Toon posts:

[XP] Oud stuurprogramma installeren*

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dat wil ik dus doen! M`n netwerkcontroller in m`n toshiba A80 laptop heeft een stuurprogramma die ik wil ``downgraden`` Tis een intel Pro Wireless B/G ding. Maar nu kennen jullie de problemen al natuurlijk, gezien het feit er een nieuwere stuurprogramma is geïnstalleerd weigerd XP zo`n oud stuurprogramma in te slikken :/

Veilige Modus ook geprobeerd, telkens herkend hij de kaart en installeerd ie aanwezig stuurprogramma!!!! Hoe kan ik dit stop zetten, zodat ik UNKNOWN krijg te zien??

groeten en alvast bedankt!
(XP draai ik trouwens!)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
kun je niet update driver kiezen en dan handmatig de driver selecteren?

specs

Verwijderd

Topicstarter
gladiool schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:06:
kun je niet update driver kiezen en dan handmatig de driver selecteren?
niet als ik te horen krijg dat het een oude versie is en de nieuwste al geïnstalleerd is...

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Wat wellicht helpt:

1. Apparaat verwijderen uit de Device manager
2. Alle oem[x].inf en pnf bestanden van de netwerk kaart uit "c:\windows\inf" weggooien.

Daarna 'detect new hardware' uitvoeren in de Device manager en handmatig de driver aanwijzen.

Geen beurs, geen tempo

Verwijderd

Topicstarter
DennisBoom schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:19:
Wat wellicht helpt:

1. Apparaat verwijderen uit de Device manager
2. Alle oem[x].inf en pnf bestanden van de netwerk kaart uit "c:\windows\inf" weggooien.

Daarna 'detect new hardware' uitvoeren in de Device manager en handmatig de driver aanwijzen.
Ik weet niet wat ik moet deleten :S :S 1002 bestanden ofzo.... geen andere oplossing?? Of hele inf map ff verplaatsen??

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
apparaat verwijderen in device manager en _volledig_ handmatig installeren, dus via "add hardware" en kost wat kost plug'n play vermijden en hadmatig apparaattype kiezen, en dàn de juiste, oude drivers selecteren (dmv have disk). Dat kan sowieso.

Anders is het kwestie van de oude drivers te verwijderen; ff checken in add/remove programs oid, anders handmatig de juiste inf's zoeken (dat kan adh van het device-id dat hetzelfde zou moeten zijn in de oude/nieuwe inf), dan werkt de "plug and play" manier ook :)

[ Voor 15% gewijzigd door the_stickie op 25-07-2006 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
The_Stickie schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:20:
apparaat verwijderen in device manager en _volledig_ handmatig installeren, dus via "add hardware" en kost wat kost plug'n play vermijden en hadmatig apparaattype kiezen, en dàn de juiste, oude drivers selecteren (dmv have disk). Dat kan sowieso.

Anders is het kwestie van de oude drivers te verwijderen; ff checken in add/remove programs oid, anders handmatig de juiste inf's zoeken (dat kan adh van het device-id dat hetzelfde zou moeten zijn in de oude/nieuwe inf), dan werkt de "plug and play" manier ook :)
Add hardware?? Tis XP hé! Dus als ik op hardware druk gaat ie STANDAARD zoeken en installeerd dat kut kaartje weer.... En trouwens DEVICE-ID waar staat dat?? Heb je xp in het engels ofzo 8)

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
ad hardware ja, dat kun je ook doen zonder dat het nieuwe kaartje erin zit en alleen de driver installeren.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

1: services -> plug en play uitschakelen
2: device manager -> je ding verwijderen
3: nieuwe hardware -> toevoegen -> drivers...
4: services -> plug en play inschakelen

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:33:
[...]

Add hardware?? Tis XP hé!
Maakt niet uit.
Daarnaast heb je ook nog de rollback functie toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1