Toon posts:

DREAMBOX 528×576 4:3 ,25 fps opnemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het converteren met video formaten zoals mtv networks :video formaat 528×576 4:3 ,25 fps :(
je snapt de vraag al dat,ik het met dvd authoring niet open krijg
het is dan geen gangbare resolutie om het the converteren als dvd

heb het al geprobeert met projectx,pvastumento,dvdpatcher ,,,maar helaas zonder succes met canal digitaal nooit moeilijkheden gehad:videoformaat,
704×576 4:3 25fps

maar helaas met zenders als mtv2,mtv nl, krijg ik constant een verteken beeld
wat ik ook doe om het formaat te wijzigen met mpeg2 software ,altijd het zelfde resultaat , links van het video formaat als balk scrambled op tmpgenc dvd author ben er al een week mee bezig om info te halen op het internet
maar alle software kan deze verteken beeld maar niet goed focussen :X

graag een reactie bij voorbaat dank!!!! :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je het al met virtualdub geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:34:
Heb je het al met virtualdub geprobeerd?
Ja maar hij herkent geen mpeg2 bestanden of ts ,dus dat ging ook niet door!
kheb het wel rond gekregen met t@b 2stein media encoder freeware ,maar het resultaat in-
tmpgenc was een fout melding met de bitrate 107755 gop was te lang maar kon wel ignore drukken.
het dvdtje is nu klaar! audio 10/video 6
teveel blokken en strepen met vlug camerawerk!
ik kan me voorstellen dat mtvnetworks de boel heeft gecodeert,want als ik bijvoorbeeld film1 aan het opnemen ben krijg ik een exacte copy van het orgineel op dvd, in notime klaar met pvastrumento en tmpgenc dvd author

misschien dat er zoiets als een plugin in het dreambox moet installeren want zo is er geen aardigheid aan te beleven,zat al 4 dg te hanessen met het encoderen ervan :r

maar bedankt alvast voor je reactie _/-\o_

trouwens

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:26:
Ik heb een probleem met het converteren met video formaten zoals mtv networks :video formaat 528×576 4:3 ,25 fps :(
je snapt de vraag al dat,ik het met dvd authoring niet open krijg
het is dan geen gangbare resolutie om het the converteren als dvd
Inderdaad is dit geen gangbare DVD resolutie, wil je deze opnames 100% DVD compatible formaat authoren dan moet je opnieuw gaan encoden , met natuurlijk weer verlies in beeldkwaliteit tot gevolg.

Met een truukje KUN je de opnames wel met (bijvoorbeeld ) TMPG DVD author verwerken en op DVD zetten, alleen de DVD voldoet dan natuurlijk niet meer aan de DVD standaard waardoor (meestal) oudere DVD spelers deze vaak niet goed kunnen afspelen.

Ik author zulke opnames altijd op de volgende manier met DVDpatcher enTMPG DVD Author :

- Patch de MPEG opname met DVDPatcher zodat de MPEG bestanden een geldige DVD resolutie hebben. (720x576 bijvoorbeeld)
- Open nu de MPEG opname in TMPG DVD Author, maar doe verder nog niets! (de thumbnail kan vervormd weergegeven worden)
- Patch nu direct de MPEG opname terug met de oorspronkelijke waardes.
- Ga verder met TMPG DVD author en maak de DVD.
- Doorloop dezelfde stappen om eventueel meer videotracks toe te voegen.

Op deze manier kun je ook heel goed SVCD opnames op DVD zetten.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Virtualdubmod kan wel met mpeg omgaan. Alleen kun je niet saven als mpeg.

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:15:
[...]

Inderdaad is dit geen gangbare DVD resolutie, wil je deze opnames 100% DVD compatible formaat authoren dan moet je opnieuw gaan encoden , met natuurlijk weer verlies in beeldkwaliteit tot gevolg.

Met een truukje KUN je de opnames wel met (bijvoorbeeld ) TMPG DVD author verwerken en op DVD zetten, alleen de DVD voldoet dan natuurlijk niet meer aan de DVD standaard waardoor (meestal) oudere DVD spelers deze vaak niet goed kunnen afspelen.

Ik author zulke opnames altijd op de volgende manier met DVDpatcher enTMPG DVD Author :

- Patch de MPEG opname met DVDPatcher zodat de MPEG bestanden een geldige DVD resolutie hebben. (720x576 bijvoorbeeld)
- Open nu de MPEG opname in TMPG DVD Author, maar doe verder nog niets! (de thumbnail kan vervormd weergegeven worden)

Het klinkt misschien eigenwijs in je oren, maar dat heb ik dus ook al geprobeert
DVDpatcher - v106 first header of entire file tof programma trouwens gaat ook bloedsnel
maar weer in tmpgenc linkerzijde een groen balk ! wat in windows media speler een soort lachspiegel word geprojecteert rechterzijde 70%goed linkerzijde 30% vervormd
maar ja toch even branden ff kijken hoe het zich resulteerd op de beeldbuis, conclusie totaal gescrambled vol blokken ,kon er helemaal niks van maken !!!! , alle formaten al geprobeert :704×576,-
720×576 ,4:3,16:9 etc , etc met andere woorden ze zijn er wel achter bij MTV NETWORKS

snap er geen hol meer van zit al jaren met audio en video te experimenteren met veel succes maar dit project haal ik zowat de haren van mijn kop af , en net wat ik al had gepost met t@b media encoder had ik het meeste succes , ,,maar ik hoop dat er een oplossing gevonden word-
voor deze geen gangbare resolutie!!! perfect als TS bestand en scrambled als mpeg2 8)7

de oplossing moet gevonden worden in de dreambox zelf of dat er een progje is dat vlekkeloos converteert, bedankt voor de reply _/-\o_

• The_Doman
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:57:
[...]
Het klinkt misschien eigenwijs in je oren, maar dat heb ik dus ook al geprobeert
DVDpatcher - v106 first header of entire file tof programma trouwens gaat ook bloedsnel
maar weer in tmpgenc linkerzijde een groen balk ! wat in windows media speler een soort lachspiegel word geprojecteert rechterzijde 70%goed linkerzijde 30% vervormd
maar ja toch even branden ff kijken hoe het zich resulteerd op de beeldbuis, conclusie totaal gescrambled vol blokken ,kon er helemaal niks van maken !!!! , alle formaten al geprobeert :704×576,-
720×576 ,4:3,16:9 etc , etc met andere woorden ze zijn er wel achter bij MTV NETWORKS
Sommige DVD spelers kunnen inderdaad helemaal niet overweg met non-standard DVD resoluties.
Maar in windows afspelen moet dit toch geen probleem zijn.
Misschien is er toch nog iets anders aan de hand. ??
Zet anders een stukje online van de orginele dreambox opname, kunnen we even leuk zelf experimenteren :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:15:
[...]

SORRY! las ff te snel Doman dus je bedoeld 704×576 4:3 25fps en dan weer terug zetten naar-528×576 4:3 ,25 fps ,entire file of first header, en geeft tmpg dvd dan de foutmelding dan niet aan!, of bedoel je dat je tempg dvdauthor aan moet laten staan als bestaand project?

• The_Doman
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:16:
[...]
SORRY! las ff te snel Doman dus je bedoeld 704×576 4:3 25fps en dan weer terug zetten naar-528×576 4:3 ,25 fps ,entire file of first header, en geeft tmpg dvd dan de foutmelding dan niet aan!, of bedoel je dat je tempg dvdauthor aan moet laten staan als bestaand project?
Inderdaad ;)
Dus eerst patchen naar 720/704x576. (first header zou genoeg moeten zijn)
Daarna de clip openen met DVD Author maar niets verder doen en nog NIET op OK drukken!!
DVD author dus inderdaad open laten staan!
Dan terugpatchen met de oorspronkelijke waardes.
Dan verder bewerken met DVD author.
Zonder het terugpatchen krijg ik ook allemaal groene verstoringen in het beeld.

Als je de DVD zo maakt moet ie in ieder geval in windows (Ikzelf gebruik altijd Media Player Classic) normaal afspelen.

[ Voor 9% gewijzigd door The_Doman op 24-07-2006 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:23:
[...]

Inderdaad ;)
Dus eerst patchen naar 720/704x576. (first header zou genoeg moeten zijn)
Daarna openen met DVD Author maar niets verder doen, DVD author dus inderdaad open laten staan!
Dan terugpatchen met de oorspronkelijke waardes.
Dan verder bewerken met DVD author.
Zonder het terugpatchen krijg ik ook allemaal groene verstoringen in het beeld.

Als je de DVD zo maakt moet ie in ieder geval in windows (Ikzelf gebruik altijd Media Player Classic) normaal afspelen.
GA GELIJK BEGINNEN :*)

Verwijderd

Topicstarter
EN MET SUCCES DOMAN _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ,,jesus thanx man!! maar hee! perfect hij speelt!!!!!!!! by the way het was dus ook een dvdspeler fout situatie 1: hiteker HE-1700 wou het niet afspelen -koste mij 125 euro
stuatie 2: vestel bij de blokker 39,95 eurootjes speelt hem perfect af!!

dus heb ik mij helemaal blind gestaart op de hiteker , kon in het hoofdmenu ook geen veranderingen
voeren met instellingen van formaat of type niks hielp dus ! maar he! hij speelde op de vestel perfect af.

moet ik nou die hiteker updaten met firmwares ofzo! want waarom wel op de vestel en niet op de hiteker????? :?

• The_Doman
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:17:
[...]
moet ik nou die hiteker updaten met firmwares ofzo! want waarom wel op de vestel en niet op de hiteker????? :?
Omdat de ene DVD speler flexibeler omgaat met afwijkende resoluties/formaten dan de andere.
Nogmaals, je maakt een DVD die NIET aan de officiele DVD specificaties voldoet!
Je kan er dus nooit zonder meer van uitgaan dat zo'n DVD in alle DVD spelers goed wordt afgespeeld!

Verwijderd

Topicstarter
Maar toch bedankt Doman !!! klasse van je , want anders had ik gewoon door geprutst |:(
Pagina: 1