Wat is de meest relaxte 'drive-bay accessory'?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjaakman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03-2021
Okay... Je hebt dan een rielekste case met fans enzo, maar dan...
Die fans wil je ook een beetje kunnen regelen. En de leukste manier daarvoor is natuurlijk via een "fan-controller" die je in een 5,25" drive-bay duwt.

Fan-controllers zijn er verschillende soorten en maten. En op de meeste kun je méér dan alleen maar je fans regelen.

Enkele voorbeelden:
• De Thermaltake Hardcano 12SE (Geen Pricewatch beschikbaar)
• De VL System L.I.S. 2 Premium (Pricewatch)
• De Super Flower Digi Master SF610 (Pricewatch)
• De Coolermaster Aerogate II (Pricewatch)
• De Coolermaster Musketeer (Pricewatch)
• De Zalman ZM-MFC1. (Minder flex want geen enkel schermpje/metertje) (Pricewatch)
• En in de categorie "overkill" is er de Aerocool Powerwatch (Pricewatch)

Zijn er GOT-ters met deze apparaten? Welke is waarom wel of niet aan te raden?
Of welke is pas écht tof, maar staat niet in mijn lijstje hierboven?

Roept u maar :)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Persoonlijk vind ik de Aerogate II de irritantste fancontroller die ik ooit heb gezien. Hij heeft wel temperatuursensors, maar erg veel kan die er niet mee, behalve dan de fans op vol gas zetten als de temperatuur te hoog wordt. Ook moet je de fanspeeds iedere keer opnieuw instellen als je je PC aanzet. Dat ding begint ook te mekken als je een fan uit zet of als er geen fan op de CPU header is aangesloten. De draaibare button voor het instellen van de fanspeeds is ook ontzettend onprecies.

Doe mij maar een fancontroller met 4 of 6 potmeters erop. Dat werkt voor mij het prettigst. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Rhannie op 24-07-2006 16:35 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
/me P43000 heeft zelf een Aerogate II en vind het anders best een rielekst dingetje. Ik heb `m vooral om de blingbling en daar is het blauwe schermpje + blauwe draaiknop prima geschikt voor. Mijn fan`s zijn al superstil dus als ik ze eens vergeet terug te draaien dan merk ik dat meestal niet eens. De temperatuursensors heb ik bijeengebonden in m`n drivebay liggen, wat een meuk zeg :X Naja, je moet zo maar denken, je weet in elk geval wat je case temp is ;)

De Aerogate II zou ik dus als ik jou was alleen maar kopen voor de looks en niet voor de usability, want die is knap laag.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Een custom frontplate met podmeters/flip switches en wat leds _/-\o_

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
VL System LIS-2 Premium vind ik cool (heb hem :7 )

De LIS-2 Premium van VL System is een zeer helder VFD-display, welke vanuit elke hoek prima te lezen is, dit in tegenstelling tot conventionele LCD-displays.

Het display kan tal van nuttige informatie weergeven, zoals informatie van MBM5, audio visualisaties, systeeminformatie, etc.

De ingebouwde 4-kanaals fancontroller kan via de meegeleverde software handmatig aangestuurd worden. Ook is het mogelijk om deze automatisch te laten aansturen, aan de hand van bijvoorbeeld de temperaturen van MBM5.

Het display dient geplaatst te worden in een vrije 5,25" schacht en dient op een USB-poort te worden aangesloten.

http://shop.freezinghardw...p?FotoID=3054&ItemID=2929

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Ik had zelf twee van de zalman MFC1 ofzo...dingen... allebij doorverkocht....

Het lijkt allemaal wel leuk en spiffy enzo, maar je gebruikt ze nooit!
Ik had de neiging om ze steeds langzaam te zetten omdat ze dan lekker stil waren... en vergat ze steeds weer hard te zetten als ik zware toepassingen ging draaien...
Daarnaast komt er allemaal strooilicht van die controllers af... je compu lijkt wel een kerstboom!

Tegenwoordig zijn mijn fans lekker makkelijk temperatuurgestuurd door mijn DFI lanparty bordje... stil als het niet nodig is en geen onnodige verlichting...

U vraagt, wij antwoorden.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik ga morgen de superflower ophalen. (eigenlijk vandaag als je naar de tijd kijkt) Dus jullie horen het wel..

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vergeet de Aerogate 3 niet van Coolermaster. Zeer degelijke fancontroller.
http://www.coolermaster.c...e=+ALD-V03+Aerogate%20III
:)

• Sjaakman
_AuToMaTiC_ schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 02:33:
Ik ga morgen de superflower ophalen. (eigenlijk vandaag als je naar de tijd kijkt) Dus jullie horen het wel..
Volgens een review die ik ergens las zou de bijgeleverde software maar matigjes/niet goed afgewerkt zijn.
Benieuwd naar je mening over het apparaat :)

//edit: Die review staat hier...

[ Voor 14% gewijzigd door Sjaakman op 25-07-2006 10:16 . Reden: Toevoeging review-link ]

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:46
MeMoRy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 02:21:
Ik had zelf twee van de zalman MFC1 ofzo...dingen... allebij doorverkocht....

Tegenwoordig zijn mijn fans lekker makkelijk temperatuurgestuurd door mijn DFI lanparty bordje... stil als het niet nodig is en geen onnodige verlichting...
Die overweeg ik nou net voor m'n Silverstone TJ07..... is ook omdat er 2 220cfm fans op komen die ik dan makkelijk op off/5/12v kan zetten :) En de rest op de potjes.
Die 220cfmertjes trekken denk ik iets te veel voor op het mainboard..... :X
Front plaatje gaat er wel af en komt een alu plaatje op.
Misschien de ledjes wat minder fel maken op de een of andere manier

[ Voor 25% gewijzigd door Vandread op 25-07-2006 11:26 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
wtf... wil je een tornado in je kamer? 8)7

U vraagt, wij antwoorden.

• Vandread
Mwoah op 5V zullen ze wel meevallen :P
En in de winter kan ik bij idle werk gewoon passief draaien op waterkoeling
fans komen hierop http://www.moddershq.com/product.asp?idval=8

• Sjaakman
MeMoRy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:44:
wtf... wil je een tornado in je kamer? 8)7
Inderdaad. Fans van 2 meter 20 is niet niks :P

[ Voor 13% gewijzigd door Sjaakman op 25-07-2006 11:50 ]

• Vandread
Dude.... LEES :|

Dan zal ik tegelijk mezelf even verbeteren, ik bedoel geen CFM ik bedoel 220 M3/uur

[ Voor 74% gewijzigd door Vandread op 25-07-2006 11:56 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zelf heb ik een Rheobus 5,25" fancontroller. Wat ik fijn aan deze vind is dat je de fans ook op minder dan 7 volt kan laten werken, er zijn er een hoop die maar tot 7 volt gaan en met dat voltage vind ik sommige fans nog te veel herrie maken.

Ook kan deze fancontroller veel fans aan, het is geen probleem om 2 of 3 fans op 1 van de 4 kanalen aan te sluiten. Verder geeft ie boven de 7 volt blauw aan en daar onder worden de leds rood.

• Sjaakman
Vandread schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:53:
Dude.... LEES :|

Dan zal ik tegelijk mezelf even verbeteren, ik bedoel geen CFM ik bedoel 220 M3/uur
Sorry. Las er makkelijk overheen. Ik las (maar dat moge duidelijk zijn) 220cm fans :o

• Sjaakman
_AuToMaTiC_ schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 02:33:
En? Is het wat? :)

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
//Kleine kick:
Sjaakman schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 08:07:
[...]

Volgens een review die ik ergens las zou de bijgeleverde software maar matigjes/niet goed afgewerkt zijn.
Benieuwd naar je mening over het apparaat :)

//edit: Die review staat hier...
De software laat zien wat nodig is. Verder niet. De software is naar zwaar voor cpu/ram en functioneerd wat mij betreft helemaal naar behoren.
Het apparaat zelf functioneerd ook fantastisch. Ik vind hem netjes afgewerkt en hij doet het gewoon zoals je zou verwacten van een degelijk apparaat. Ik heb vroeger een aerogate gehad (Die met die draaiknop en dat grote dispay,... Is dat nou een 2 of 3) Maar dit apparaat geeft gewoon veel meer weer wat best een leuke PIMP factor heeft.

Mijn cunclusie: Leuk ding. Prijs kwaliteit is zeker in orde en ik kan het apparaat aan iedereen aanraden.

Verwijderd

vergeet vooral niet de inovatek fan-o-matic pro, een zalig ding!
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3014

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Oow, relaxte :) Ik las de hele tijd "rieliekste", (reliek = oud). Dacht dat hij opzoek was naar een "oldtimer" drivebay om bij de rest van zijn antieke pc te passen :D

Persoonlijk vind ik zo een matrix lcd heel relaxt.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Jesus, dat mag ook wel voor die prijs :P

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/niels88.jpg

:)

Gabriël AM5

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Je denkt ik wijs even op de spel fout? ;) (jesus)

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

nee ik kan namelijk ook engels

Gabriël AM5

• Vandread
Te veel gelul voor iets dat niet zou moeten hoeven en wat erg duidelijk was met 1 afbeelding

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:37
Wat vinden jullie eigenlijk van de aerocool powerwatch?
Denk dat hij best wel mooi zou staan in mijn stacker 810.
Alleen die prijs :(

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik vind m best nice, alleen hijs groooot en heeft n boel bekabeling zeg. Voor de prijs hoef je et niet te laten, kost namelijk maar 55 euri bij salland en azerty. Dus sla je slag :) Ikzelf heb de Thermaltake Volcano 13 erin en ga nog de VL-Systems Blast erbij halen, dan issie af :*)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
aah dat ding, ik heb hem in mijn thermaltake tsunami zitten, (ik rook niet hoor) maar ik vond het wel grappig, alleen het is wel irritant dat je door het duurtje die aansteker eruit moet halen. Ik heb daarom ook in mijn tsunami een Xtunner er in zitten ( http://www.thermaltake.co.../DriveBay/a2203/a2203.asp ) alleen het vastmaken van dat ding was een behoorlijke klus, omdat je hem niet kan vast schroeven :\ maar voor de rest bevalt dat ding me wel :)

www.frees-it.com

• Sjaakman
0X55AA schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:51:
Oow, relaxte :) Ik las de hele tijd "rieliekste", (reliek = oud). Dacht dat hij opzoek was naar een "oldtimer" drivebay om bij de rest van zijn antieke pc te passen :D

Persoonlijk vind ik zo een matrix lcd heel relaxt.
Ik maakte gebruik van zogenaamd "Dunglish" :P
Rielekst 8-)

jenk schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:48:
Wat vinden jullie eigenlijk van de aerocool powerwatch?
Denk dat hij best wel mooi zou staan in mijn stacker 810.
Alleen die prijs :(
Ik vind de prijs nog wel meevallen.

Wat ik wel irritant vind is dat de apparaten met een beetje luxe scherm bijna overal uitverkocht lijken te zijn :/

_AuToMaTiC_ schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:50:
//Kleine kick:

[...]

De software laat zien wat nodig is. Verder niet. De software is naar zwaar voor cpu/ram en functioneerd wat mij betreft helemaal naar behoren.
Het apparaat zelf functioneerd ook fantastisch. Ik vind hem netjes afgewerkt en hij doet het gewoon zoals je zou verwacten van een degelijk apparaat. Ik heb vroeger een aerogate gehad (Die met die draaiknop en dat grote dispay,... Is dat nou een 2 of 3) Maar dit apparaat geeft gewoon veel meer weer wat best een leuke PIMP factor heeft.

Mijn cunclusie: Leuk ding. Prijs kwaliteit is zeker in orde en ik kan het apparaat aan iedereen aanraden.
Heb je misschien nog een suggestie voor waar te kopen waar 'ie ook NU leverbaar is? De pricewatch-shops hebben 'm nu niet.

[ Voor 62% gewijzigd door Sjaakman op 13-08-2006 14:44 ]

• Sjaakman
... edit naar hierboven ...

[ Voor 149% gewijzigd door Sjaakman op 13-08-2006 14:45 ]

• Sjaakman
... edit naar hierboven ...

[ Voor 149% gewijzigd door Sjaakman op 13-08-2006 14:45 ]

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

je kent de al oude GoT Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop?
Dan hoef je geen 3 berichten in 5 minuten te posten en leest voor ons ook iets lekkerder :)

Gabriël AM5

• Sjaakman
sapphire schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:34:
je kent de al oude GoT Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop?
Dan hoef je geen 3 berichten in 5 minuten te posten en leest voor ons ook iets lekkerder :)
Oh ja... :/
*heeft aangepast

[ Voor 4% gewijzigd door Sjaakman op 13-08-2006 14:46 ]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:47
De powerwatch en gatewatch zijn erg groot. Ik zoek zelf iets in de ouderwetse trent. Ik ga dus zowiezo een Musketeer 2 halen. Die doet je HDD activiteit en je volume.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
De meest relaxte is absoluut de digidoc5+ :) Die doet namelijk alles vanzelf nadat je het een en ander hebt ingesteld :) Acht temperatuur sensoren die 8 fans individueel kunnen triggeren, ben er zelf al jaren tevreden mee.

nieuws: MacPower DigiDoc 5+ review
Pagina: 1