Toon posts:

Na verhuizing Target switch over hoop, geen handleiding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben laatst verhuisd, en natuurlijk moest ook het internet mee. Maandag 17 juli is de KPN monteur langsgeweest, en het zou redelijk snel moeten werken. Dit deed het niet, en nu nog steeds niet (een week later). Na vele telefoontjes met XS4all en KPN lijkt het probleem in de router te zitten. Deze zou een VPN "in-bel" verbinding met XS4all moeten maken en in staat houden, waarna de andere pc's op het netwerk gewoon kunnen internetten.

Ik heb een Target 8 port switch hub, model nummer: 24070 (alhoewel op hun eigen website [www.targetweb.nl] als model nummer 240700 wordt gebruikt).

Deze router heb ik al een tijdje (paar jaar) en heeft het altijd gedaan, en ik heb hem destijds niet zelf aangesloten. Een handleiding of installatie CD heb ik dus ook niet. Ik heb daarom Target gebeld of zij mij misschien van een van deze twee kunnen voorzien, maar ze doen alleen handel met tussenverkopers/dealers, en zelfs mij een digitale handleiding toesturen was teveel moeite voor hun.

Ik heb 1 (internet)winkel kunnen vinden die deze router in assortiment heeft, en dus misschien ook een handleiding, maar die winkel is nu vanwege vakantie gesloten :s

Mijn vraag; heeft iemand ervaring met dit apparaat, of misschien een handleiding of install-cd ter beschikking? Ik moet dus vanuit de router, via het modem, een VPN verbinding opzetten...

alvast bedankt!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 16:40
na wat onderzoek op hun website ben jij in het bezit van een TARGET 10/100BASE SWITCH 8PORT

Aangezien dat geen router is, moet jij een ADSL modem / router tussen je telefoon lijn en je switch hebben.

Dus je mist "iets" *D

[ Voor 7% gewijzigd door Grolsch op 24-07-2006 14:17 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
In dat geval is mijn verhaal incompleet, er zit inderdaad nog een alcatel speed touch home isdn network termination modem(/router?) voor... Maar de xs4all helpdesk medewerker vertelde mij dus dat ik (hoogstwaarschijnlijk) via m'n switch een vpn verbinding maak met xs4all...

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-04 07:58
probeer het modem / de router eens direct te verbinden een pc, en kijk dan eens of het internet werkt. Probeer het eerst werkend te krijgen zonder switch. Dat is eigenlijk een heel dom ding wat het netwerk gewoon uitbreidt. Als het zonder switch werkt kan je hem proberen er eens tussen te hangen. Als dat nog steeds niet werkt is je switch waarschijnlijk overleden.

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
speedtouch home is niet in staat om meer dan 1 adres uit te delen. de pro kan dat wel. Ik meen te weten dat je een home kan softmodden naar een pro, anders denk ik dat je echt een router nodig hebt; die kan wel adressen uitdelen

Geen Ping, wel Pong

• L0we
pong schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:47:
speedtouch home is niet in staat om meer dan 1 adres uit te delen. de pro kan dat wel. Ik meen te weten dat je een home kan softmodden naar een pro, anders denk ik dat je echt een router nodig hebt; die kan wel adressen uitdelen
het heeft gewerkt, dat is het vreemde....

Verwijderd

Topicstarter
zoals pong zegt, blijkt dat ik een getweaked modem heb, welke dan blijkbaar wel een router wordt, welke zelf de vpn verbinding op kan zetten naar het xs4all netwerk. Ik weet niet of dit de juiste plek ervoor is, maar heeft iemand ervaring hoe ik dit apparaat dan kan instellen zodat die vpn verbinding weer gemaakt wordt?

• L0we
Waarschijnlijk kan je de configuratie aanpassen via de webinterface van dat ding. Die is meestal te bereiken via de gateway die je toegekent krijgt samen met je ipadres (start->uitvoeren->cmd-> ipconfig)
dat ipadres voer je in in je browser, vanuit daar kan je meestal wel een setupwizzard starten.

[ Voor 17% gewijzigd door L0we op 24-07-2006 16:18 . Reden: vaag taalgebruik :) ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-04 16:44
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:00:
zoals pong zegt, blijkt dat ik een getweaked modem heb, welke dan blijkbaar wel een router wordt, welke zelf de vpn verbinding op kan zetten naar het xs4all netwerk. Ik weet niet of dit de juiste plek ervoor is, maar heeft iemand ervaring hoe ik dit apparaat dan kan instellen zodat die vpn verbinding weer gemaakt wordt?
Je hebt m toch ooit ook getweaked van home naar pro?????

Anyway: of dat ding terugzetten (en de vpn verbinding opbouwen zoals normaal bij die dingen, PPPtP), of opnieuw instellen/configgen.
Als je m als speedtouch home laat werken heb je dus wel een router nodig.

Maar kon/kan je via je provider niet een nieuwere modem krijgen? Die speedtouch home stamt uit de oertijd en ik heb meerdere gezien die niet meer lekker stabiel lopen met de nieuwere ADSL2+ lijnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf heb hem nooit naar een pro omgebouwd, dat heeft (denk ik) mijn broer gedaan, maar die is nu niet te bereiken. Toen de 2e lijns helpdesk medewerken dat zei ging er bij mij een lampje branden dat dat inderdaad wel een zo zou kunnen zijn, maar ik weet het niet 100% zeker, maar kijkend naar de manier van verbinding maken moet dat eigenlijk wel.

Aangezien we met meerdere pc's tegelijk op het netwerk en internet kunnen, moet ik dus wel een switch gebruiken, en dan ding omzetten tot een pro.. toch?

Ik heb het met xs4all niet over een nieuw modem gehad. Lijkt me niet dat ik die dan zo maar van ze krijg toch? Op dit na heeft hij al die jaren ook prima gewerkt, dus ik zie geen reden om hem te vervangen...

Ik ga nu iig kijken hoe ik hem naar een pro kan verbouwen, en hoop dat ik hierbij niets verpruts... volgens mij is er ook best veel op GoT over te vinden wat ik zelf kan opzoeken, maar als jullie nog tips hebben ;)

• L0we
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:37:

Aangezien we met meerdere pc's tegelijk op het netwerk en internet kunnen, moet ik dus wel een switch gebruiken, en dan ding omzetten tot een pro.. toch?
ik zou hem zonder een switch aan de router hangen, nu kan hij maar 1 ip-adres uitdelen. Dan weet je zeker dat hij op de juiste plek terecht komt.

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Er zijn overal configuratiescripts te krijgen voor de softmod naar de pro versie. (Linkje) Schijnt echt prima te werken. Persoonlijk zou ik er een (wireless) routertje achter hangen. Dan werk je in ieder geval met door de provider ondersteund spul, en je kan je verbinding nog beter dichttikken. Needless to say dat je achter de router gewoon die switch weer kan gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Pong op 26-07-2006 07:08 ]

Geen Ping, wel Pong

Pagina: 1