[CAIW-Televisie] Ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb gezocht naar topics met ervaringen van mensen over hun CaiW abbo. Ik heb daar niet al te veel over kunnen lezen...Hoofdzakelijk wat algemeen gegrumbel over digitale televisie, en dan niet eens puur CaiW, maar alle kabelaars.

Sinds kort heeft CaiW hier in Schiedam ONS-kabel overgenomen, en ik was benieuwd wat de ervaringen van andere mensen zijn mbt. de houding, service, en kwaliteit van CaiW televisie.

Ik heb nog niet veel ervaring met ze, want ik heb net 2 maanden CaiW, maar ik heb eigenlijk al meteen hommeles er mee: In de tweede brief (1e: we nemen ons over, 2e: je kan betalen via ons) staat dat alle maandelijkse bedragen via ONS betaald kunnen worden, omdat dat toch al gedaan werd. Echter, de derde brief die ik kreeg, was meteen een factuur van 25+ euro voor het abonnement.
Na bellen bleek de 2e brief dus fout te zijn, en moest ik alsnog betalen..........

Wat is jullie ervaring met deze kabel exploitant? Zijn jullie er positief over, of gewoon meteen overgestapt naar KPN (Digitenne) of satelliet (Kanaal Digitaal)?

Copy.com

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad in alphen aan den rijn. wij werden overgenomen door Casema, kregen een digitale decoder (sagem) en slechte kwaliteit tv (analoog)

Ik ben toen dus overgestapt naar KPN, met name omdat ik voor stadskabel 8,00 betaalde en bij casema meteen omhoog ging.

MAAR
Ik heb nu een lcd tv en dan is KPN dus niet om aan te zien, dus ga ik toch maar weer terug naar Casema dan maar iets meer betalen...

Echter afgelopen vrijdag zou ik aangelsoten zijn, ook netjes een brief gehad dat ik mijn abo 21/7 in ging. maar geen signaal.
Ik bellen, tja er met signaal zijn alle instellingen doorgelopen, alles gecheckt en de helpdesk alles 14 keer vragen, waardoor ik 15 minuten heb gehangen en toen is er besloten donderdag een monteur te sturen.
Ik zit dus nog een week naar KPN te kijken.

Wel vreemd, omdat de vorige bewoners gewoon casema hadden (1 jaar geleden) en die konden ze wel snel afsluiten, maar nu weer aansluiten ho maar.

Overigens heb ik ook eerst de klacht op internet aangemeld, maar daar wordt gewoon niet op gereageerd, handig een systeem waarmee je je service aanmeldingen in de gaten kan houden, als er tenminste iets mee gedaan zou worden.

Ik ben misschien een beetje een doemdenker, omdat ik veel slechte verhalen hoor over de casema service en spookfacturen.
Aan de andere kant, de wachttijd bij de heldesk is max 1 minuut is mijn ervaring, dat is ook wel eens anders geweest.

dus tja wat moet je doen?
Heb je een lcd? neem dan geen kpn. wat dan wel een andere optie is dan kabel is sateliet met een hdmi decoder.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik woon in het Westland en heb al jaren CAIW, ze zijn redelijk voordelig maar communicatie en service zijn niet echt super. De help/servicedesk kost € 0,20 per minuut en het duurt vakenr 20 dan 5 minuten voor je iemand aan de lijn hebt.

Digitaal pakket aanbod is best goed en de kwaliteit ook prima.

Invoegen doe je zo!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:05

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Plus is hun DTV systeem vrij open, het basispakket is niet encrypted, dus geen smartcard nodig :) Je kunt dus vrijwel elke DVB-C ontvanger gebruiken (ook PCI kaarten voor HTPC enzo).

Hier stond een dode link.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 19:02
ik heb caiw in ijsselstein, vlakbij utrecht. kwaliteit van het tv-signaal is prima. Ik heb er ook internet van gehad, maar vanwege kosten (IPB) op kpn overgegaan. Internet lag er praktisch nooit uit. De helpdesk is wel is lastig bereikbaar, maar schuwt het niet een monteur te sturen mocht je aansluiting niet helemaal lekker zijn. Kortom best goede ervaringen mee.

• sariel
Ok, dat zijn aardig wat positieve berichten. Mooi om te horen, want ik heb ook een aantal erg negatieve berichten gehoord (vooral op andere topics, met name bij digit tv en zo), dus ik begon wat na te denken om kanaal digitaal te nemen (dvb-s).

Nu dus even wachten tot september, wanneer ze digitale tv (hopelijk) werkend hebben, en een actie om die dingen "gratis" te krijgen.

Copy.com

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Met dvb-sat heb je toch wel betere kwaliteit hoor (hogere bitrate) en veel meer zenders tot je beschikking.

• sariel
Ja, maar je hebt ook steeds het gezeur van geen ontvangst als er regen, sneeuw, bladeren, etc zijn. En het trage kanalen-wisselen is ook lastig....

Copy.com

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
valt tegenwoordig best mee hoor, die techniek is enorm vooruitgegaan.

Mijn ouders hebben geen kabel, dus die hebben al jaren satelliet. HEt zappen gaat al veel sneller dan vroeger (met de oude apparatuur) en van uitval hebben ze eigenlijk nooit last.

Je moet even wennen aan het zappen dat inderdaad iets trager gaat dan met de kabel, maar je went er snel aan, geloof me. Je gaat op een andere manier tv-kijken (minder echt zappen). En als je per se wilt zappen kan dat best hoor. Ik schat een halve seconde voor kanalaen die op dezelfde transponder zitten (wat bijvoorbeeld het geval is voor alle nederlandstalige zenders).

Maar het trage zappen kun je compenseren met het zappen via epg, dat werkt echt perfect.Ik zap altijd via epg bij mijn ouders, dan blijf je gewoon het zelfde kanaal kijken, en onderin je scherme kies je een zender, dan staat er bij welk programma er op dat moment speelt, en tot hoe laat dat duurt, en wat daarna komt. Meer hoef je toch niet te weten?

Voor mij is de enige reden om niet via de satelliet te kijken weer een extra kastje, en een kabel die door het hele huis moet. Maar voor beeldkwaliteit en gebruiksgemak is het echt perfect. Asl ik bij mijn ouders zit zie ik meer dan wanneer ik thuis zit te zappen.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
sariel schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:11:
Ja, maar je hebt ook steeds het gezeur van geen ontvangst als er regen, sneeuw, bladeren, etc zijn. En het trage kanalen-wisselen is ook lastig....
In de praktijk heb je een paar keer per jaar bij een heel zware storm onweer enkele minuten beelduitval. Dus dat is niet noemenswaardig.

En als je een goede receiver neemt heb je ook geen trage zaptijden, als is het nog wel langzamer dan de analoge kabel. Maar sneller dan de meeste (brakke) kastjes die er voor digitale kabel zijn!
pianoman schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:25:
Ik zap altijd via epg bij mijn ouders, dan blijf je gewoon het zelfde kanaal kijken, en onderin je scherme kies je een zender, dan staat er bij welk programma er op dat moment speelt, en tot hoe laat dat duurt, en wat daarna komt. Meer hoef je toch niet te weten?
Inderdaad! Zelf heb ik een Dreambox, dan klik je op de kanalenlijst, en je ziet gelijk achter de naam van de zender (dus van tientallen tegelijk) staan wat er op dat moment voor programma speelt. Dus je bent veel sneller op het kanaal wat je wilt bekijken!

[ Voor 36% gewijzigd door Bigfoot op 28-07-2006 13:15 ]

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10-2025

danplo

The Force is strong with me

Ik heb nu ook in Schiedam de Decoder binnen gekregen.
Maar nu staat mijn beeld op 625i RGB, en dit alleen op mijn Scart aansluiting.
Ik heb een Pioneer 506XDE 127 cm Plasma beeldscherm staan, maar kan ik nu ook met de decoder van CAIW de resolutie hoger krijgen dan 625i ??? bijvoorbeeld 720p of 1080i ??
Zo ja wat heb ik dan nodig, want ik ben niet zo goed met deze techniek.
Alvast bedankt.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Voor hogere resoluties heb je een HD ontvanger nodig. Ik heb het idee dat je een DCB9401R hebt, da's geen HD ontvanger... Andere decoder nodig dus.

Ook is nog lang niet alles in HD resoluties te ontvangen.

• danplo

danplo

strandbal schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:58:
Voor hogere resoluties heb je een HD ontvanger nodig. Ik heb het idee dat je een DCB9401R hebt, da's geen HD ontvanger... Andere decoder nodig dus.

Ook is nog lang niet alles in HD resoluties te ontvangen.
Klopt ik heb de standaard meegeleverde decoder staan.
Maar zou het misschien iets kunnen uitmaken als ik een component kabel ( Scart - 3 tulpjes ) zal gebruiken in plaats van de standaard meegeleverde Scart draad ( scart- scart ) ??

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Voor zover ik weet kan het ding alleen RGB of Composiet over scart uitsturen, dus geen component helaas. Er loopt hier ergens een topic over een Samsung HD ontvanger, wellicht dat je daar wat meer info kunt vinden.

• danplo

danplo

strandbal schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:35:
Voor zover ik weet kan het ding alleen RGB of Composiet over scart uitsturen, dus geen component helaas. Er loopt hier ergens een topic over een Samsung HD ontvanger, wellicht dat je daar wat meer info kunt vinden.
Ahaa oke.
Welke Samsung Decoder is dan het beste te gebruiken voor digitaal tv van Caiw ??
Wil liefst HDMI aansluiting hebben dan.

<EDIT:>
Ik koop dan wel de Samsung DCB-H360R.
Lijkt me wel een goede decoder en kan ik wel component gebruiken voor 1080 beeld.
Toch bedankt voor je info strandbal ;)

[ Voor 15% gewijzigd door danplo op 02-10-2006 15:14 ]

Pagina: 1