Sony Home Cinema Set

Pagina: 1
Acties:

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-02 08:13
Na 4 jaar ellende met de Sony DAV-S880 krijg ik van Sony nu de kans om dit om te ruilen (kosteloos) tegen de Sony DAV-DZ810.

Nu vraag ik me af of dit een goeie keuze is ? Want die 880 kostte met toendertijd 1100 euro, de 810 is 'slechts' 700 euro.
Tijden veranderen natuurlijk maar de 880 had echt prachtig geluid (als ie het deed)

Tips/Ideeen ?

Beetje lastig om nu 1,2,3 'JA" te zeggen.

Verwijderd

Gewoon omruilen, in verpakking laten zitten en direct verkopen. Koop dan van het geld een leuke versterker en 2 speakers bij een hifi winkel en je hebt veel mooier geluid.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:37:
Gewoon omruilen, in verpakking laten zitten en direct verkopen. Koop dan van het geld een leuke versterker en 2 speakers bij een hifi winkel en je hebt veel mooier geluid.
Nou ja, op wat baseer je dat? Is wel heel erg kort door de bocht. Ik ben ook voorstander van aparte componenten, hoor, natuurlijk maar qua geluid krijg je bij die Sony DAV setjes vaak waar voor je geld, hoor.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• kevertje1977
TomSwinnen schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:41:
[...]

Nou ja, op wat baseer je dat? Is wel heel erg kort door de bocht. Ik ben ook voorstander van aparte componenten, hoor, natuurlijk maar qua geluid krijg je bij die Sony DAV setjes vaak waar voor je geld, hoor.
Het mooie van deze setjes is dat je gewoon inene klaar bent. En er komt echt wel goed geluid uit tegenwoordig.
Ik hoef ook niet zo nodig me buren van hun bank te blazen :)

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Kun je nog onderhandelen met Sony? Misschien dat je kunt proberen om er nog iets meer uit te slepen, want ergens vind ik dat als je veel problemen hebt gehad met je huidige set (veel last van gehad, vaak reparatie?) de omruilset dezelfde nieuwwaarde mag hebben als je set je destijds.

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:07

BNX

DriveSand schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:32:
Misschien dat je kunt proberen om er nog iets meer uit te slepen, want ergens vind ik dat als je veel problemen hebt gehad met je huidige set (veel last van gehad, vaak reparatie?) de omruilset dezelfde nieuwwaarde mag hebben als je set je destijds.
Ben ik niet met je eens. Als de huidige gangbare sony set in hetzelfde segment\niveau ligt als jouw set van 4 jaar oud, vindt ik het een uiterst coulante regeling van heren Sony. Ik denk dat huidige 800 euro set niet onderdoen of zelfs beter zijn als oudere Sony set van >1000 euro. (uitzonderingen zijn er altijd) :+

ps. offtopic, maar evenals een persoon eerder al zei, ik zweer ook bij een los componenten setje :X

[ Voor 10% gewijzigd door BNX op 24-07-2006 21:43 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• kevertje1977
BNX schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:41:
[...]

Ben ik niet met je eens. Als de huidige gangbare sony set in hetzelfde segment\niveau ligt als jouw set van 4 jaar oud, vindt ik het een uiterst coulante regeling van heren Sony. Ik denk dat huidige 800 euro set niet onderdoen of zelfs beter zijn als oudere Sony set van >1000 euro. (uitzonderingen zijn er altijd) :+

ps. offtopic, maar evenals een persoon eerder al zei, ik zweer ook bij een los componenten setje :X
Ik heb gisteren even de tijd genomen om de mogelijkheden te vergelijken maar ik heb het idee dat de nieuwe set zelfs iets meer kan.
Iets meer vermogen, iets meer 'compatible' media en ook JPEG lezen.
Niet dat dat heel erg boeit met een XBOX in de kast :) Maar het is wel geinig.
En de ingangen/uitgangen zijn ook allemaal hetzelfde voor zover ik zie.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:54
Het zijn wel draadloze achter speakers volgens mij. Ik zou hier niet snel voor kiezen ivm. storingen.
Je moet niet alleen naar de verschillen van de verterker kijken, maar eigelijk ook naar de verschillen in de speakers, dus frequentie bereik en dat soort dingen.

Verwijderd

Ga hem anders even beluisteren bij de lokale audioboer als dat mogelijk is.

Aanbod is inderdaad zeer coulant van Sony. Natuurlijk heb jij jarenlang gezeur gehad maargoed.. ze kunnen het net zo goed ook niet doen...

Prijzen van die HT setjes zijn de laatste jaren ontzettend gezakt en je krijgt zover ik zie veel meer terug dan je had qua specificaties. Ook dat er ondersteuning is voor HDMI maakt je set een stuk toekomstgerichter. Het vergelijken van frequentie-feitjes zegt eigenlijkweinig over het geluid dat de set produceert. Die vind ik bij dit soort systemen nou niet echt betrouwbaar.

Ik zou de ruil gewoon accepteren :) De set verkopen (wat zal je er voor krijgen 600 euro ?) en zelf alles los gaan kopen zal veel meer gaan kosten. Tenminste als je 5.1 wilt houden natuurlijk. Geef je niet veel om 5.1 maar wil je liever een dik stereo geluid dan heb je sowieso niet veel aan dit soort systemen en dan zou ik 't dus wel verkopen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 14:52 ]

• kevertje1977
Ik heb deze week de set in ontvangst genomen en hij bevalt erg goed.
De luidsprekers achter kan je volgens mij ook met snoeren aansluiten maar ik merk niets aan de geluidskwaliteit. Volgens mij gaat het draadloze met infrarood.

Het werkt erg prettig en het is allemaal super kwaliteit. Ik ben er dan ook erg tevreden mee.
En belangrijkste: al mijn zelfgemaakte vakantie-dvds werken zonder problemen.

dus bedankt voor de tips hier.
Pagina: 1