Toon posts:

eluminx keyb. wil niet meer in sleep mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers

Zit met een probleem waar ik nergens het antwoord voor vind, zelfs niet na een mail naar eluminx zelf...

Mijn probleem is nl. na een nieuw moederbord geïnstalleerd te hebben wil mijn keyboard niet meer in sleep mode (the backlite wil niet meer spontaan uitgaan als ik de pc niet gebruik).

Bij de mail vermelden ze dat het iets zou te maken hebben, dat met dit moederbord de ps/2 poort blijft signalen zenden naar het toetsenbord, maja ik ben daar vet mee, heb overgens gekeken in de bios en daar staat nergens een optie voor 'dit uit en aan te zetten'...

Misschien iemand met dit probleem die het verholpen heeft, ik heb er in ieder geval geen goed oog op... zo zal mijn backlite het niet lang trekken als hij continu brandt...

alvast bedankt

edit Het moederbord is een p4gd1 (socket 478 met pci-e)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 01:16 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ten eerste: wat voor een moederbord heb je. Ten tweede, waarschijnlijk moet je of in de bios opzoek gaan naar iets van ondersteuning voor "power on" vanuit een keyboard, of een jumper op het moederbord. Deze instelling (of jumper) zorgt er nl. voor dat er spanning op de ps/2 poort blijft staan, zodat je op een toetsenbord met een "power on" de computer kunt aanzetten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
mss. de optie power on by ps/2 keyboard? maar die staat al op disable zodus...

Verwijderd

wil ie niet meer in sleep mode?
Afbeeldingslocatie: http://www.alexbouwmarkt.nl/images/vrijstaand/hamer.jpg >:)

Heb je al een mailtje gestuurd naar Asus?
Kijk ook in het P4-M dothan topic in TCA, daar zitten meer mensen met een P4GD1.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Koop een PS/2 naar USB convertor.

Die gaan wel 'uit' in standby/sleep mode

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
danku voor deze nuttige reply, zal dat zeker doen.

@bluecold
zal echt mijn €70euro keyboard niet slopen maar toch bedankt voort advies :|

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-02 23:39
Ik heb even de moeite genomen om de handleiding van jou mobo te downloaden bij Asus aangezien ik me niet kon voorstellen dat dit niet uit kon :)

Je heb linksboven op het board een jumper zitten genaamd KB_PWR. Als die op 2-3 staat (default) dan krijgt de ps/2 connector spanning van de 5VSB lijn waar altijd spanning opstaat. Als je hem op 1-2 zet schakel je dat om naar de normale 5V lijn welke uitgaat als je de pc uitschakeld.

Voor meer info even lezen op bladzijde 41 van de handleiding.

Veel succes ermee.

PS. Dit is overgens redelijk standaard bij Asus moederborden.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
allesinds bedankt voor je tijd, maar had dit zelf al zien staan in de manual.

Voor alle duidelijkheid de backlite gaat wel netjes uit als ik de pc uitzet, maar als de pc aanstaat en ik werk er bv. 15min niet mee ging met mijn oud moederbord (p4p800) de backlite wel netjes in sleepmode (backlite die uitgaat terwijl de pc netjes aanstaat om te downloaden of weet ik veel)...

Of zou dit met die jumper wissel ook werken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:44:
allesinds bedankt voor je tijd, maar had dit zelf al zien staan in de manual.

Voor alle duidelijkheid de backlite gaat wel netjes uit als ik de pc uitzet, maar als de pc aanstaat en ik werk er bv. 15min niet mee ging met mijn oud moederbord (p4p800) de backlite wel netjes in sleepmode (backlite die uitgaat terwijl de pc netjes aanstaat om te downloaden of weet ik veel)...

Of zou dit met die jumper wissel ook werken?
Wat je hier beschrijft lijkt niets met hardware te maken te hebben maar met software(instellingen) :o

Ging je PC met je oude bord in standby na 15 minuten en zo ja op welk niveau (S1? S3?) of deed het iets anders, al dan niet dmv ACPI?

Als je daar een antwoord op hebt, weet je ook hoe het nu te bewerkstellingen :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
het is toch hardwarematig, bij dit toetsenbord zit geen software, er moet ergens iets in dat toetsenbord ingebakken zijn die herkend wanneer het lang geen signaal meer gekregen heeft van de ps/2 poort of iets dergelijks...

Bij mijn oud mobo werkte die functie wel perfect

Nu ga ik eens proberen met die ps/2 naar usb connector, maar heb hellaas geen tijd om die te halen, en in mijn streek hebben de pc shops niks in vooraad...
Pagina: 1