Toon posts:

[MySQL] Hoe stored procedures aanmaken in PhpMyAdmin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

weet er iemand waar ik informatie kan vinden over phpMyAdmin en Stored Procedures. Blijkbaar is deze informatie nog maar vrij schaars op het net.

bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
delimiter //

CREATE PROCEDURE simpleproc (OUT param1 INT)
    BEGIN
   SELECT COUNT(*) INTO param1 FROM t;
   END;
delimiter ;

Dit werkt dus niet in phpMyAdmin

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 11:21 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke versie van MySQL draai je? Altijd handig om erbij te vermelden, aangezien versie 5.0 pas SP's ondersteunt. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:22:
Welke versie van MySQL draai je? Altijd handig om erbij te vermelden, aangezien versie 5.0 pas SP's ondersteunt. :)
Hoi, we draaien de goeie, 5.0.22 op dit ogenblik
PhpMyAdmin is trouwens 2.8.2

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 11:41 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

"Dit werkt dus niet" zegt null komma nul over wat er fout gaat. Je bent er al eens vaker op gewezen dat je wat meer informatie zou moeten geven in je topicstart, en toch blijf je dit niet doen. Wìl je soms niet geholpen worden? :?

Dus: wat voor foutmelding krijg je? Of gaat er wat anders mis? Gaat het fout bij het invoeren van de SP? Of gaat het fout wanneer je hem wil gebruiken in een query? Heb je dit goed doorgelezen, en heb je hier niet eventueel nog wat aan?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan:
http://sourceforge.net/forum/forum.php?forum_id=72909

In de topics die ik heb kunnen vinden, staat dat phpMyAdmin nog geen stored procedures ondersteunt. Helaas heb ik niet kunnen vinden óf en zo ja, wanneer, ze dit gaan ondersteunen.

Voorlopig zul je je dus via de MySQL-prompt moeten redden of gebruik moeten maken van:
Administer MySQL Server - http://dev.mysql.com/downloads/administrator/
Use this graphical client to work with your MySQL databases and run queries - http://dev.mysql.com/downloads/query-browser/
Te vinden via:
http://dev.mysql.com/downloads/

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

geenstijl schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:02:
In de topics die ik heb kunnen vinden, staat dat phpMyAdmin nog geen stored procedures ondersteunt. Helaas heb ik niet kunnen vinden óf en zo ja, wanneer, ze dit gaan ondersteunen.
Waarom zou het via phpmyadmin niet kunnen? Ik bedoel, zolang je juiste SQL intypt, kan het volgens mij altijd. Ik denk dat ze in die topics op grafische ondersteuning doelen.

Hooguit spelen de rechten mee, maar dat lijkt me bij phpmyadmin ook niet het geval, aangezien je daar ook gewoon indices en databases mee kunt maken en zo.

Overigens kun je voor serieus DB werk (waar jij mee bezig bent. Je gebruikt iig procs) naar mijn idee betere andere tools gebruiken voor het beheer, zoals geenstijl al aangaf.
Andere alternatieven:
- SQLYog
- EMS SQL Manager

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• geenstijl
  • Niet online
JKVA schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:14:
[...]Waarom zou het via phpmyadmin niet kunnen? Ik bedoel, zolang je juiste SQL intypt, kan het volgens mij altijd. Ik denk dat ze in die topics op grafische ondersteuning doelen.
Ik denk dat phpMyAdmin (in het SQL-window) het commando DELIMITER sowieso niet kent.
Tenminste, daar kreeg ik steeds de foutmeldingen op.
Bovendien vermoed ik dat je omdat je via PHP (over het algemeen) niet meerdere SQL-statements uit kan voeren, helemaal niet 3 commando's kan opgeven (delimiter veranderen, create procedure, delimiter terugzetten).
Maar dat zijn vermoedens :)
Het kan echter wel problematisch zijn voor de TS aangezien je bij de meeste hosters geen toegang tot de database hebt buiten het "hosters-netwerk". (wellicht kan je iets proberen i.c.m. putty en tunnelling).
Mocht je hoster shell-access ondersteunen, biedt dat uitkomst.
En anders:
je hoster vragen e.e.a. te regelen m.b.t. shell-access of anders op zoek naar een andere hoster.

[ Voor 3% gewijzigd door geenstijl op 24-07-2006 22:56 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

phpMyAdmin kan prima overweg met meerdere statements in één invoerveld, dus dat is sowieso geen probleem. Daarnaast lijkt het me onzin dat phpMyAdmin het keyword DELIMITER niet kent, simpelweg omdat phpMyAdmin bij het manueel invullen van een query niet meer is dan een doorgeefluik. Het klinkt veel aannemelijker dat MySQL zelf het keyword om de een of andere reden niet kan verwerken.

• geenstijl
  • Niet online
DELIMITER is nog niet ondersteunt naar wat ik begrijp uit verschillende postings op sourceforge en andere sites.
Volgens de postings zijn ze er echter wel mee bezig:
http://64.233.183.104/sea...admin&hl=nl&ct=clnk&cd=19 en dan even scrollen naar het tweede stukje waar "delimiter" in voorkomt.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat eerste stukje gaat over het exporteren van een database, en het tweede geeft aan dat het alleen ondersteund is als de MySQL-versie het ondersteunt. :)

[ Voor 53% gewijzigd door NMe op 25-07-2006 00:29 ]

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:39

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Zoek eens op het software programmaatje NaviCat. Deze heeft een volledig grafische ondersteuning van alle nieuwe MySQL 5.0 features waaronder stored procedures, views en triggers.

Ik gebruik phpMyAdmin het meest, maar de superieure visuele querybuilder en de syntax highlighted stored procedure editor in NaviCat werken soms behoorlijk fijn :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

-NMe- schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:25:
[...]
Daarnaast lijkt het me onzin dat phpMyAdmin het keyword DELIMITER niet kent, simpelweg omdat phpMyAdmin bij het manueel invullen van een query niet meer is dan een doorgeefluik.
[...]
Idd, dat bedoelde ik. Het lijkt me erg sterk dat het aan phpmyadmin ligt.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Pagina: 1