Ik heb al heel wat over Vista gelezen, maar dat ging vooral over alle grafische nieuwigheden zoals aero, glass, flip 3d, etc.
Wat ik me nu afvroeg is hoe het gamen op Vista verloopt.
Ik heb iets gelezen over Vista Premium (dacht ik) die automatisch alle achtergrond taken afsluit bij het starten van een spel, en ook heb ik heel wat gelezen over DirectX10 (mijn kaartje, GeForce 7900gt ondersteund het helaas niet
) en de nieuwe DirectX9.0L. Ook wat persoonlijke ervaringen (in het ervaringen topic) gelezen, en deze waren veelal positief, maar ik heb er niet zo veel aan, gezien er geen verdere uitleg werd gegeven
(hoeveel FPS scheelt het ongeveer, etc.?).
Vista is wel redelijk zwaar dacht ik, gezien de aangeraden systeemeisen (ik zit er wel ver boven, maar toch: de eisen zijn zwaarder dan XP) dus mij lijkt dat games een stuk slomer gaan lopen (vista slurpt je RAM rauw?).
Ik zou graag wat meer weten over Gamen op Vista, jullie ervaring (voor de mensen die de beta hebben), screenies, etc.
En wat betreft DirectX9.0L, gaat SM4.0 ondersteunen las ik, maar wat voor voordeel bied deze nieuwe DX voor pc's die geen SM4.0 ondersteunen?
Als je iets weet, post je het maar, ik wil graag alles weten
(over het gamen natuurlijk)
(links, ervaring, screenies, etc.
)
Wat ik me nu afvroeg is hoe het gamen op Vista verloopt.
Ik heb iets gelezen over Vista Premium (dacht ik) die automatisch alle achtergrond taken afsluit bij het starten van een spel, en ook heb ik heel wat gelezen over DirectX10 (mijn kaartje, GeForce 7900gt ondersteund het helaas niet
Vista is wel redelijk zwaar dacht ik, gezien de aangeraden systeemeisen (ik zit er wel ver boven, maar toch: de eisen zijn zwaarder dan XP) dus mij lijkt dat games een stuk slomer gaan lopen (vista slurpt je RAM rauw?).
Ik zou graag wat meer weten over Gamen op Vista, jullie ervaring (voor de mensen die de beta hebben), screenies, etc.
En wat betreft DirectX9.0L, gaat SM4.0 ondersteunen las ik, maar wat voor voordeel bied deze nieuwe DX voor pc's die geen SM4.0 ondersteunen?
Als je iets weet, post je het maar, ik wil graag alles weten
(links, ervaring, screenies, etc.
[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 24-07-2006 17:30 ]