We hebben een applicatie die op een specifieke poort verbinding met een server op internet wil maken. Nu zijn er gebruikers die klagen dat het niet werkt. Meestal is dit een firewall probleem. Ik zou graag een traceroute willen doen die op deze poort kijkt waar het verkeer gestopt wordt. Is zoiets mogelijk? Zit al een tijd op google te zoeken maar er lijkt nog niets zinvols naar boven te komen.
probeer nmap is. Je mist een hoop info in je post.Anoniem: 34844 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 12:20:
We hebben een applicatie die op een specifieke poort verbinding met een server op internet wil maken. Nu zijn er gebruikers die klagen dat het niet werkt. Meestal is dit een firewall probleem. Ik zou graag een traceroute willen doen die op deze poort kijkt waar het verkeer gestopt wordt. Is zoiets mogelijk? Zit al een tijd op google te zoeken maar er lijkt nog niets zinvols naar boven te komen.
En doe wat aan je TS, je mist een hoop info jammer genoeg.
Uit de MacOS X manpage voor traceroute:
Zal op andere unices ook wel beschikbaar zijn. Windows traceroute is wat simpeler en werkt afaik alleen met ICMP.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| -P proto Send packets of specified IP protocol. The currently supported protocols are: UDP , TCP , GRE and ICMP Other protocols may also be specified (either by name or by number), though traceroute does not implement any special knowledge of their packet formats. This option is useful for determining which router along a path may be blocking packets based on IP protocol number. But see BUGS below. -p port Protocol specific. For UDP and TCP, sets the base port number used in probes (default is 33434). Traceroute hopes that nothing is listening on UDP ports base to base+nhops-1 at the destination host (so an ICMP PORT_UNREACHABLE message will be returned to terminate the route tracing). If something is listening on a port in the default range, this option can be used to pick an unused port range. |
Zal op andere unices ook wel beschikbaar zijn. Windows traceroute is wat simpeler en werkt afaik alleen met ICMP.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Telnet naar de poort (eventueel ook) een optie ?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Aangenomen dat het om een TCP poort gaat: http://tracetcp.sourceforge.net/
of kijk eens naar ShieldsUp, een online scanner die controleert of poorten al dan niet open staan. is te vinden op http://www.grc.com
Anoniem: 85345
Hij wil toch niet weten of het werkt, dat het niet werkt weet ie al.... hij wil weten waar het fout gaat. Dus telnetten enzo naar een bepaalde poort heeft geen zin, dan wordt alleen maar bevestigd wat ie al wist.
Maar goed...... traceroute onder linux kun je op een bepaalde poort draaien. Echter is dit een beetje lastig als diegenen waarbij het fout gaat geen linux hebben draaien. Misschien moet je die mensen een knoppix cd laten downloaden als ze echt willen weten.
Maar goed...... traceroute onder linux kun je op een bepaalde poort draaien. Echter is dit een beetje lastig als diegenen waarbij het fout gaat geen linux hebben draaien. Misschien moet je die mensen een knoppix cd laten downloaden als ze echt willen weten.
Bedankt voor je input maar wordt iets te ingewikkeld voor de klant waarschijnlijk.Anoniem: 85345 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:12:
Hij wil toch niet weten of het werkt, dat het niet werkt weet ie al.... hij wil weten waar het fout gaat. Dus telnetten enzo naar een bepaalde poort heeft geen zin, dan wordt alleen maar bevestigd wat ie al wist.
als ik je Startpost lees zie ik dat je zelf die traceroute wil doen. Daar heeft die klant toch niets mee te maken? je zou het probleem van de firewall ook kunnen testen door de firewall uit te zetten.Anoniem: 34844 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:05:
[...]
Bedankt voor je input maar wordt iets te ingewikkeld voor de klant waarschijnlijk.
Of neem in de install een test op, waarin je de verbinding test (incl oplossing natuurlijk) als je het programma onder eigen beheer hebt.
Ik moet de klant iets opsturen waarmee hij zelf een test uit kan voeren. Bij traceroute kan ik hem nog wel uitleggen dat ie bepaalde handelingen moet verrichten en de output in het cmd scherm moet mailen naar me ofzo.
Pagina: 1