[DOSBox] Mine Bombers of megatraag of megasnel

Pagina: 1
Acties:

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Het gaat dus over het spelletje Mine Bombers. Een soort van miniatuur Bomberman met aarde en steen en een berg verschillende soorten guns a la Tanks. Inderdaad, blije fun.
Het spel is inmiddels door hun officieel freeware gemaakt, en is dus op hun homepage te downloaden:
http://koti.mbnet.fi/pacbros/skitsoproductions/games.html
Ik stel voor deze te gebruiken, daar heb je het meeste aan.
DOSBox versie 0.65 (de nieuwste).

In DOSbox mount ik de dir, en start setup.
Lijkt allemaal prima, maar als het spel start is het geluid mega stotterig, en beeld volgt niet (na 2 minuten wachten had ik het wel gehad). Dus je komt niet in het spel.
De shareware/demo was retesnel, dus daar kon je niets mee, vertragen kon niet ver genoeg, en het spel is dus inkompleet.
Met de hele versie kun je wel ingame komen, maar dan zonder geluid, en da's toch echt minder leuk, het geluid is wel grappig, en de muziekjes lekker vaag, en het spel gaat nog steeds niet vlot, zelfs als je in game in het options menu de speed op 100% (max) gaat het net iets te traag, niet veel, maar toch.
Je merkt het ook als er een grote bom af gaat, zoals de nuke bijvoorbeeld, dat ie ff flink hangt omdat het beel verversen best traag gaat.

Ik heb al zitten rotzooien met de sound wel of niet aanzetten en verschillende instellingen, maar het wil niet lukken. Ik heb ook wat geprobeerd met de prebuffer en verschillende CPU settings van DOSbox, maar dan heb ik eigenlijk gewoon geen flauw idee van wat ik aan het doen ben, dus ik kan graag wat hulp gebruiken, en dan ga ik hier met mijn maatjes weer veel teveel uurtjes slijten achter deze game :) Ik hoop dat iemand een stuk slimmer is dan ik of al vaker hier mee heeft lopen rotzooien en weet hoe het WEL moet :P
Edit: Ik krijg ook enkel geluid met de SB 16 settings, de anderen doen helemaal niets, en dan gaat het spelletje zelf wel. met de SB16 is het geluid enorm stotterig en choppy en duurt het een euuwigheid voor er iets op het scherm gebeurt, als dat al gebeurt.

[ Voor 7% gewijzigd door gabiballetje op 24-07-2006 13:05 ]

Verwijderd

Nu nog in het juiste forum -> Spielerij - Problemen & Vragen :)

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Blijkbaar kun je in DOSbox de cycles verhogen waarmee je dus de emulatie versneld of verlaagd, dus de snelheid zit wel snor nu, is vrij goed in te stellen... kan makkelijk zijn bij moeilijk spellen :P
Enkel het geluid nu nog normaal :(
En ik heb echt geen idee hoe ik dat moet fixen, heb al zoveel lopen sleutelen maar niets werkt fatsoenlijk, blijf het houden dat het geluid uberbuggy is en je niet ingame komt :(