Ik heb de spullen ondertussen eindelijk binnen (geen fijne bestelling was dat bij een webshop) en geinstalleerd. Ik vind het zeker wel snel genoeg, ik kan me niet voorstellen dat je het niet snel genoeg vindt draaien. Ik heb er een 7200rpm WD 250GB PATA schijf inzitten (hangt in 5.25" bay met Zalman hd koeler), een 3500+ proc en 512mb PC3200 DDR SDRAM.
Ik vind het wel een mooi en handig kastje. Mooi ingedeeld, alles past netjes en is handig te bevestigen, vond het een prima ding om mee te werken. Het enige is dat full height PCI kaarten er wel een beetje lastig in gaan, dat is echt een beetje wurmen. De PVR500 kreeg ik er wel in, maar dan moet je een stuk uit de fanduct knippen, had ik niet zo'n trek in. Dus ik heb gewisseld voor twee PVR150 kaarten.
Geluid is nu ook veel beter. Bij de vorige media center pc was het geluid naar 1 ingang van de stereo en 3 ingangen van een 5.1 surround setje gesplit (wilde mijn vriendin per se) waardoor het signaal niveau een beetje inkachelde. Dat is nu opgelost.
Maar die SPDIF aan de voorkant is natuurlijk te bezopen voor woorden, wie verzint zoiets nou?? Het is ook nog eens een optische aansluiting, dus ik ben erg benieuwd hoe je dat moet gaan omleiden naar de voorkant. Dan moet je dus de baan vinden die naar de optische aansluiting loopt, voor conversie naar optisch. Zal niet meevallen. Iemand al gedaan of over gelezen?
De tv out is echt meer dan prima. Eerst was het beeld best slecht met strepen over het beeld, maar dat was opgelost toen ik hem op PAL/B instelde. En de variabele overscan is echt geweldig! Er zijn wel wat geometrie problemen, maar ze zijn licht. Echt een zeer acceptabele tv out.
En dan het enige minpunt: echt stil is ie gewoon niet. Ik hoor zoiezo de harde schijf redelijk goed (ik heb twee van deze WD 250GB schijven, maar in mijn eigen Nexus Breeze kast hoor je hem nauwlijks). Maar ook het fangeluid is idle toch wel redelijk hoorbaar. Het is wel acceptabel, dus ik moet even kijken of ik het storend genoeg vind om er echt wat aan te gaan doen.
En de blauwe LEDs aan de voorkant zijn erg stylish, maar ook erg bright. Beetje storend als je in het donker een film aan het kijken bent.
Ik heb de stand by functionaliteit nog niet helemaal getest, maar hij ging iig in S3 en kwam er ook weer uit. Maar moet nog even goed testen of hij ook voor een opname eruit komt en of ie uit zichzelf weer erin gaat.
Het enige dat nog niet werkt, is remote desktop. Het lukt me niet om in te loggen vanaf een andere computer, begint te zeuren over account restrictions ofzo.
Heb ook nog ff mijn eigen computer (Nexus Breeze, Xp mobile 2500, R9700pro) gefatsoeneerd: kabels netjes weggewerkt, hd's in Zalman hd koelers gehangen, drive zwart gemaakt en uitgezogen. En ik dacht al, wat maakt die cpu koeler toch een herrie de laatste tijd en wat is die cpu warm. Dit is wat ik vond toen ik de fan van de cpu koeler afschroefde:
Mijn telefoon kan niet focussen
Dat stukje waar je het koper ziet, had ik schoongeblazen

.