp en kleur 4.1 cent pp, dat is vergelijkbaar met een laser printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:31
De Epson C1100 die hier staat heeft een witrand van 5mm aan alle kanten, vond het zelf wel een vrij nette rand. Mischien is dat al genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

Je kunt er altijd een papiersnijder bij kopen om de randjes eraf te halen...

Afbeeldingslocatie: http://www.betercomputer.nl/b_75.jpg
Pagina: 1