[C++] Simpele socket openen

Pagina: 1
Acties:

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-02 23:28
Goede nacht! :)

Sinds een paar weken ben ik actief bezig met het leren van C++. Ik was, en ben van plan om een paar bytes naar een server te kunnen versturen, maar hier loop ik tegen een probleem aan. Waar ik via PHP zeer simpel "fsockopen" kan gebruiken, lijkt C++ niet een dergelijke functie te hebben. Na wat zoeken heb ik deze pagina gevonden, maar de .cpp die hier te verkrijgen is werkt niet meer (vandaar ook de link naar google cache). In principe gaat het mij puur om verbinden, wat data sturen en weer sluiten.

Gezien alle resultaten die ik met "sockets" vind gehele server-client communicatiewijzen bevatten, vermoed ik dat ik de verkeerde zoekterm gebruik. Zou iemand me opweg kunnen helpen met een betere, meer relavante zoekterm, of is er een bekende library die deze functionaliteit biedt?

Bedankt :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12

Klippy

Still Game

Wat bedoel je met "gehele server-client communicatiewijzen"?

Ik denk eigenlijk dat de gewone Socket wel voldoet, die is best mooi.
Maar ik ben al een tijdje uit de C++, met het ook weer eens ophalen dus weet niet of er met de .Net nog simpelere zijn misschien.

Zag ook nog deze staan:
Note If you are writing a relatively simple application and only require synchronous data transfer, consider using TcpClient, TcpListener, and UdpClient. These classes provide a simpler and more user-friendly interface to Socket communications.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zoeken op "socket c++" levert hier een hoop resultaten op van libs (al dan niet opensource) voor socket communicatie via C of C++. Deze site staat er ook tussen. BSD sockets is zo'n beetje de standaard (low-level) manier voor het gebruik van sockets.

@Klippy: je verwijst nu wel naar .NET docs. En dat is niet bruikbaar met standaard C++. TcpClient, TcpListener, and UdpClient zijn dan ook zaken uit het .NET framework en zitten niet in standaard C++.

[ Voor 30% gewijzigd door Creepy op 24-07-2006 10:34 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jnetlib (van nullsoft) is opensource en vrij simpel. zie http://www.nullsoft.com/free/jnetlib/

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12

Klippy

Still Game

Creepy schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:31:

@Klippy: je verwijst nu wel naar .NET docs. En dat is niet bruikbaar met standaard C++. TcpClient, TcpListener, and UdpClient zijn dan ook zaken uit het .NET framework en zitten niet in standaard C++.
Oh ik dacht dat hij met .NET bezig was, maar 't was al laat inderdaad :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO