Hallo,
ik heb een paar vragen over de mogelijkheid van het laten doorrollen van cellen. Ter versimpeling van mijn vraag zal ik daarbij een voorbeeld geven:
JUL-06 <invullen> <invullen> <gelocked><invullen> <invullen> <gelocked> JUL-06
AUG-06 <invullen> <invullen> <gelocked><invullen> <invullen> <gelocked> AUG-06
SEP-06 <invullen> <invullen> <gelocked><invullen> <invullen> <gelocked> SEP-06
OCT-06 <invullen> <invullen> <gelocked><invullen> <invullen> <gelocked> OCT-06
NOV-06 <invullen> <invullen> <gelocked><invullen> <invullen> <gelocked> NOV-06
DEC-06 <invullen> <invullen> <gelocked><invullen> <invullen> <gelocked> DEC-06
mijn opzet is dit:
Ik wil aan het einde van de maand (juli 2006, augustus 2006, enz) alle cellen een rij omhoog laten shiften. Maar dat is niet alles, ik zou namelijk ook willen dat de <gelocked> cellen blijven staan.
mijn tweede vraag is of excel met behulp van een formule of een script ook zelf de cellen kan aanmaken en verwijderen (als JUL-06 is afgelopen die rij weghalen en dan onder DEC-06 JAN-07 zetten).
Ik hoop dat ik dit voldoende heb uitgelegd, zoniet, dan kun je alle vragen stellen over dit hierboven die je beantwoord wilt hebben.
Mvg,
Thomas Follender
ik heb een paar vragen over de mogelijkheid van het laten doorrollen van cellen. Ter versimpeling van mijn vraag zal ik daarbij een voorbeeld geven:
JUL-06 <invullen> <invullen> <gelocked><invullen> <invullen> <gelocked> JUL-06
AUG-06 <invullen> <invullen> <gelocked><invullen> <invullen> <gelocked> AUG-06
SEP-06 <invullen> <invullen> <gelocked><invullen> <invullen> <gelocked> SEP-06
OCT-06 <invullen> <invullen> <gelocked><invullen> <invullen> <gelocked> OCT-06
NOV-06 <invullen> <invullen> <gelocked><invullen> <invullen> <gelocked> NOV-06
DEC-06 <invullen> <invullen> <gelocked><invullen> <invullen> <gelocked> DEC-06
mijn opzet is dit:
Ik wil aan het einde van de maand (juli 2006, augustus 2006, enz) alle cellen een rij omhoog laten shiften. Maar dat is niet alles, ik zou namelijk ook willen dat de <gelocked> cellen blijven staan.
mijn tweede vraag is of excel met behulp van een formule of een script ook zelf de cellen kan aanmaken en verwijderen (als JUL-06 is afgelopen die rij weghalen en dan onder DEC-06 JAN-07 zetten).
Ik hoop dat ik dit voldoende heb uitgelegd, zoniet, dan kun je alle vragen stellen over dit hierboven die je beantwoord wilt hebben.
Mvg,
Thomas Follender