Ik ben een beetje uit het wereldje van de ontwikkelingen omtrent videokaarten, maar mijn huidige 9800pro heeft er wel de geest aan gegeven. Nu ben ik dus op zoek naar een kaart van rond de 200-250 euro die mij in staat stelt om mijn spellekes ed weer probleemloos te kunnen draaien. Geforce of Ati maakt me niet echt uit eik...iemand suggesties?
beetje normaal zoekwerk lijkt me. zoek eens wat benchmarks op.
originele signatures zijn top!
Pollewob in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen"#welkevkVerwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 12:05:
Ik ben een beetje uit het wereldje van de ontwikkelingen omtrent videokaarten, maar mijn huidige 9800pro heeft er wel de geest aan gegeven. Nu ben ik dus op zoek naar een kaart van rond de 200-250 euro die mij in staat stelt om mijn spellekes ed weer probleemloos te kunnen draaien. Geforce of Ati maakt me niet echt uit eik...iemand suggesties?
Lees eens wat reviews en bekijk wat benchmarks zou ik zeggen.
Bv deze http://www23.tomshardware.com/graphics.html. Kijk ook eens hier FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
Ook google is je vriend
Bv deze http://www23.tomshardware.com/graphics.html. Kijk ook eens hier FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
Ook google is je vriend
even vooraf :
Wat voor setup draai je?
Wat voor spellen wil je gaan spelen? ultra high ?
Ik ga voor het gemak even uit van een pci-e mobo :
Saphire X1800 GTO2 voor €239
Agp :
7800 GS wel ietsjes boven je budget maar dat is het beste wat er is voor AGP
Wat voor setup draai je?
Wat voor spellen wil je gaan spelen? ultra high ?
Ik ga voor het gemak even uit van een pci-e mobo :
Saphire X1800 GTO2 voor €239
Agp :
7800 GS wel ietsjes boven je budget maar dat is het beste wat er is voor AGP
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Volgens mij is de 9800PRO nooit in pci-e uit gebracht het zou dus sowieso een agp kaart moeten worden.
Heel simpel, sorteer de lijst met videokaarten in de pricewatch op prijs, ga tussen de 200 en de 250 zitten en zoek bij die kaarten de beste eruit. Dus even researchen. Voor 265 heb je de 7900GT die wrschnlk behoorlijk meer presteert (50%) dan welke kaart dan ook tussen de 200-250 denk ik. Aan jouw de keus en denkwerk
pepernooot
Bedankt voor de links.
Heb een Asus P4P800 bordje, niet de nieuwste meer, dus geen pci-express. Games... speel altijd wel de nieuwste spellen, maar ultra-high hoeft van mij niet per sé.
Zag op de pricewatch dat die 7800 opzich ook nog wel meevalt... zal 's kijken op naar de review
Heb een Asus P4P800 bordje, niet de nieuwste meer, dus geen pci-express. Games... speel altijd wel de nieuwste spellen, maar ultra-high hoeft van mij niet per sé.
Zag op de pricewatch dat die 7800 opzich ook nog wel meevalt... zal 's kijken op naar de review
foutje van mijn kantPilatuS schreef op maandag 24 juli 2006 @ 12:11:
Volgens mij is de 9800PRO nooit in pci-e uit gebracht het zou dus sowieso een agp kaart moeten worden.
hoewel de mogelijkheid ook bestaat ( totdat TS zn setup post) hij zo'n AGP PCI-E mobo heeft.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Als we ff uit gaan van AGP lijkt mij een X800PRO/XT of een 6800GT prima. Maar als de TS een CPU heeft van 2GHz of 2000+ zijn die kaarten zware overkill.
3.2GHz is wel netjes voor de boven genoemde kaarten. Die kaarten zijn prima te vinden binnen je budget zowel nieuw als 2e hands.
[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 24-07-2006 12:26 ]
Laat ik m'n vraag anders stellen 
Met bijvoorbeeld een 6800XT... zou ik daar Call of Duty 2 góéd mee kunnen draaien... wat niet het geval is met mijn 9800pro. heb 1 gig ram
Met bijvoorbeeld een 6800XT... zou ik daar Call of Duty 2 góéd mee kunnen draaien... wat niet het geval is met mijn 9800pro. heb 1 gig ram
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 12:33 ]
Lees de reviews, neem wat topics door en kies een kaart.
Dit is een zuivere 'Help, wat moet ik nemen????!!!!' vraag, daar zijn we hier vrij duidelijk over: niet doen
Dit is een zuivere 'Help, wat moet ik nemen????!!!!' vraag, daar zijn we hier vrij duidelijk over: niet doen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()