Nvidia Control software uitschakelen??

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15
Ik heb een problem met de nvida control software. Het probleem is dat sinds de laatste versies van de drivers mijn 3D programma's verstoren.

Het probleem is dat bepaalde software toegang wil hebben tot de videokaart maar de nvidia control software belemmert dit.

Als ik de nvidia software eraf gooi is het probleem opgelost. Als ik het installeer, en wacht met rebooten dan is het ook geen probleem, maar de control software die wordt geladen tijdens het rebooten belemmert de mogelijkheid.

Het nadeel is dat ik bepaalde 3 renders niet kan zien..

Heb google al doorgelicht maar het nadeel is dat die control software zit ingebakken.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je al eens gekeken wat er bij "start > uitvoeren > msconfig" staat onder opstarten? Hier staat er NvCPL oid bij, wat iets van nVidia is.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik heb het probleem dat als windows opstart dat ie gaat zeuren over een SLI nogwat, terwijl ik een agp 6800U heb.. is dit uit te schakelen?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
HyperTrophy schreef op maandag 24 juli 2006 @ 02:16:
ik heb het probleem dat als windows opstart dat ie gaat zeuren over een SLI nogwat, terwijl ik een agp 6800U heb.. is dit uit te schakelen?
http://developer.expert.googlepages.com/sliballoon.reg klik op link en dan op openen..

[ Voor 60% gewijzigd door Occy74 op 24-07-2006 02:41 ]

Systeem Specs

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-07 20:56
bedankt drunkfux ik zat met het zelfde probleem :?

• Movinghead
Admiral Freebee schreef op maandag 24 juli 2006 @ 02:15:
Heb je al eens gekeken wat er bij "start > uitvoeren > msconfig" staat onder opstarten? Hier staat er NvCPL oid bij, wat iets van nVidia is.
ja je kan dat uitvinken, maar als je dan reboot staat hij weer aangevinkt. Terwijl voor het rebooten hij netjes was uitgevinkt.

Iemand ideeen, want ik moet zo snel mogelijk mijn 3d omgeving online hebben.

edit:
de nvcpl.dll naar .txt maken helpt niet in de 3d omgeving.

Ik ga nu eens een herinstall proberen van de hele machine. En anders maar zonder nvidia software. Zijn er ook alleen drivers voor die kaarten zonder aanvullende meuk ?

[ Voor 23% gewijzigd door Movinghead op 24-07-2006 11:33 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Movinghead schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:23:
[...]

ja je kan dat uitvinken, maar als je dan reboot staat hij weer aangevinkt. Terwijl voor het rebooten hij netjes was uitgevinkt.

Iemand ideeen, want ik moet zo snel mogelijk mijn 3d omgeving online hebben.

edit:
de nvcpl.dll naar .txt maken helpt niet in de 3d omgeving.

Ik ga nu eens een herinstall proberen van de hele machine. En anders maar zonder nvidia software. Zijn er ook alleen drivers voor die kaarten zonder aanvullende meuk ?
En wat als je dat uitvinkt en bij "start > uitvoeren > services.msc" de NVIDIA Display Driver Service uitschakelt? Hiermee schakel je de driver niet uit maar wel een, in mijn ogen overbodige, service.

• Movinghead
Heb zojuist een clean install gedaan, maar met de nieuwste drivers weer hetzelfde gezeik met dat gekl**t van nvidia.

ga nu oude nvidia drivers pakken.

Weet iemand of er ook alleen puur drivers zijn zonder toeters en bellen ?

• Admiral Freebee
  • Niet online
Als je de installatiebestanden uitpakt naar C:\NVIDIA\... weet ik veel welke map kan je daar gewoon de drivers uithalen als alles goed is.

Hmm, dan wordt het Control Panel ook geïnstalleerd blijkbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Admiral Freebee op 24-07-2006 16:18 ]

Pagina: 1