Gamepc samenstellen voor 1000 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:49
Goedenmiddag mensen,

Aangezien veel mensen zo goed helpen om pc's samen te stellen en advies te geven, dacht ik, laat ik het ook maar eens proberen.

Ik wil graag een goede gamepc, die snel en stabiel is. Ik game regelmatig, download vaak en gebruik 'm voor de rest voor designen, msn, outlook, internet etc. Mijn budget is rond de 1000 euro en ik wou 'm graag zelf samenstellen.

Processor
Ik dacht zelf aan een Core, schijnen beter te zijn dan AM2.
Daarom de Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
Prijs: 323 euri

Moederbord
GigaByte GA-8N-SLI Pro, Retail
Lijkt me een goed moederbord voor bij de Core.
Prijs: 100 euri

Videokaart
Asus EN7900GT TOP/2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
Prijs: 311 euri

HD
Samsung Spinpoint T, 300 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
Prijs: 101 euri

Geheugen
Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
Prijs: 164 euri

Behuizing
Thermaltake VB6000BWS, Swing + Window, Zwart
Prijs: 60 euri

En dan nog een voeding, kom ik denk ik rond de 1100 euro uit. Dit is ongeveer het maximale wat ik kan besteden aangezien ik er ook een 17" TFT-scherm bij wil gaan kopen voor rond de 200 euro.

Is dit een goede samenstelling voor mijn eisen of kan ik beter dingen veranderen? Ik ben vandaag de hele dag weg en kijk pas weer laat in de nacht, maar ik zou alle adviezen & alternatieven waarderen.

mvg, Daniël

Verwijderd

Er staat geen CD/DVD speler bij die moet er wel bij dus het wordt iets duurder.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

muis en toetsenbord zijn ook wel handig bij het computeren. Als je daarnaast ook nog geluid wil, zijn speakers ook aan te raden trouwens...

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Je hebt een moederbord gekozen dat niet zal werken met de core 2 duo processor. Je moet er een hebben met Intel P965 chipset. Sommige 975X chipsets ondersteunen de core 2 duo ook. Of je moet wachten op de NForce 5 Intel Edition, maar die is nog niet beschikbaar...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verder lijkt die 'top' me een beetje overbodig, vrijwel elke 'gewone' haalt de top, of zelfs meer :)

En welke games speel je precies, want als je niet veel games als BF2 speelt, lijkt 2GB me een beetje overbodig, dan kun je het beter later uitbreiden.

Ook moet je er rekening meer houden dat euri's in Nederland helaas geen wettig betaalmiddel zijn.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-01 12:34
Waarom die Samsung Spinpoint btw? Die is weliswaar stil, en niet al te warm, maar snel is de schijf niet volgens mij... Daar kun je beter nog wat reviews van zoeken....

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

ik ga trouwens ook een pc met dit budget samenstellen en had een paar Op/aanmerkingen op jouw samenstelling:
moederbord
ondersteund volgens mij geen core 2 duo! misschien een ASUS p5b? (150 euro) of een goedkope asrock (<100 euro?)

videokaart is ok maar voor 40 euro meer heb je een radeon x1900xt, een stuk sneller :Y)

HDD
ga ik voor de seagate barracuda 7200.10 250 gb (voor 84 euro uit de snelste serie 7200 rpm schijven die er zijn) of als je minimaal 300gb wil moet je zeker de 320 gb versie nemen (beste prijs/prestatie verhouding)

en ik neem als kast een antec sonata 2 incl.450w voeding
dit was mijn commentaar ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 15:51 ]

• yok
Boxen, muis, dvdbrander heb ik allemaal al van mijn oude p.c en zet ik er zelf wel in.

Verder zal ik vannacht eens kijken voor een ander moederbord, maar die core is dus wel goed genoeg?

En die HD had ik maar even snel uitgekozen, daar zal ik nog eens verder naar kijken.

Bedankt alvast!

En euri's klinkt gewoon leuk! :D

----edit-----
Denk dat ik die schijf ook maar ga nemen. En ASrock, dat is toch niet echt een goed merk? Ik heb er ook niet al te goede ervaringen mee. Maar opzich hoef ik geen duur moederbord, 100 euro lijkt me genoeg. En ik zla ook nog eens kijken voor die videokaart.

[ Voor 31% gewijzigd door yok op 24-07-2006 15:50 ]

Verwijderd

voor de video kaart kan je ook een

ATi Radeon (VGA) PCI-e 256Mb X800GTO

gebruiken is een gewone goeie kaart voor een leuk prijsje € 125,00
en als kast zou ik een coolermaster CAC-T05-UW nemen is een nette kast en niet te extreem

succes met je keuze :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 15:51 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:48:
voor de video kaart kan je ook een

ATi Radeon (VGA) PCI-e 256Mb X800GTO

gebruiken is een gewone goeie kaart voor een leuk prijsje € 125,00
Ja leuk, dan wordt je Conroe genekt door dat ding 8)7 256Mb zegt niet alles hoor, er zijn 128Mb kaarten die bepaalde 512Mb'ers eruit bencmarken ;)
yok schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:48:
En ASrock, dat is toch niet echt een goed merk? Ik heb er ook niet al te goede ervaringen mee. Maar opzich hoef ik geen duur moederbord, 100 euro lijkt me genoeg. En ik zla ook nog eens kijken voor die videokaart.
AsRock is het dochtermerk van Asus, het is tegenwoordig behoorlijk goed, alleen zijn de meeste borden niet echt geschikt om de processor mee te OC'en, maar ik weet niet of jij dat wilt. Ook zegt de prijs niet alles, maar let wél op on-board lan en geluid, of koop dat er nog los bij :)

[ Voor 44% gewijzigd door TheZeroorez op 24-07-2006 15:52 ]

Verwijderd

yok schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:48:

----edit-----
Denk dat ik die schijf ook maar ga nemen. En ASrock, dat is toch niet echt een goed merk? Ik heb er ook niet al te goede ervaringen mee. Maar opzich hoef ik geen duur moederbord, 100 euro lijkt me genoeg. En ik zla ook nog eens kijken voor die videokaart.
het schijnt dat deze bordjes goed presteren en voor minder dan honderd euro zul je niet aan een ASUS of een Gigabyte komen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kwa 17" TFT zou ik zeker voor een 730BF gaan van Samsung als je lekker wilt gamen.

• yok
Oke laatste post voor vandaag:

Ik hoef niet te OCen, dus een zouden jullie misschien kunnen kijken voor een goede ASrock moederbord voor mijn processor? Of moet ik echt een duur moederbord hebben wil mijn processor goed kunnen presteren?

@Pilatus: Ik zal eens kijken voor dat scherm, maar het gaat er voornamelijk om dat deze 17" zo goedkoop mogelijk is. Ik ben niet zo van de schermen. Maar ik zie dat deze redelijk in de prijsklasse valt van 200 euro.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom ik de 730BF aan geef is omdat die erg goed is voor games, je wil als je gaat gamen geen scherm hebben met een reactie tijd van 20ms.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:42:
Je hebt een moederbord gekozen dat niet zal werken met de core 2 duo processor. Je moet er een hebben met Intel P965 chipset. Sommige 975X chipsets ondersteunen de core 2 duo ook. Of je moet wachten op de NForce 5 Intel Edition, maar die is nog niet beschikbaar...
Ik dacht dat die 975x op dit moment beter presteerde dan die 965p of ben ik abuis?
Gezien het aantal mensen dat bv dat Asus p5w bordje nemen en de meeste revieuws ook laaiend enthousiast zijn.

Kan zijn dat ik er naast zit hoor.

Ik zou persoonlijk(sta ook op het punt om nieuwe pc samen te stellen) nog even wachten op die nforce590 om te zien hoe die presteerd.

Verwijderd

yok schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:12:
@Pilatus: Ik zal eens kijken voor dat scherm, maar het gaat er voornamelijk om dat deze 17" zo goedkoop mogelijk is. Ik ben niet zo van de schermen. Maar ik zie dat deze redelijk in de prijsklasse valt van 200 euro.
Mischien is dit iets: BenQ FP71GX
Verder vind ik dat de samsung spinpoint geen slechte schijf, ik ga de 250GB versie daarvan halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:12:
[...]

Ik dacht dat die 975x op dit moment beter presteerde dan die 965p of ben ik abuis?
Gezien het aantal mensen dat bv dat Asus p5w bordje nemen en de meeste revieuws ook laaiend enthousiast zijn.

Kan zijn dat ik er naast zit hoor..
Klopt, en het getal 975 is ook groter dan 965 (dûh), dus deze heeft meer mogelijkheden (975 kan bijv. crissfire opstellingen (2 x PCIe 8x) aan, 965 niet) . Echter, de wat 'oudere' moederborden kunnen vanwege hardwarematige zaken niet met de core 2 duo overweg. Nieuwe revisies van deze borden en compleet nieuwe borden kunnen het wel.

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:29:
Verder vind ik dat de samsung spinpoint geen slechte schijf, ik ga de 250GB versie daarvan halen.
Vast niet, maar die Seagate Barracuda is gewoon een stuk sneller, voor (ongeveer) dezelfde prijs, keuze snel gemaakt, niet?

Verwijderd

Eens met bovenstaande... ik heb zelf sinds een maand of 2 de Samsung SP2504C (volgens mij degene die je zelf wil gaan halen) en hij bevalt op zich prima. Ik heb echter wel een beetje spijt dat ik geen Barracuda heb genomen. Deze is gewoonweg een stuk sneller voor bijna hetzelfde geld.

Dus ik zou zelf voor een Seagate gaan!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:50
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:46:
videokaart is ok maar voor 40 euro meer heb je een radeon x1900xt, een stuk sneller :Y)
en ik neem als kast een antec sonata 2 incl.450w voeding
dit was mijn commentaar ;)
Offtopic: Moet de 7900GT of zelfs de x1900xt niet meer Amps op de 12 volt lijn hebben?
Heb op het moment mijn eigen Sonata niet bij me, maar geloof dat die 18 amps had..

Even na gekeken.

De standaard GT (wel van EVGA) 7900GT :
Requirements
Minimum of a 400 Watt power supply.
(Minimum recommended power supply with +12 Volt current rating of 20 Amp Amps.)
Minimum 500 Watt for SLI mode system.
(Minimum recommended power supply with +12 Volt current rating of 28 Amp Amps.)
An available 6 pin PCI-E power connector (hard drive power dongle to PCI-E 6 pin adapter included with card)
Volgens de Antec site: http://www.antec.com/specs/TPII480_spe.html
OUTPUT
+3.3V +5V +12V1 +12V2 +5V SB -12V
Max. Load 30.0A* 38A* 18A* 18A 2.0A 1.0A
Min. Load 0.5A 0.5A 0.4A 0.4A 0A 0A
Load Reg. ±3% ±3% ±3% 3% ±5% ±5%
Ripple V(p-p) 50mV 50mV 120mV 120mV 50mV 120mV
Dus een 7900 zou de voeding niet trekken.

[ Voor 52% gewijzigd door Killion op 25-07-2006 09:57 ]

Verwijderd

@ yok (TS): Als mobo zou ik de ConRoeXFire-eSATA2
Check deze mobo benchmark maar eens...... 8)
Je zal zien dat dit bordje niet eens onder doet voor een Asus. ;)
Qua HDD zou ik ook voor een seagate Barracuda 7200.10 gaan.
Je CPU is uiteraard goed. :Y)
Je Graka is goed maaaaaaaaaaaarrrrrrrrr......... zoals Killion al netjes heeft laten zien heb je dus ook een andere voeding nodig.
Dus dan kan je waarschijnlijk beter een case nemen zonder voeding. (of deze nemen en dan die voeding er uit slopen) >:)
Ook dat is toch wel een belangrijk aspect.
Nou hoef je niet een 600Watt te nemen want dat is echt ZWAAR overbodig 8)7 met deze configuratie alleen met die 460 Watt heb je dus wel wat meer Ampères nodig.
Dus voor voeding zou je bijv. de Tagan TG-430-U15 € 78,99 (bij Pricewatch) kunnen nemen.
Zoals je aan de specs kunt zien (als je er op geklikt hebt tenminste) :P kan je hier wel aardig mee uit de voeten.
Geheugen is best okee hoor niets mis mee. :+
Zo ik hoop dat je met deze info weer wat meer kan. O-)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Dit topic gaat op slot. Mijn motivatie:
yok schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:33:
Is dit een goede samenstelling voor mijn eisen of kan ik beter dingen veranderen? Ik ben vandaag de hele dag weg en kijk pas weer laat in de nacht, maar ik zou alle adviezen & alternatieven waarderen.
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).
Ik zie nergens waarom je twijfelt om dit systeem te kopen. Zoek dus gewoon even naar de producten en bekijk de specificaties ervan. Mocht je geen bijzonderheden tegenkomen dan zullen deze bijzonderheden er wellicht ook niet zijn ;)

Interessant is overigens:Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2006
Daarin staat vermeldt waarom en welke hardware ze gebruiken. Stel voor jezelf ook een dergelijke lijst op en bekijk of je alle onderdelen (en eventuele software) erbij hebt zitten en bestellen maar :)
Over de monitor: [rml][ 17" TFT] De Ultieme TFT - Deel 4[/rml]
Er zijn ook delen beschikbaar over grotere beeldschermen. Deze zijn te vinden in Videoplanken & Beeldkanonnen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.