Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verbinding met ENTER - Wat kan dat zijn ?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 15:55
Beste tweakers,

Allereerst heb ik geen flauw idee in welke onderdeel van got dit gezet moet worden. Het gaat over verschillende hardware, niet alleen over telefonie, over software etc. Is het geen idee om een apart onderdeel te maken voor virussen/hacking\beveiliging etc ?

Belangrijke info:
Windows XP
Wanadoo Family
Bluetooth
Nokia 6600 telefoon

Zaterdag:
Ik kreeg spontaan een verbindingsteken waar stond dat er verbinding met enter was. Bij netwerkverbindingen haalde ik het weg. Toen ik een paar uur weer bij mijn pc aan kwam stond er dat ik weer bijna twee uur met ENTER verbinding had. Ik haalde mijn netwerk kabel eruit. TOch bleef de verbinding bestaan. Vervolgens haalde ik het weer weg en gooide hitman pro erover heen. Een paar uur verder en de verbinding was definitief verdwenen.

Vandaag:
Vodafone belt mn pa met de melding dat er via zijn mobiel zaterdag een koopnummer is gebeld waar ruim 200 euro voor betaald moet worden. Mijn vader heeft zaterdag niet met zijn mobiel gebeld. Ook bij uitgaande oproepen is er niks te zien. Wel staat zijn bluetooth verbinding standaard aan. Mijn pc heeft een bluetooth dongle.

Nou is mijn vraag. Is het bekend of is het mogelijk dat de verbinding die mijn pc aangaf een verbinding was naar mijn pa's telefoon via bluetooth en die de telefoon opdracht heeft gegeven een betaald nummer te bellen welke niet in de uitgaande oproepen verschijnd ?

Ik heb gezocht op de melding "verbinding met enter" maar kan er niks over vinden. Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen wat dit is en of dit de oorzaak van de 200 euro schade kan zijn.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 17:19

YellowCube

Wait...what?

waarschijnlijk een Dialer (een stukje spy/malware die automatisch voor je in gaat bellen).
Die heeft dus kennelijk via Bluetooth de mobiele telefoon van je vader gebruikt om in te bellen via een nogal prijzig en duur nummer.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• michielvz
YellowCube schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:48:
waarschijnlijk een Dialer (een stukje spy/malware die automatisch voor je in gaat bellen).
Die heeft dus kennelijk via Bluetooth de mobiele telefoon van je vader gebruikt om in te bellen via een nogal prijzig en duur nummer.
En je weet zeker dat dit dus bestaat. Ik heb hier nog nooit van gehoord. Is het dan zo dat de dialer de telefoon opdracht geeft om te bellen ? Ik zie namelijk in de uitgaande oproepen niets staan.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 17:19

YellowCube

Wait...what?

dat bestaat ja. In feite is de combi van Bluetooth en mobiele telefoon niks anders dan een modem.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Wat staat er in de logfile van HitmanPro ? Waarschijnlijk als je daar kijkt krijg je wat meer info waar je verder mee kan zoeken.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 11:58 ]

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat je het woord "enter" nergens tegenkomt kan betekenen dat het simpelweg de naam van je pa's telefoon is... Dan nog even een dialer op je computer en het feest kan beginnen.

• Joe Presto
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
YellowCube schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:48:
http://www.digibewust.nl/Dialers

Onderin staat dat het idd kan. Wat voor nummer is er gebeld?

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 19:32
Probeer hier eens mee:
http://www.sofotex.com/Bl...aler-download_L35779.html
te bellen met zijn gsm.
En kijken of ie niet in de uitgaande gesprekken komt.

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
mae-t.net schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:57:

Dat je het woord "enter" nergens tegenkomt kan betekenen dat het simpelweg de naam van je pa's telefoon is... Dan nog even een dialer op je computer en het feest kan beginnen.
Denk niet dat het de naam van de telefoon is. Ik heb sinds kort ook dit 'geinige' stukje software op mn comp en heet bij mij ook ENTER.
Weggooien kan, AdAware e.d. eroverheen, maar een paar uur later is het weer terug...

Wat ik uiteindelijk heb gedaan is de verbinding gewoon laten staan, maar dan wel zo aanpassen dat er alleen verbinding kan worden gemaakt met infrarood. Aangezien deze toch nooit aanstaat op mn telefoon... :P
Maar zal bovenstaande dingen ook eens ff kijken wat dat opleverd...

[ Voor 4% gewijzigd door Magic6399 op 24-07-2006 16:23 ]

• michielvz
Zojuist sprong het ineens aan. Ik pakte mijn pa's telefoon en idd hij had verbinding met "oproep 1". De telefoon heet geen enter dus dat is het niet. Ik heb hitman erover heen gehaald maar dat hielp dus niks. Ik zal het ook maar op infrarood instellen. Tevens heb ik bluetooth op mijn vaders telefoon uitgezet.

Wel balen. DIt kost dus wel ruim 200 euro. Weet iemand welke site of welk programma hierachter zit ?

Bedankt !

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 18:55

Duinkonijn

Huh?

post eens een lijst met de programma`s / processen die worden uit gevoerd als het gebeurt

(ctrl + alt + del ) --> processen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb jij misschien onder taskmanager het volgende proces:
C:\WINDOWS\TEMP\win50.tmp.exe

Ben even aan het googlen voor je :)

Op een spaans forum heeft iemand dit gebruikt als oplossing, fsecure beta scanner

[ Voor 37% gewijzigd door arjants op 24-07-2006 17:01 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:10

Thandor

SilverStreak

michielvz schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:45:
Is het geen idee om een apart onderdeel te maken voor virussen/hacking\beveiliging etc ?
Overige Hardware >> Beveiliging & Virussen

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• michielvz
arjants schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:59:

Op een spaans forum heeft iemand dit gebruikt als oplossing, fsecure beta scanner
Nee, had hij precies hetzelfde ?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Je kunt nog even Beveiliging en Virussen - FAQ doorlezen, daar staan ook wat tips en programma's genoemd. :)

Signature

Verwijderd

arjants schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:59:

Gister middag gedaan & alles verwijderd. Tot nu toe geen problemen meer gehad.

Verwijderd

Ik heb precies hetzeflde sinds gisteren en ik word er schijtziek van.
Constant springt dat klotescherm ophoog terwijl ik 'm iedere keer verwijder uit m'n network connections.
Hopelijk werkt het met de tips die hier staan anders wordt het weer een format waar ik totaal geen tijd en zin voor/in heb.

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
Scan ook es met Ewido AntiSpyware.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10 19:55
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:44:
[...]

Gister middag gedaan & alles verwijderd. Tot nu toe geen problemen meer gehad.
Die Fsecure Beta werkt goed. Ik had ook al veel gezeik met ENTER. Kon niet meer online, pas na verwijderen ervan weer. Maar na paar minuten prong ie weer aan. Heb gelukkig geen bluetooth zodat ik ook €200 moet lappen :)

Heb Fsecure gedraaid en alles is opgelost. Bedankt!
Pagina: 1