[PDF / IE] file:// hyperlinks werken niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 23:43
ik heb het volgende probleem.

Voor een afdeling binnen ons bedrijf heb ik een aantal word bestanden omgezet naar pdf.

in de word bestanden zitten zgn hyperlinks naar andere word / pdf bestanden op een netwerkschijf.

Nu worden deze pdf bestanden via html pagina's beschikbaar gesteld aan de medewerkers. Dit gaat niet via een webserver, maar via statische html pagina's op een netwerkschijf.

Nu komt de crux; Als ik de pdf bestanden met de hyperlinks in de adobe readere open dan volgt hij netjes de links. Als echter via de html pagina de adobe reader embedded in IE opgestart wordt kan hij ineens de link niet meer vinden en komt met een foutmelding cannot find file://. Make sure the path or internet address is correct.

Ik heb in de hyperlink (in het word bronbestand) het exacte pad opgegeven, de UNC adres.
Ook heb ik hyperlinks in adobe professional gemaakt naar het betreffende bestand. Maar hij blijft als het embedded in IE is de foutmelding genereren.

Is iemand dit bekend? is er een makkelijke oplossing voor buiten het aanschaffen van een webserver?

cd /pub && more beer

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
heb dit probleem ook ooit gehad, of iig een soort gelijk probleem:
hyperlinks in pdf

Maar ik denk dat het in IE ook te maken zou kunnen hebben met de nieuwe beveiligingen die er tegenwoordig inzitten dat hij deze blokt.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Titelchange ;)