[WinXP] Unkown hard error

Pagina: 1
Acties:

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
STOP: c0000221 unknown hard error
\systemroot\system32\ntdll.dll

Dit is de error die ik krijg wanneer ik XP op een bepaald systeem wil installeren, Er zit net een nieuwe harde schijf in waar XP op moet komen.

Natuurlijk heb ik al zelf gezocht op oude topics etc,

Ik heb dit gedaan:
- Alle reepjes intern geheugen eruit, op 1 na.
- IDE kabel vervangen
- ntdll.dll vervangen voor degene van mijn eigen systeem
- andere harde schijf/dvdspeler ontkoppeld.
- De cd + hardeschijf getest door XP te installeren via mijn eigen pc.

Het gaat zo:
PC aan. CD erin, Windows installatie opstarten.
Schijf laten formatteren, bestanden worden gekopieërd --> computer gaat nu rebooten.
Dan reboot hij, en probeert windows op te starten (de setup). Echter daar komt deze error tussendoor zodat ik niet bij de setup kom.

Raar is wel, dat als ik met veilige modus opstart, dat ik dan gewoon in windows kan komen. Echter start er niks en komt er een msgbox met: Setup kan niet worden gestart in veilige modus, De computer word nu gereset.

Ik zelf kom er echt niet meer uit,
CD is goed, Harde schijf is goed. Wat is er fout !?

(legale cd's gewoon, heb ook nog met mijn eigen xp cd geinstalleerd maar gaf zelfde error..)

edit:
Op deze pc heeft xp al goed gedraait.

[ Voor 3% gewijzigd door XyS op 24-07-2006 14:03 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-03 21:33

BCC

http://www.google.nl/sear...000221+unknown+hard+error

Waarschijnlijk brakke driver / hardware. Trek eens AL je kaarten eruit en probeer het dan nog eens. Het is ook mogelijk dat er echt iets mis gaat bij het kopieren. Je hebt de HD en de CD al getest, maar probeer eens een andere CD-Rom drive.

[ Voor 75% gewijzigd door BCC op 24-07-2006 14:04 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• XyS
  • Nu online
Nu je het zegt, ik heb 1 dvddrive en 1 dvd brander getest (deze werken beide gewoon, weetniet hoe ik het moet testen maar ik geloof dat ze beide werken.)

Ik haal nu ff de 2 overige kaartjes eruit, 1 voor extra usb , 1 netwerkkaart.

edit: en anders heb ik nog een nieuwe dvddrive liggen, die ga ik dan zo wel gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door XyS op 24-07-2006 14:18 ]

• XyS
  • Nu online
Na een ghost maken van de oude harde schijf (met werkende windows XP)
En die te zetten op de nieuwe hardeschijf, werkt het systeem.
Daarna dacht ik alle kaartjes er weer in te plaatsen, rebooten.

En weer die hard error.

Het ligt ditmaal aan 1 van de 3 geheugenreepjes.

Nu kan je denken, daar lag het aan tijdens het installeren, maar dat kan niet!! Ik had namelijk dat reepje geheugen er helemaal niet in zitten.

Windows....Ik snap er niks van |:(

Maarja na verwijderen van het reepje defecte geheugen werkt alles gewoon naar behoren, blij :)