Dual opteron 246. 2 of 4 cores?

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb net een discussie met iemand van de helpdesk, deze zegt dat als je een Dual Opteron 246 hebt, je bij cat /proc/cpuinfo 4 cores moet gaan zien, ipv 2 net zoals bij Xeons.
Dit is schijnbaar ook het geval bij RedHat systemen, maar niet bij Debian

Dit lijkt me echter sterk. Op internet ehb ik een paar phpsysinfo pagina's opgezocht met 246-processoren, maar deze zijn allemaal toch echt 2CPU. Wie heeft er nu gelijk?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:47

Vidra

Vragen?

Dual Opteron 246 is een single core versie - dus 2 cpu's met 1 core

Dual Opteron 275 is een dual core versie dus 2 cpu's met ieder 2 cores :)

Succes

Ik kan het weten... ik beheer voor Beware een dual opteron 246 en een nieuwe newisys dual opteron 275 :P

[ Voor 30% gewijzigd door Vidra op 24-07-2006 16:48 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja, dat dacht ik ook ja :)
Anders heb ik 10+ debian servers verkeerd opgeleverd :P

Begon al te zweten. Maar toen ik dit las
In multi-processor systems (more than one Opteron on a single motherboard), the CPUs communicate using the Direct Connect Architecture over high-speed HyperTransport links
van http://en.wikipedia.org/wiki/Opteron twijfdelde ik toch wel.
Als het op dezelfde manier werkt als die van de XEONS, dan kan het wel eens anders zijn.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 23:54
HyperTransport != HyperThreading

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

2 cores.
wat doet dit in NOS btw?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?