[CMS] Welke CMS zonder PHP / MySQL*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje. Ik ben bezig een website te maken voor een groep studenten (incl mij) die naar china gaan om een project te doen voor 3 maanden. Ik ben bezig geweest met Joomla en had een leuk website gemaakt (had/heb er weinig verstand van maar is na wat tijd aardig gelukt), maar blijkt dus dat de server waar ie op moet (www.oli.tudelft.nl) geen mysql/php ondersteunt, alleen postgresql. had ik ff eerder naar moeten kijken misschien, maar goed, nu ben ik op zoek naar een andere manier.

Het komt er dus op neer dat ik een systeem zoek dat makkelijk te gebruiken is. Het hoeft geen cutting edge systeem te zijn, het is maar voor drie maanden. Gaat er vooral om dat ik er wat documenten op kan zetten, een soort van nieuws/blog en that's it.

Ik heb al gekeken naar mambo of typo3, maar is het volgens mij ook niet helemaal.

Wie heeft een goede suggestie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry ben vergeten ff een goede titel erbij te zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Daar kan je dus het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif voortaan voor gebruiken met meteen een suggestie voor een titel ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee vraagjes:

1: "De server waar ie op moet": mag dat nergens anders? (zou maar een paar euro per maand hoeven kosten, echt niet meer dan dat.

2. Ondersteunt geen PHP/MySQL wel PostgresSQL. Bedoel je hiermee dat er geen enkele scriptingtaal ondersteund word? Dan zou je geloof ik namelijk ook niets aan PostgresSQL hebben.

Als PHP wel mag, kijk misschien eens naar CuteNews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:13:
Twee vraagjes:

1: "De server waar ie op moet": mag dat nergens anders? (zou maar een paar euro per maand hoeven kosten, echt niet meer dan dat.
ja dat mag wel, kan natuurlijk altijd, maar we hebben wel het adres al verspreid naar de sponsoren, dus dan zouden hem moeten doorlinken oid.
2. Ondersteunt geen PHP/MySQL wel PostgresSQL. Bedoel je hiermee dat er geen enkele scriptingtaal ondersteund word? Dan zou je geloof ik namelijk ook niets aan PostgresSQL hebben.

Als PHP wel mag, kijk misschien eens naar CuteNews.
php mag idd wel, ik zal cutenews eens bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:43
als je dus alleen een CMS wil draaien met PHP ( dus geen backend DB ) dan zou je eens kunnen kijken naat CMSimple.
Dit is een cms die een html uitleest. en doormiddel van heading bepaald of het moet getoont worden als nieuwe webpage of niet. CMS heeft ook admin menu met WYSIWYG editor. werkt ideaal.
enige nadeel is dat als je iest aanpast in de editor dan schrijft hij dit naar je content.html is niet echt goede html.

Als je vragen heb, dan hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Kun je Joomla niet onder PGSQL laten draaien? Over het algemeen kan PGSQL ongeveer alles wat MySQL kan. (plus meer)

Neemt niet weg dat je dan alsnog een webserver nodig hebt...

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Pagina: 1