Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NS komt met TV en internet in alle Intercitys

Pagina: 1
Acties:

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Ik quote van nu.nl :
NS komt met tv en internet in alle intercity's

Uitgegeven: 24 juli 2006 09:45
Laatst gewijzigd: 24 juli 2006 10:14

UTRECHT - Treinreizigers kunnen binnenkort in alle intercity's van de Nederlandse Spoorwegen televisie kijken. In december wil de NS samen met het telecombedrijf KPN de eerste intercitytreinen uitrusten met televisie. In totaal gaat het om meer dan 1200 rijtuigen. Die zullen ook worden uitgerust met draadloos internet.

Dat hebben beide bedrijven maandag bekendgemaakt. Een woordvoerder van de NS zei dat over de details van het contract nog verder met KPN moet worden onderhandeld.

Reizigers krijgen straks in de intercity's actuele reisinformatie te zien, zoals de aankomsttijden en de overstapmogelijkheden. Nieuws, dat tijdens de reis wordt ververst, en entertainment behoren ook tot het aanbod.

Internet

De NS en KPN hebben besloten treintelevisie in de intercity's in te voeren, nadat een proef eerder dit jaar succesvol is verlopen. Op het traject Haarlem - Maastricht waren passagiers erg te spreken over het aanbod, aldus de NS. Bovendien zijn veel reizigers van plan in de toekomst het internet op te gaan in de trein.

Tijdens de proef leverde RTL Nederland nog de nieuwsbeelden, maar nu zal KPN dat voor zijn rekening nemen. Dit concern is daarnaast van plan om op reizigers gerichte televisieprogramma's uit te zenden. De overeenkomst met de NS past in het voornemen van KPN om meer te doen met internet en televisie. Onlangs is de onderneming begonnen met internettelevisie.

Treinkaartje

De NS belooft het treinkaartje niet duurder te maken om het tv-kanaal rendabel te houden. "We gaan het kostendekkend doen", zei de woordvoerder. De vervoerder wil onder meer reclame uitzenden, wat geld moet opleveren.
Wat moeten we ons hier precies bij voorstellen? Gaat het om een powerpointachtig systeem, zoals bij de Metro in Amsterdam?

Verder heb ik m'n twijfels bij het feit dat KPN het nieuws gaat verzorgen. Het geeft ze de mogelijkheid het naar smaak bij te kleuren... Of ben ik paranoia?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik vermoed niet dat je paranoia bent, de NS heeft honderduizenden consumenten in hun treinen zitten, wat is er dan mooier dan deze in de tussentijd reclame te laten zien. Je kan niet wegzappen zoals op tv, mooie geldgenerator voor de NS IMHO, niet?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

het is een ontzettende dooddoener, maar ik zou echt liever hebben dat de NS wat meer tijd, geld en effort steekt in de normale dienstverlening. En daar bedoel ik mee dat mensen een normale zitplek hebben of in ieder geval niet als een harinkje in een tonnetje vervoerd hoeven te worden.
TV in de trein zit ik simpelweg niet op te wachten en een internetverbinding wordt wel gewoon door m'n eigen mobieletelefoon provider verzorgt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Zoals boven al gezegd. Het is heel leuk allemaal maar als dat geld nou is in andere dingen geinvesteerd wordt. Internet in de trein dat snap ik nog enigzins wel maar televisie?
Nog maar onzinnige bullshit en reclame...

Samen staan we sterk!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

YellowCube schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:36:
het is een ontzettende dooddoener, maar ik zou echt liever hebben dat de NS wat meer tijd, geld en effort steekt in de normale dienstverlening. En daar bedoel ik mee dat mensen een normale zitplek hebben of in ieder geval niet als een harinkje in een tonnetje vervoerd hoeven te worden.
TV in de trein zit ik simpelweg niet op te wachten en een internetverbinding wordt wel gewoon door m'n eigen mobieletelefoon provider verzorgt.
Stel je bent een manager bij de NS (==commercieel bedrijf), waarmee kom je het beste voor de dag.

OF de service beter maken en daarmee op de langere termijn meer klanten krijgen, iets wat erg moeilijk te meten is of het door jou komt en het is pas over enkele jaren merkbaar (heb je nu dus weinig aan)
OF je gaat iets nieuws verzinnen, wat in het nieuws komt, duidelijk te zien is dat het van jou is en je kan zwaaien met de papieren waarop duidelijk te zien is dat het NU geld oplevert door de reclame en je kan het nog verkopen ook nog als zijn verbetering van service.

Welke zou jij kiezen?

edit:
@hieronder: Note to Self: Geen serieuse discussie met YellowCube beginnen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 24-07-2006 11:51 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

kan ik niet gewoon een klinker kopen?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 21:15
Ik wordt er eigenlijk een beetje depri van, ze onderhouden hun treinen nu al niet echt goed (kapotte airco's 8)7 , (tussen)deuren, WC's), en dan gaan ze nog weer een extra 'service' introduceren, die als er iets kapot aan gaat gelijk zo'n slechte indruk achter gaat laten.

Het enige waarom de laatste twee weken de treinen nog redelijk blijven rijden, is omdat er door de zomerdienstregeling voor mijn gevoel maar de helft van het materieel op de baan is. (treinen veel korter, minder diensten).

Dan daarbij wordt de reiziger weer eens iets aangeboden, waar ik me bij afvraag of we erop zitten te wachten. Misschien is het wel een goede extra, en is het bijvoorbeeld op het gebied van reisinfo echt een verbetering (volgend station, overstapmogelijkheden, verwachte vertragingen met nieuwe overstap-info incluis perroninfo), maar ik weet uit ervaring uit trams en bussen dat er regelmatig iets aan schort, en het probleem is ook dat de reisinfo ook niet de insteek is, maar meer het tonen van nieuws en waarschijnlijk (veel??) reclame.

Laten we het eerst maar eens aankijken, voordat ik er echt een oordeel over kan vormen.

offtopic, is er ook een smiley voor zweten ? ;)

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tukk schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:47:
[...]

Stel je bent een manager bij de NS (==commercieel bedrijf), waarmee kom je het beste voor de dag.

OF de service beter maken en daarmee op de langere termijn meer klanten krijgen, iets wat erg moeilijk te meten is of het door jou komt en het is pas over enkele jaren merkbaar (heb je nu dus weinig aan)
OF je gaat iets nieuws verzinnen, wat in het nieuws komt, duidelijk te zien is dat het van jou is en je kan zwaaien met de papieren waarop duidelijk te zien is dat het NU geld oplevert door de reclame en je kan het nog verkopen ook nog als zijn verbetering van service.

Welke zou jij kiezen?
Vergeet niet dat de NS een enorm groot en log bedrijf is waar veel verschillende projecten naast elkaar lopen.
Oftewel terwijl manager A aan long term service beter maken werkt werkt manager B aan short term hippe dingen..
Het een hoeft het ander niet te bijten natuurlijk..

terug naar de TS, ik denk dat het een soortgelijk systeem als in de metro word maar dan met wat bewegende beelden.
In de bussen in Sydney had (en heb neem ik aan) je ook zo'n systeem. wel leuk om wat vermaak te hebben in het OV, maar uiteraard allemaal gesponsord door de reclame wat wat irritant kan zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

YellowCube, die klinker ga je toch niet tegen de schermen gooien he? :+

Toen ik onlangs in Noorwegen was, en vanaf het vliegveld naar Oslo ging met de trein, was er ook een tv aan boord.
Ondanks dat het allemaal Noors was (Text, geen geluid), kon ik de nieuwsdingen redelijk volgen.
Ikzelf vond het een mooie en leuke service, en hoop dat de treinen dat hier ook gaan krijgen.
Lastiger als je iets aan het volgen bent, en je moet dan overstappen :P Of je vergeet uit te stappen, ook mooi.

En de NS mag wel eens goede koffer rekken in de trein maken zoals die airport express naar Oslo ook had :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat dit best wel gewaardeerd gaat worden. Kijk, de kosten hiervan zijn echt niet te vergelijken met de aanschaf van tig nieuwe treinstellen om het zitruimteprobleem op te lossen. Dus als je dan toch op elkaar gepropt zit en niet weet welke kant je op moet kijken is het wel leuk om een beetje afleiding te hebben van een TV-scherm ;). Ligt er wel aan wat ze uitzenden, ze moeten natuurlijk niet constant reclame uit gaan zenden.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:18
He, maar in de nieuwe dienstregeling bestaan de intercity's toch niet meer, dan had je toch alleen nog maar sneltreinen en sprinters...

/me Hoedje is confused

Is dit nou een manier om alsnog de intercity's te onderscheiden, of heb ik iets gemist :?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

wel jammer dat het weer alleen maar in de ic's is. Ik zit dagelijks 40 min in de stoptrein. Dan zou ik best wat willen i-netten of zo. Zit nu maar beetje loos te klooien.

daarnaast komen dit soort dingen altijd pas als je straks een baan + auto hebt na jaren te hebben getreind

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:51
Zijn jullie nog recentelijk een mac donalds binnengeslopen?
Daar hebben ze ook van die TV's met SBS6 nieuws en aangevuld met heel veel MacDonalds reclame.
Geluid staat daar ook hard aan.

Ik hoop echt dat het niet zo erg wordt als in de mac, maar dat men valide nieuws laat zijn. Vertragingen, manieren om over te stappen, tips om naar toe te gaan ofzo.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• yohan
  • Laatst online: 31-10 17:10
De overgang van RTL naar KPN voor wat betreft de nieuwsvoorziening blijf ik droevig vinden...

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Palomar schreef op maandag 24 juli 2006 @ 12:02:
Ik denk dat dit best wel gewaardeerd gaat worden. Kijk, de kosten hiervan zijn echt niet te vergelijken met de aanschaf van tig nieuwe treinstellen om het zitruimteprobleem op te lossen.
Ik weet niet of het nog zo is, maar vroeger moest de NS toestemming vragen aan de staat om treinen te kopen aangezien de staat groot aandeel houder van de NS is(/was?).
Die toestemming kwam er vaak niet of niet op tijd (levertijd van een treinstel is jaren) en daardoor zat de NS vaak tussen wal en schip...
Hopelijk is dat inmiddels beter geregeld..

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

1 woord: Nutteloos. |:(

Modbreak:Overbodige en ongepaste offtopic reactie verwijderd.

[ Voor 68% gewijzigd door Steffie op 24-07-2006 18:16 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Zeus
  • Laatst online: 12:51
*snap*

[ Voor 97% gewijzigd door Steffie op 24-07-2006 18:16 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• ppaulv
  • Laatst online: 22-11 15:12
Nee, dan het NL wegennet. Dat is genieten ! Op alles behalve de zandweggetjes staan dagelijks files. Veel te veel mensen in die blikken zijn van het meest asociale soort.
En het erge is : als het mij overkomt ga ik nog hetzelfde doen ook ! Daar baal ik dan weer zo van. |:(

Verder : in de IC die ik dagelijks neem (de andere treinen zijn martelwerktuigen) is het doorgaans redelijk toeven. Natuurlijk heb ik meer last van lijflucht en GSM gekakel van anderen dan wanneer ik in de auto gezeten zou hebben.
Maar ik heb geen last van bumperklevers, aso-invoegers, Remi adepten (alleen op de wereld, je kent het type wel), zondagsrijders etc. En mijn dure auto blijft heel.

Dus alles bij elkaar vind ik het vervoer per IC niet zo heel beroerd.
De hypocritische houding van de NS overigens wèl. Alleen oog voor het welzijn van klant hebben (woorden) en vervolgens alleen bezuinigen, opheffen en opknippen (daden).

:r :r :r :r :r :r :r

[ Voor 8% gewijzigd door Steffie op 24-07-2006 18:17 ]

One cookie a day keeps the doctor away !

• seamus21
  • Laatst online: 24-02-2018
Tukk schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:47:
[...]

Welke zou jij kiezen?

edit:
@hieronder: Note to Self: Geen serieuse discussie met YellowCube beginnen :D
Ik zou de service beter maken.

Welke klinker wil je kopen YC?

[ Voor 3% gewijzigd door seamus21 op 24-07-2006 16:17 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is wel handig zo'n tv in de intercity, of internet.

Want wanneer ik elke ochtend in de intercity enkhuizen <> amsterdam zit is het natuurlijk niet fijn dat ik nooit kan zitten omdat de trein "altijd" overvol zit, maar gelukkig kan ik nog staand internetten. Jee! Goeie investering!!

Fuck de NS :(

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

seamus21 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:17:
[...]
Ik zou de service beter maken.
of wat dacht je van een simpele mogelijkheid om in ieder geval klachten in te kunnen dienen.
voor zover ik weet kun je nergens een klacht (van wat voor 'n aard dan ook) indienen.

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:46

RedFox

Heb je een OV ofzo?

matiasjansen schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:21:

Want wanneer ik elke ochtend in de intercity enkhuizen <> amsterdam zit is het natuurlijk niet fijn dat ik nooit kan zitten omdat de trein "altijd" overvol zit, maar gelukkig kan ik nog staand internetten. Jee! Goeie investering!!

Enkhuizen <> Amsterdam is geen intercity, maar een sneltrein, dus geen internet. De sneltreinen waren de laatste tijd trouwens van hetzelfde type als de stoptreinen en ik denk niet dat ze daar iets van tv/internet in gaan bouwen.
Ze zitten idd bomvol na vertrek in Hoorn, maar dan moet je daar maar niet gaan wonen he ;).

[ Voor 5% gewijzigd door RedFox op 24-07-2006 16:35 ]

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

YellowCube schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:28:
[...]

of wat dacht je van een simpele mogelijkheid om in ieder geval klachten in te kunnen dienen.
voor zover ik weet kun je nergens een klacht (van wat voor 'n aard dan ook) indienen.
Als we er dan toch alles bij halen, zelfs de site van FOK! is sneller en ligt er minder vaak uit dan die van de NS. Als je weer eens een vertraging wil indienen moet je 20% van de tijd maar later terugkomen en er weer aan denken... :(

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

RedFox schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:34:
[...]

Enkhuizen <> Amsterdam is geen intercity, maar een sneltrein, dus geen internet. De sneltreinen waren de laatste tijd trouwens van hetzelfde type als de stoptreinen en ik denk niet dat ze daar iets van tv/internet in gaan bouwen.
Ze zitten idd bomvol na vertrek in Hoorn, maar dan moet je daar maar niet gaan wonen he ;).
mwah, de trein Uitgeest <-> Utrecht CS is ook na 3 haltes helemaal vol. Dus waar je woont maakt niet echt uit. Toen ik nog regio Utrecht woonde, was de trein naar Den Haag (sneltrein of IC) ook altijd bommetje vol, dus 't boeit niet echt waar je zit / welk trein je hebt. Als je in de spits zit, ben je gewoon de sjaak.

Toen ik nog op school zat nooit problemen (later beginnen, eerder weg). Maar sinds ik gewoon de hele dag op kantoor zit, ben ik van mening dat de NS alleen interessant/comfortabel is als je niet in de spits treint. Anders is 't alleen maar irritant (van die figuren die om 7 uur 's ochtends luidruchtig richting Schiphol gaan. Houdt je hasses, ik wil rustig m'n krantje lezen)...

pssst, er zijn geen stoptreinen meer, het zijn sprinters :+

[ Voor 20% gewijzigd door J2pc op 24-07-2006 16:42 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:46

RedFox

Heb je een OV ofzo?

J2pc schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:40:
[...]

mwah, de trein Uitgeest <-> Utrecht CS is ook na 3 haltes helemaal vol. Dus waar je woont maakt niet echt uit. Toen ik nog regio Utrecht woonde, was de trein naar Den Haag (sneltrein of IC) ook altijd bommetje vol, dus 't boeit niet echt waar je zit / welk trein je hebt. Als je in de spits zit, ben je gewoon de sjaak.

Toen ik nog op school zat nooit problemen (later beginnen, eerder weg). Maar sinds ik gewoon de hele dag op kantoor zit, ben ik van mening dat de NS alleen interessant/comfortabel is als je niet in de spits treint. Anders is 't alleen maar irritant (van die figuren die om 7 uur 's ochtends luidruchtig richting Schiphol gaan. Houdt je hasses, ik wil rustig m'n krantje lezen)...

pssst, er zijn geen stoptreinen meer, het zijn sprinters :+
Sprinters? in die nieuwe dienstregeling heten alle stoptreinen toch pas sprinters? die dubbeldekkers noem ik nu nog gewoon stoptreinen, die sprinters heten sprinters :P.
En tuurlijk maakt het wel uit waar je woont, op Enkhuizen <> Amsterdam stappen er heel veel in in Hoorn, dus als je daarvoor zit, zit je goed (zit zelf 2 stations ervoor). Binnenkort verhuizen naar Krommenie (1 station na Uitgeest) :Y)

En luidruchtige mensen in de trein mogen ze afschieten }) .

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

RedFox schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:47:
[...]

Sprinters? in die nieuwe dienstregeling heten alle stoptreinen toch pas sprinters? die dubbeldekkers noem ik nu nog gewoon stoptreinen, die sprinters heten sprinters :P.
En tuurlijk maakt het wel uit waar je woont, op Enkhuizen <> Amsterdam stappen er heel veel in in Hoorn, dus als je daarvoor zit, zit je goed (zit zelf 2 stations ervoor). Binnenkort verhuizen naar Krommenie (1 station na Uitgeest) :Y)

En luidruchtige mensen in de trein mogen ze afschieten }) .
krommenie ben je nog net op tijd, 1/2 haltes later (afhankelijk van drukte) kan je staan.

Ik bedoelde meer dat alle lijnen druk zijn in de spits. Dat je als je aan 't begin van een lijn opstapt meer kans op een plaats hebt lijkt me duidelijk.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

matiasjansen schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:21:

HEb je mijn laatste 2 posts gelezen?

Die schermen hoeven namelijk niks met het treinstellen beheer te maken te hebben...
Die dingen betalen zichzelf terug door middel van reclame.. misschien houden ze er zelfs wel iets aan over..

Dus je hebt gratis vermaak en reis info.. win-win lijkt me...

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:52:...Die dingen betalen zichzelf terug door middel van reclame.. misschien houden ze er zelfs wel iets aan over..

Dus je hebt gratis vermaak en reis info.. win-win lijkt me...
Dit lijkt me een tegenstelling. Je hebt namelijk wel de reclame die getoond wordt. Niet helemaal win-win dus. Al is dit afhankelijk van hoe belangrijk het individu dit vindt natuurlijk,

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Roenie schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:35:
[...]
Dit lijkt me een tegenstelling. Je hebt namelijk wel de reclame die getoond wordt. Niet helemaal win-win dus. Al is dit afhankelijk van hoe belangrijk het individu dit vindt natuurlijk,
Klopt, voor niets gaat de zon op.. het is dus een win-win-minder prettig situatie ;)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
WTF... ze mag geen walkman, radio en mobile telefoon gebruiken, maar je wordt wel gedwongen naar hun lawaaiige spam te kijken?

Ik neem wel de auto.

(ben over 2 maanden toch mijn studenten OV kwijt ;) )

[ Voor 16% gewijzigd door MeMoRy op 25-07-2006 21:19 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• Orion84
  • Laatst online: 11:34

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

MeMoRy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:16:
WTF... ze mag geen walkman, radio en mobile telefoon gebruiken, maar je wordt wel gedwongen naar hun lawaaiige spam te kijken?

Ik neem wel de auto.

(ben over 2 maanden toch mijn studenten OV kwijt ;) )
Wie heeft het in 's hemelsnaam over lawaaierige spam? Een TV maakt in principe niet heel veel herrie hoor 8)7

Althans ik ga er van uit dat de hele shizzle geluidloos is. Dus alleen beeld?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Eerst worden alle nuttige extra's uit de trein gesloopt omdat het te duur is en dan komt er dit soort onzin voor terug. Ik denk dat de gemiddelde reiziger liever een wc, een doorloopkop of een cateraar in de trein ziet.

En dat ze dit proberen te verkopen onder de noemer "reisinformatie" is helemaal belachelijk. Er zijn meer dan voldoende mogelijkheden om de reizigers te informeren, het probleem is alleen dat die niet gebruikt worden. Dat zal met zo'n fancy schermpje niet anders zijn. Die zal bij een verstoring gewoon op zwart gaan, of nog erger, net zulke onzin verkondigen als de automatische omroep in dat geval.

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:39

Luke!

#Treinbaas
koppie1 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:57:
Ik wordt er eigenlijk een beetje depri van, ze onderhouden hun treinen nu al niet echt goed (kapotte airco's 8)7 , (tussen)deuren, WC's), en dan gaan ze nog weer een extra 'service' introduceren, die als er iets kapot aan gaat gelijk zo'n slechte indruk achter gaat laten.

Het enige waarom de laatste twee weken de treinen nog redelijk blijven rijden, is omdat er door de zomerdienstregeling voor mijn gevoel maar de helft van het materieel op de baan is. (treinen veel korter, minder diensten).
Houd je nu maar bij de feiten als je dit erbij gaat betrekken....

• AW_Bos
  • Laatst online: 13:10

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Maar gaat dit nou gebeuren bij de omgebouwde koplopers? Of worden ze al provosorisch al al aangepast hiervoor voordat ze al gereviseerd zijn?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• AW_Bos
  • Laatst online: 13:10

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Iemand een idee?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Connexxion heeft al accespoints in de bus zitten, of daar internet achter hangt weet ik alleen niet :)

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18
Het lijkt me dat die TV-schermen alleen maar afleiden. Ook al kijk je ergens anders naar, je ziet toch nog zo'n scherm in je ooghoek. En idd, de NS kan het geld beter besteden. Wat ik ook in een brief in de METRO heb gelezen is dat voor wat betreft reizigersinformatie er ook gebruik kan worden gebruik van die rode infobalkjes zoals die reeds aanwezig zijn in de Sprinters. Bovendien mijn ogen kijken de hele dag al naar een scherm.

AULXJMHR

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:58:
Connexxion heeft al accespoints in de bus zitten, of daar internet achter hangt weet ik alleen niet :)
Waar?
en dan een UMTS verbinding ofzo? :)

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
DPhoenix schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 10:42:
Het lijkt me dat die TV-schermen alleen maar afleiden. Ook al kijk je ergens anders naar, je ziet toch nog zo'n scherm in je ooghoek. En idd, de NS kan het geld beter besteden. Wat ik ook in een brief in de METRO heb gelezen is dat voor wat betreft reizigersinformatie er ook gebruik kan worden gebruik van die rode infobalkjes zoals die reeds aanwezig zijn in de Sprinters. Bovendien mijn ogen kijken de hele dag al naar een scherm.
Hoe dacht jij overstapmogelijkheden en dergelijke in zo'n scrollding te zetten? En geld beter besteden? Revisie van het intercitymaterieel, constructiewijziging van de airco in de nieuwe dubbeldekkers, die dingen lopen allemaal al.

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18
Luccus schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:53:
[...]
Hoe dacht jij overstapmogelijkheden en dergelijke in zo'n scrollding te zetten? En geld beter besteden? Revisie van het intercitymaterieel, constructiewijziging van de airco in de nieuwe dubbeldekkers, die dingen lopen allemaal al.
Dan maar vaker en duidelijker laten omroepen door de conducteurs. Die omroepsystemen in de treinen zijn ook niet meer wat het geweest zijn.

AULXJMHR

Verwijderd

Ze kunnen beter eerst eens de primaire functies verbeteren. En zodra deze voor vrijwel 100% in orde zijn naar andere dingen kijken.

Maar verder is het natuurlijk wel leuk, vooral dat wifi. Beetje werken in de trein met internet is wel ideaal. Helaas heeft niet iedereen de nodige hardware maar een bepaalde groep mensen kan er natuurlijk wel profijt van hebben. Al met al is het een leuk idee maar het mag niet tenkoste gaan van de primaire functies van de trein.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 13:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:08:
[...]

Waar?
en dan een UMTS verbinding ofzo? :)
Ik reed in Huizen met de auto achter een bus aan en toen zij mijn KisMAC (Netstumbler): "Open network found, CON-N-E-X-X--ION" (Text 2 Speech :+ )

Dit netwerk ging pas weg toen de bus de hoek om draaide :)

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
DPhoenix schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:28:
[...]
Dan maar vaker en duidelijker laten omroepen door de conducteurs. Die omroepsystemen in de treinen zijn ook niet meer wat het geweest zijn.
Leuk bedacht, maar hoe wil je een mentaliteitsprobleem van personeel aanpakken met geld?

Verwijderd

Luccus schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:53:
[...]
Leuk bedacht, maar hoe wil je een mentaliteitsprobleem van personeel aanpakken met geld?
Lijkt me vanzelfsprekend? Bonussen?

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:58:
[...]
Lijkt me vanzelfsprekend? Bonussen?
En op basis waarvan wil je die toekennen? Wat is maatgevend daarvoor? Ik krijg echt het idee dat je je een verkeerd beeld voor je hebt van het fenomeen spoorvervoerders en zaken die er spelen.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Luccus schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:53:Hoe dacht jij overstapmogelijkheden en dergelijke in zo'n scrollding te zetten? En geld beter besteden? Revisie van het intercitymaterieel, constructiewijziging van de airco in de nieuwe dubbeldekkers, die dingen lopen allemaal al.
Laat de NS dan ook wat geld steken in het communiceren van initiatieven om de dienstverlening te verbeteren. anneer mensen weten dat er aan gewerkt wordt, zullen ze meer begrip kunnen opbrengen voor de huidige situatie. Simpelweg iets nieuws introduceren geeft nu eenmaal een reactie dat de NS eerst iets aan de vertragingen, volle treinen, etc. moet doen.
Luccus schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:53:Leuk bedacht, maar hoe wil je een mentaliteitsprobleem van personeel aanpakken met geld?
Dat kan best. Het kost alleen heel veel geld. De NS moet zich daarvoor weer hervormen tot een bastion van ambtelijke trein-liefhebbers, in plaats van een normale onderneming. Geef het personeel het gevoel dat zij de baas zijn oven hun treintje en dat alles om hun hobby draait. De vraag is of de consument en aandeelhouders daar mee gebaat zijn.
Pagina: 1