Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

De verborgen kosten van GSM in buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen heeft het wel, je komt terug van vakantie en je krijgt meteen een GSM rekening van hier naar tokyo op de mat terwijl je het gevoel had dat je helemaal niet had gebeld.

Nou dit jaar heb ik dus bijgehouden wat ik had gebeld (maar 1x vanaf het vliegveld om aan te geven dat ik ben aangekomen) en de rekening die ik kreeg komt dus absoluut niet overeen met de minuten die ik had gebeld.

Specificatie opgevraagd en tot mijn verbazing...

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/5651/vodafonekz8.th.jpg

Om je GSM in het buitenland gewoon uit te zetten kost dus ook geld, wel te stellen ongeveer 3,50 (prijzen zijn ex. btw) per keer dat je iemand je probeert te bellen. Fantastische bedacht van die mensen toch? Volgens mij is die een virtueele goudmijn, ze hoeven helemaal niks te doen, er komt helemaal geen verbinding tot stand er wordt geen data uitgewisseld hij valt alleen maar in de voicemail en dat kost je 3,50. Brilliant!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59

Sick Nick

Drop the top!

Het is toch algemeen bekend dat voicemail in het buitenland klauwen met geld kost? Als iemand je belt betaalt hij tot de grens, vervolgens betaal jij van de grens naar je telefoon en vanaf je telefoon naar nederland voor de voicemail. Naar het buitenland gaan --> Voicemail uitzetten!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Beetje oud nieuws he. Dat is al sinds dag 1 zo en dan moet je dus ook gewoon je voicemail uitzetten als je naar het buitenland gaat. Natuurlijk is het vervelend om er zo achter te komen en ook ik vind het nergens over gaan, maar je had het kunnen weten, want dit is behoorlijk bekend.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Beetje oud nieuws he.
Het blijft kut. ;)

Maar wordt dit zomaar toegestaan? Die bedrijfen zijn toch niet vrij van alle regels?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Welke regel wordt overtreden? Als het je niet aanstaat moet je naar de concurrent gaan. Oh, die heeft dezelfde tarieven? Dan bij de NMA aankloppen.

Om te voorkomen dat je kosten krijgt voor het doorschakelen van de voicemail moet je je telefoon dus absoluut niet aanzetten in het buitenland. Sterker nog, als je hem bij terugkomst in Nederland vergeet aan te zetten dan blijf je gewoon het buitenlandse tarief voor doorschakelen betalen!

Signatures zijn voor boomers.

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Beaam ik ook, ik zei alleen 'vervelend' ipv kut ;)
Maar wordt dit zomaar toegestaan? Die bedrijfen zijn toch niet vrij van alle regels?
Welke regel overtreden ze dan? Of welke regel moet dat voorkomen? Op moment dat je naar buitenland gaat dan wordt je overgeschakeld op een ander netwerk en dvia dat netwerk wordt bepaald dat je telefoon uit staat, daar betaal je kennelijk voor. Door de absurd hoge roaming kosten krijg je dat zoiets meteen in de papieren loopt. Daarom heeft de EC gezegd dat iig binnen Europa er iets aan die absurd hoge bedragen gedaan moet worden, buiten Europa zal het dus wel duur blijven...

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Of welke regel moet dat voorkomen? ... Daarom heeft de EC gezegd dat iig binnen Europa er iets aan die absurd hoge bedragen gedaan moet worden, buiten Europa zal het dus wel duur blijven...
Dat de overheid zegt van: Dit is absurd. (Maar dan iets meer tekst).
Anders zouden ze het ook op 10€ kunnen zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door -Skyhawk- op 24-07-2006 14:59 ]

Verwijderd

In bijv. Engeland is het 'voordeeltarief' van T-Mobile 'MAAR' 0.95Euro p/m!!!!

Echt belachelijk! Is echt niet meer van deze tijd!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nog leuker: je ziet hier vrij duidelijk dat je dubbel betaalt voor een doorschakelactie, een keer het ontvangen van een oproep terwijl je in het buitenland zit en een keer voor het maken van een oproep terwijl je in het buitenland zit.
Een halve minuut bellen is meer dan de helft goedkoper dan elk die doorschakelacties. Als je ook nog naar die tijdstippen kijkt (vooral de eerste twee kort na elkaar) kun je dus beter je telefoon aanlaten en als je gebeld wordt vragen of het superdringend is, anders vragen of ze je terugbellen na $datum.

Lijkt me duidelijk dus voor de volgende keer.

Signatures zijn voor boomers.

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kunt alle inkomende gesprekken direct naar je voice mail laten doorschakelen.
Doorschakelen naar uw voicemail
U kunt al uw inkomende gesprekken direct doorschakelen naar uw voicemail door **21*+31624 plus uw mobiel nummer in te toetsen en af te sluiten met een hekje. Vervolgens drukt u op de groene beltoets om de doorschakeling te bevestigen. Bijvoorbeeld **21*+316240624654321# als uw mobiel nummer 06 24 65 43 21 is. U kunt deze functie weer uitschakelen door ##002# in te toetsen, gevolgd door de groene beltoets.
Bron: T-Mobile

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 16:37

YellowCube

Wait...what?

hoe wordt het tarief van dat doorschakelen dan bepaald? Is het in het geval van TS zo geweest dat hij 1 keer in Turkije gebeld heeft en dat men daarna dus bepaald heeft dat ie daar zit en zo het doorschakeltarief bepaald hebben?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

YellowCube schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:04:
hoe wordt het tarief van dat doorschakelen dan bepaald? Is het in het geval van TS zo geweest dat hij 1 keer in Turkije gebeld heeft en dat men daarna dus bepaald heeft dat ie daar zit en zo het doorschakeltarief bepaald hebben?
als die eu-regeling er komt maakt dat bijvoorbeeld voor turkije nog niet uit: zit niet in de eu. de kosten kunnen dus nog altijd door turkije hoog gehouden worden

• Icelus
  • Niet online
Normaal betaal je het tarief NL->TR en vervolgens TR->NL.
Op het moment dat je je toestel aan hebt staan buiten NL worden alle oproepen naar dat land doorgeschakeld. Zit je bijv. in België en zet je daar je toestel uit, dan worden alle oproepen doorschakeld naar België totdat het netwerk 'm opnieuw ziet in een ander land (of niet doorschakeld indien je in NL zit).

Zie ook: GSM Helpdesk

[ Voor 10% gewijzigd door Icelus op 24-07-2006 15:20 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ze gaan er van uit dat je op de plek bent waar je telefoon zich voor het laatst op een netwerk heeft aangemeld en daar krijg je daan ook de rekening voor. Je hoeft dus niet eens te bellen, aanzetten in een ander land is voldoende..

[ Voor 4% gewijzigd door Da.Rock op 24-07-2006 15:21 ]

• robert-630
  • Niet online
Bij T-Mobile hebben abo klanten tegenwoordig geen voicemail risico meer in het buitenland!! :)

[ Voor 4% gewijzigd door robert-630 op 24-07-2006 19:53 . Reden: abonnees ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

robert-630 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:26:
Bij T-Mobile hebben klanten tegenwoordig geen voicemail risico meer in het buitenland!! :)
Waarom kan ik geen bron vinden naar t-mobile?
Heb maar ff zelf gezocht op de website van t-mobile, quote:

Voor het ontvangen van voicemailberichten in het buitenland worden geen kosten doorberekend aan T-Mobile Abonnees. Je kunt je voicemail in het buitenland dus gewoon kosteloos aan laten staan. Voor het beluisteren van je voicemailberichten betaal je het tarief voor bellen vanuit het buitenland

Bron

☻/
/▌
/ \

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 20:19

Dennahz

Life feels like hell should.

Dus als ik geen beltegoed heb, krijgt men mijn voicemail er niet voor? Wat een kolder trouwens... ze bellen naar mijn nummer en worden doorgeschakeld naar mijn voicemail waarvan de centrale zich gewoon in Nederland bevind.

Raar geregeld daar... straks moet je nog betalen voor het ontvangen van een sms :{

Twitter

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dennahz schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:48:
Raar geregeld daar... straks moet je nog betalen voor het ontvangen van een sms :{
Dat moet toch al in het buitenland? :?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 20:19

Dennahz

Life feels like hell should.

Metal schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:50:
[...]

Dat moet toch al in het buitenland? :?
Normaal niet toch? Zit veel in Belgie, en ontvang regelmatig smsjes, maar er gaat nooit beltegoed af? Dat is toch gewoon gratis :?
Het ontvangen van een sms-bericht in het buitenland is gratis, net als in Nederland.
bron

Dit is bij Hi in ieder geval zo... zou niet best zijn als je daar ook nog es voor moet betalen zeg :(
Het ontvangen van VoiceMail in het buitenland is gratis. Jij betaalt alleen voor het beluisteren van de berichten. De beller betaalt het Nederlandse tarief voor het inspreken van een bericht.
Voicemail is ook gewoon gratis....

[ Voor 19% gewijzigd door Dennahz op 25-07-2006 01:03 ]

Twitter

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13
In Nederland kost het ook geld btw, gewoon een minuut bellen!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1