Goedenmiddag mensen,
Aangezien veel mensen zo goed helpen om pc's samen te stellen en advies te geven, dacht ik, laat ik het ook maar eens proberen.
Ik wil graag een goede gamepc, die snel en stabiel is. Ik game regelmatig, download vaak en gebruik 'm voor de rest voor designen, msn, outlook, internet etc. Mijn budget is rond de 1000 euro en ik wou 'm graag zelf samenstellen.
Processor
Ik dacht zelf aan een Core, schijnen beter te zijn dan AM2.
Daarom de Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
Prijs: 323 euri
Moederbord
GigaByte GA-8N-SLI Pro, Retail
Lijkt me een goed moederbord voor bij de Core.
Prijs: 100 euri
Videokaart
Asus EN7900GT TOP/2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
Prijs: 311 euri
HD
Samsung Spinpoint T, 300 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
Prijs: 101 euri
Geheugen
Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
Prijs: 164 euri
Behuizing
Thermaltake VB6000BWS, Swing + Window, Zwart
Prijs: 60 euri
En dan nog een voeding, kom ik denk ik rond de 1100 euro uit. Dit is ongeveer het maximale wat ik kan besteden aangezien ik er ook een 17" TFT-scherm bij wil gaan kopen voor rond de 200 euro.
Is dit een goede samenstelling voor mijn eisen of kan ik beter dingen veranderen? Ik ben vandaag de hele dag weg en kijk pas weer laat in de nacht, maar ik zou alle adviezen & alternatieven waarderen.
mvg, Daniël
Aangezien veel mensen zo goed helpen om pc's samen te stellen en advies te geven, dacht ik, laat ik het ook maar eens proberen.
Ik wil graag een goede gamepc, die snel en stabiel is. Ik game regelmatig, download vaak en gebruik 'm voor de rest voor designen, msn, outlook, internet etc. Mijn budget is rond de 1000 euro en ik wou 'm graag zelf samenstellen.
Processor
Ik dacht zelf aan een Core, schijnen beter te zijn dan AM2.
Daarom de Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
Prijs: 323 euri
Moederbord
GigaByte GA-8N-SLI Pro, Retail
Lijkt me een goed moederbord voor bij de Core.
Prijs: 100 euri
Videokaart
Asus EN7900GT TOP/2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
Prijs: 311 euri
HD
Samsung Spinpoint T, 300 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
Prijs: 101 euri
Geheugen
Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
Prijs: 164 euri
Behuizing
Thermaltake VB6000BWS, Swing + Window, Zwart
Prijs: 60 euri
En dan nog een voeding, kom ik denk ik rond de 1100 euro uit. Dit is ongeveer het maximale wat ik kan besteden aangezien ik er ook een 17" TFT-scherm bij wil gaan kopen voor rond de 200 euro.
Is dit een goede samenstelling voor mijn eisen of kan ik beter dingen veranderen? Ik ben vandaag de hele dag weg en kijk pas weer laat in de nacht, maar ik zou alle adviezen & alternatieven waarderen.
mvg, Daniël