Verzonden paketten

Pagina: 1
Acties:

• Kampfimann
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik heb het volgende probleem:

Ik zit via een gewone 100 mb LAN verbinding aangesloten op een router. Van die router krijg ik een IP aangewezen. Ik kan alleen niet op internet. Als ik bij 'status' kijk zie ik dat ik wel paketten ontvang maar er geen kan versturen. Dit probleem komt alleen bij mij voor, andere computers die op dezelfde router zijn aangesloten hebben dit probleem niet.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-04 14:22

samo

yo/wassup

krijg je echt wel een ip toegewezen? Welk ip is dat? Begint het met 169.254.X.X dan wil het namelijk zeggen dat je geen ip krijgt toegewezen. Heb je firewalls uitgezet? Kan je tracen? En aller belangrijkst: wat heb je zelf gedaan om het probleem op te lossen?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Kampfimann
IP: 192.168.0.1
Subnet mask: 255.255.255.0

Ik heb de verbinding meerdere malen geprobeerd te herstellen. Andere router port gebruikt, andere lan kabel gebruikt... daar ligt het allemaal niet aan. Firewalls staan uit, virusscanners en andere beveiligings software ook.

tracen? bedoel je ip trace?

[ Voor 21% gewijzigd door Kampfimann op 24-07-2006 15:14 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-04 14:22

samo

yo/wassup

standaard gateway ook ingevuld? Kan je de gateway pingen?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Kampfimann
Bij de gateway staat niets, daar ligt ook het probleem denk ik. Als je bij msn messenger probleem oplosseng klikt dan vind hij wel een ip maar geen standaard gateway

hoe ping ik een gateway?

[ Voor 8% gewijzigd door Kampfimann op 24-07-2006 15:15 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En de rest van de vragen / tips? ;)

Firewall? (En staat de gateway goed?)
edit:
Zegt spuit11 laat. Check inderdaad of je de DHCP server wel (goed) gebruikt.
En kijk straks als alles weer werkt even wat de basics van een IP netwerk zijn ;)

[ Voor 54% gewijzigd door F_J_K op 24-07-2006 15:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-04 15:05
Heeft een router niet meestal het 192.168.0.1 ip?
Heb je dat ip static ingesteld of via dhcp?
Kan je anders ook eens een ipconfig /all posten?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zo te zien krijg je helemaal geen IP van je router, maar heb je zelf een (verkeerd) static IP ingesteld.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kampfimann schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:15:
Bij de gateway staat niets, daar ligt ook het probleem denk ik. Als je bij msn messenger probleem oplosseng klikt dan vind hij wel een ip maar geen standaard gateway

hoe ping ik een gateway?
Kijk naar de settings van de andere pc's, kijk welke gateway zij gebruiken. Vul die bij jezelf in.
Waarschijnlijk heb je de DHCP van de router niet goed ingesteld.

• Kampfimann
Hmm ik ben al achter de oorzaak van het probleem gekomen. De routerconfiguratie stond gewoon goed.

Het probleem was het volgende: de pc stelde zelf, automatisch een ip in. Inplaat dat hij de settings op "automatisch een IP adres laten aanwijzen" te laten staan verandere hij dit zelf naar 192.168.0.1 Ditzelfde deed hij bij de de standard gateway. Ik heb nu de settings weer op automatisch configureren gezet maar hij loopt vervolgens vast. Weten jullie misschien waarom een pc automatisch de ip veranderd? wat is hiervan de oorzaak?

• Kampfimann
Nu staat alles op automatisch laten toekennen. Maar nu is er weer een probleem: Hij zegt nu dat de TCP/IP instellen niet kunnen worden opgevraagd. Vervolgens krijgt hij geen IP aangewezen, en geen subnetmask en ook geen gateway. Als ik de instelling opnieuw op autmotisch laten toekennen zet dan loopt vervolgens de hele computer vast.

De andere computers in het netwerk zijn bij 'netwerkverbindingen' de internetverbinding staan. Op mijn computer kun je dit niet zien.

De 1394-verbinding staat wel aan in dit netwerk. Maar als ik deze verbinding aan- of uitschakel heeft dit geen invloed.

UPDATE: Hij ontvangt nu wel een IP, het is een autmotisch persoonlijk adres

IP: 169.253.210.92
subnetmask: 255.255.0.0
Gateway: nog steeds geen gateway toegewezen gekregen

[ Voor 15% gewijzigd door Kampfimann op 24-07-2006 15:56 ]

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

samo schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:10:
krijg je echt wel een ip toegewezen? Welk ip is dat? Begint het met 169.254.X.X dan wil het namelijk zeggen dat je geen ip krijgt toegewezen. Heb je firewalls uitgezet? Kan je tracen? En aller belangrijkst: wat heb je zelf gedaan om het probleem op te lossen?
Mogelijke oorzaken:

DHCP op router staat uit
Netwerkkabel is eruit
Netwerkkaart is kapot.

Kijk in de manual wat het default Ip adres van het router moet zjin, stel je ip adres in die range in en probeer de webconfig van de router te bereiken.

[ Voor 27% gewijzigd door Twisted op 24-07-2006 16:07 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Kampfimann
Hmm ok, hij krijgt dus geen ip toegewezen, waar ligt dit aan? de router lijkt me niet, aangezien 2 andere pc's op dezelfde router gewoon een ip krijgen toegewezen door dhcp

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kabel, netwerkkaart, mac-adres beveiliging ?

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Pak de kabel uit een van de pc's die wel een adres ontvangen en steek die in je probleem-pc. Doe dan ipconfig /release [enter]
ipconfig /renew [enter]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Kampfimann
Twisted schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:08:
Pak de kabel uit een van de pc's die wel een adres ontvangen en steek die in je probleem-pc. Doe dan ipconfig /release [enter]
ipconfig /renew [enter]
(Ik neem aan dat je bedoelde: Start --> run --? ipconfig /release en ipconfig /renew)

Ik heb dit gedaan, bij ipconfig /renew staat hij vervolgens vast

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

De 1394-verbinding staat wel aan in dit netwerk. Maar als ik deze verbinding aan- of uitschakel heeft dit geen invloed.
Dat is je firewire IEEE 1394 Host Controller

Heb je de router al 's een reset gegeven? Heb je uberhaubt wel kunnen internetten of gaat het om een nieuwe pc? Op sommige huis tuin en keuken routers kun je instellen hoeveel adressen er uitgegeven mogen worden (net als bij de router die ik heb).

Heb je je netwerkkaart op auto sensing staan etc etc....

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-03 09:55
Het lijkt er op dat ke ICS (internet connection sharing) aan hebt staan..

Oftewel, heb je je verbinding op je PC op "shared" staan ? (staat in een van de tabbladen waar je ook je ip instellingen kunt aanpassen)

• Kampfimann
Neo_TGP schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:20:
Het lijkt er op dat ke ICS (internet connection sharing) aan hebt staan..

Oftewel, heb je je verbinding op je PC op "shared" staan ? (staat in een van de tabbladen waar je ook je ip instellingen kunt aanpassen)
Nee, de verbinding is niet geshared

• Kampfimann
NRGetic schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:16:
[...]

Dat is je firewire IEEE 1394 Host Controller

Heb je de router al 's een reset gegeven? Heb je uberhaubt wel kunnen internetten of gaat het om een nieuwe pc? Op sommige huis tuin en keuken routers kun je instellen hoeveel adressen er uitgegeven mogen worden (net als bij de router die ik heb).

Heb je je netwerkkaart op auto sensing staan etc etc....
Router gereset, geen resultaat. De desbetreffende pc kon 2 uur geleden nog wel op internet. Nu opeens niet meer. We kwamen erachter dat de pc de ip uitzichzelf had verzet. nu staat hij weer op automatisch laten toe kennen maar hij kan nog steeds niet op internet. nog steeds geen (goed) ip toegekend gekregen. en wat is auto sensing?

het is btw een onboard netwerkkaart....(NVIDIA nForce networking controler)

[ Voor 6% gewijzigd door Kampfimann op 24-07-2006 16:27 ]

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

[. en wat is auto sensing?
De linkspeed / duplex mode van je netwerkkaart kun je instellen op "auto" Dit is de default setting. Kijk even bij de configuratie van je netwerkkaart of deze op auto staat en bijvoorbeeld niet op 100 full duplex.

/edit maar dit is hoogstwaarschijnlijk niet van toepassing omdat je 2 uur geleden nog het internet op kon. De instelling verandert niet uit zich zelf namelijk :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door NRGetic op 24-07-2006 16:30 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• tvleeuwen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Wat voor IP adressen hebben die andere PCs gehad?
En als die het twee uur geleden nog wel deed heb je in die tussen tijd nog wat dingen veranderd?

• Kampfimann
Tvleeuwen schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:30:
Wat voor IP adressen hebben die andere PCs gehad?
En als die het twee uur geleden nog wel deed heb je in die tussen tijd nog wat dingen veranderd?
Nee dat is juist het rare, ik het niets veranderd. Opeens deed hij het niet meer....

IP: 10.0.0.151
subnetmask: 255.255.255.0
gateway: 10.0.0.138

• Kampfimann
NRGetic schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:29:
[...]

De linkspeed / duplex mode van je netwerkkaart kun je instellen op "auto" Dit is de default setting. Kijk even bij de configuratie van je netwerkkaart of deze op auto staat en bijvoorbeeld niet op 100 full duplex.

/edit maar dit is hoogstwaarschijnlijk niet van toepassing omdat je 2 uur geleden nog het internet op kon. De instelling verandert niet uit zich zelf namelijk :Y)
speed/dublex settings staan op full autonegotiation

• tvleeuwen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Stel is hard in op je netwerkkaart:

IP Adres 10.0.0.154
Subnet 255.255.255.0
Gateway 10.0.0.138
DNS 10.0.0.138

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kampfimann schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:32:
[...]

Nee dat is juist het rare, ik het niets veranderd. Opeens deed hij het niet meer....

IP: 10.0.0.151
subnetmask: 255.255.255.0
gateway: 10.0.0.138
Stel op deze pc eens in:

ip:10.0.0.250
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway:10.0.0.138
dns:10.0.0.138

Zo te zien heb je een speedtouch modem ?
Als ie het nu wel doet, dan is het dus geen kabelprobleem. Enne je hebt toch niet dei Nvidia firewall geinstalled he !

[ Voor 15% gewijzigd door KillerAce_NL op 24-07-2006 16:38 ]

• Kampfimann
Ja het is een speedtouch modem

Maar dit is het probleem, ik heb al eerder gezegd dat als je iets veranderd in de internet-protocool (TCP/IP) settings iets veranderd dat dan de hele pc vast gaat staan. Toen ik dus jullie settings invoerde gebeurde dat dus weer.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-03 12:18

MrDrako

nep ict'er

Ik heb een dergelijk probleem gehad met m'n nvidia onboard netwerk kaart. Verloor het dhcp adres en was met geen mogelijkheid meer op het internet te krijgen. Probeer eens een losse netwerk kaart?

• Kampfimann
Hmm ok dan ga ik dat proberen. Ty voor alle hulp die jullie mij geboden hebben. Wat mij betreft slotje!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kampfimann schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:45:
Ja het is een speedtouch modem

Maar dit is het probleem, ik heb al eerder gezegd dat als je iets veranderd in de internet-protocool (TCP/IP) settings iets veranderd dat dan de hele pc vast gaat staan. Toen ik dus jullie settings invoerde gebeurde dat dus weer.
Even een keer in apparaatbeheer je netwerkkaart weggooien en dan rebooten, kijken of dat helpt.
Pagina: 1