Toon posts:

winME... kraken van CD-rom..ik kom er niet uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle topics van de afgelopen 100 dagen doorgelezen, en zie dat ik niet de enige ben met het volgende probleem:

afspelen van een muziek-cd via mijn Philips 40x mbv soundblaster pc164v geluidskaart onder windows ME.
dit geeft een hoop met gekraak|:(
het lijkt wel of ik de boel heb opgeblazen; maar ik ben er zeker van dat diet niet zo is.

vooral bij rustige nr's is het gekraak niet om aan te horen! als ik ditzelde nr bijv. download via napster (dus MP3) is er helemaal niets aan de hand....het ligt dus niet aan de boxen oid.

ook als het CD-tje in de lade zit en ik ben hem niet aan het spelen hoor ik continue een zacht gekraak, alsof de de speler 'm af blijft tasten oid.

pleaze... wie weet een goed sluitend antwoord.

ps. voorheen onder win98 nooit lst mee gehad, maar ik kan niet zeggen of het sinds winME is

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

When in doubt, blame Me :)

Terug naar Win98se of beter Win2k zou ik zeggen!

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

Topicstarter
ik twijfel nog steeds of het wel aan ME ligt. het probleem kwam nl. pas boven water toen ik Cool Edit 2000 geinstalleerd heb en mischien bij het instellen bijv. een verkeerde poort heb open gezet oid??:?

het koste beste wel wat tijd en geduld om geluid uit het programma te krijgen.

maar mischien is het ook zo dat het me toen pas opgevallen is:P

wie heeft er een oplossing want volgens mij zijn er meer met dit probleem.....

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Heeft Winamp hetzelfde probleem???

Verwijderd

Topicstarter
het is ook in mijn mediaspeler van windows. en het rare is ook als ik al mijn programm's uit heb zoals nu, en mijn cd zit nog in de speler dan hoor ik via de boxen een zacht gekraak (zoeken van de laser oid) het lijkt wel of er muizen in mijn kast zitten;)

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik denk dat je dan toch een condensatortje hebt opgeblazen, wat je moet doen is de Audio-kabel tussen CD-Rom en Audio er uit halen, en dan in Windows aangeven dat er d.m.v. Digitaal aflezen een CD moet worden gespeeld. Er zijn ook plugin's voor WinAMP voor die info digitaal van CD afhalen en dan afspelen

Verwijderd

Topicstarter
klinkt aannemelijk.

maar zit er dan nog een apart audio kabelte naast die groote platte kabel?

en digitaal afspelen heb ik reeds aangevinkt.

maar alez ik ga het proberen

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 15:26

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Ik heb dit probleem ook, maar dat met een Philips Seismic Edge.
In Windows XP zit er veel gekraak in het afspelen van audio cd's met mediaspeler, maar ook met Winamp. Als ik met de knop die op de cd-rom speler zit een muziekcd afspeel is het geluid wel goed.
In Windows 98 SE (dual boot) doet hij het wel goed, dus het ligt niet aan de hardware en bij een eerdere installatie van XP was het geluid ook goed. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

P.S. Die Winamp plugin kan ik niet vinden op de winamp site

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Pagina: 1