Toon posts:

[JS/CSS] Width op verschillende resoluties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een klein projectje ben ik bezig een site, maar voor wat ik in gedachte heb is de layout en verschillende resoluties erg van belang. Alleen echt veel ervaring heb ik hier niet mee. Op dit moment maak ik gebruik van div en css om de layout te bepalen via, maar het liefst zou ik dus de max width aanpassen aan de verschillende resoluties die mensen gebruiken.

#header {
height: 100px;
min-width: 700px;
max-width: 1260px;
background: #999;
}
#sidebar {
float: left;
padding: 9px;
width: 200px;
border-right: 2px solid #997;
}
#content {
margin: 0px 10px 0px 218px;
padding: 9px;
max-width: 1260px

Nu heb ik al wel het detecten van resoluties in JS via if/else en dan
<BODY onLoad="ScreenGoToURL('1024x768.html','800x600.html')">
gevonden, maar dit is dus alleen mogelijk voor 2 resoluties. Liefts zou ik ook 1280 en Breedbeeld resoluties willen ondersteunen. Zelf gebruik ik en een aantal van de mensen die het zullen gebruiken ook deze schermen en dit zou de ruimte geven voor vergelijkingen en vertalingen met grotere illustraties naast elkaar.

Maar is het dus mogelijk om resolutie te detecten en direct via css te doen ivm php?

kzelf heb deze manier van werken als meest nette manier voor het gebruik van veelvoud aan resoluties ervaren. Maar mijn ervaring in dit soort detect en use is zeer beperkt.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Maak je design liquid en je ondersteund direct alle resoluties ;) Een resolutiechecker die je naar een bepaalde site stuurt is ranzig, daarbij heb je heel veel resoluties: ga je voor allemaal een site maken?

Daarbij kun je voor grotere illustraties bijvoorbeeld 2 thumbnails met links maken: groot en extra groot.

Verwijderd

André schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:35:
Maak je design liquid en je ondersteund direct alle resoluties ;) Een resolutiechecker die je naar een bepaalde site stuurt is ranzig, daarbij heb je heel veel resoluties: ga je voor allemaal een site maken?

Daarbij kun je voor grotere illustraties bijvoorbeeld 2 thumbnails met links maken: groot en extra groot.
Maar zorg er dan wel voor dat de lijnlengte niet te lang wordt (>600px breed), anders is het niet goed leesbaar.
Lees ook eens dit artikel over resolutie afhankelijke layouts.

En om TS even op weg te helpen :)

http://alistapart.com/articles/negativemargins
http://www.maxdesign.com.au/presentation/liquid/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt aan de gegeven links heb ik veel info kunnen halen en aardig wat geleerd. Sowieso is die site wel handig :)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:04

aex351

I am the one

André schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:35:

Indien je website opgebouwd is uit css kan dit misschien toch geen probleem vormen.

< dit stukje webruimte is te huur >