Voor een klein projectje ben ik bezig een site, maar voor wat ik in gedachte heb is de layout en verschillende resoluties erg van belang. Alleen echt veel ervaring heb ik hier niet mee. Op dit moment maak ik gebruik van div en css om de layout te bepalen via, maar het liefst zou ik dus de max width aanpassen aan de verschillende resoluties die mensen gebruiken.
#header {
height: 100px;
min-width: 700px;
max-width: 1260px;
background: #999;
}
#sidebar {
float: left;
padding: 9px;
width: 200px;
border-right: 2px solid #997;
}
#content {
margin: 0px 10px 0px 218px;
max-width: 1260px
Nu heb ik al wel het detecten van resoluties in JS via if/else en dan
<BODY onLoad="ScreenGoToURL('1024x768.html','800x600.html')">
gevonden, maar dit is dus alleen mogelijk voor 2 resoluties. Liefts zou ik ook 1280 en Breedbeeld resoluties willen ondersteunen. Zelf gebruik ik en een aantal van de mensen die het zullen gebruiken ook deze schermen en dit zou de ruimte geven voor vergelijkingen en vertalingen met grotere illustraties naast elkaar.
Maar is het dus mogelijk om resolutie te detecten en direct via css te doen ivm php?
kzelf heb deze manier van werken als meest nette manier voor het gebruik van veelvoud aan resoluties ervaren. Maar mijn ervaring in dit soort detect en use is zeer beperkt.
#header {
height: 100px;
min-width: 700px;
max-width: 1260px;
background: #999;
}
#sidebar {
float: left;
width: 200px;
border-right: 2px solid #997;
}
#content {
margin: 0px 10px 0px 218px;
max-width: 1260px
Nu heb ik al wel het detecten van resoluties in JS via if/else en dan
<BODY onLoad="ScreenGoToURL('1024x768.html','800x600.html')">
gevonden, maar dit is dus alleen mogelijk voor 2 resoluties. Liefts zou ik ook 1280 en Breedbeeld resoluties willen ondersteunen. Zelf gebruik ik en een aantal van de mensen die het zullen gebruiken ook deze schermen en dit zou de ruimte geven voor vergelijkingen en vertalingen met grotere illustraties naast elkaar.
Maar is het dus mogelijk om resolutie te detecten en direct via css te doen ivm php?
kzelf heb deze manier van werken als meest nette manier voor het gebruik van veelvoud aan resoluties ervaren. Maar mijn ervaring in dit soort detect en use is zeer beperkt.