Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PS] Korte, nikszeggende surveys

Pagina: 1
Acties:

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 11:24
De titel zegt het al, er komen naar mijn mening erg veel (bijna) nutteloze surveys op t.net.

Soms zijn het mensen die pas 1 dag geregistreerd zijn en zich dachten nuttig te maken, soms zijn het mensen die een uur ervoor hun harde schijf hebben zien crashen en zich even moeten afreageren met zwartmakerij van de fabrikant.

Voorbeeldje van daarnet:
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2874

Heel erg fijn dat die user zo tevreden is over zijn Zalman maar echt veel schiet ik er niet mee op. Het valt me nu zelfs op dat hij voor compatibaliteit 5/5 heeft gegeven terwijl hij zelf problemen aangaf met zijn Soltek kast.

Ik zie zelf enigzins een oplossing in het opschroeven van het minimum aantal woorden. Ik heb echter ook surveys gezien van mensen die met iets meer dan het minimum aantal woorden toch alle onderdelen van een product behandelen en beargumenteren: kort maar krachtig.

Ik weet niet of er een passende oplossing voor dit probleem is, maar ik vind het in ieder geval erg vervelend dat ik bijna alleen de surveys met een sterretje (reviews) kan lezen omdat de rest in 2 van de 3 gevallen geen inhoud heeft. De talloze reacties die zo'n reviewer vervolgens krijgt omdat het niet op "tweakers"-niveau is, zijn ook niet echt bevoorderlijk voor de moraal van de nieuwkomers die die survey goedbedoeld schreven...

Een "Product Survey Moderator" moet naar mijn mening de optie hebben een survey tijdelijk offline te halen tot de reviewer de aangegeven punten verbeterd heeft. Ik weet niet hoeveel tijd er zit in de sterreviews controleren zit maar volgens mij is dat toch niet zo veel werk? 6 surveys per dag...
(Anders is er vast wel een toegewijde vrijwilliger te vinden die toch heel de dag op t.net zit :z :> )

Ik weet niet of de rest van t.net hier ook zo over denkt. Als je de korte "aanprijs"-surveys juist heel fijn vindt en juist een hekel hebt aan die reviews van 1000 woorden dan hoor ik het natuurlijk graag.
* TeXiCiTy zat te twijfelen met andere forums

Edit1: Nu ik toch bezig ben. Hier hebben we een survey waar alles netjes in beschreven staat en waar we echt wijzer van worden maar wel in een "storend" formaat geschreven. Stelt VNU als eis dat alle klanten mogen laten en doen wat ze willen of is er gewoon niet genoeg mankracht om dit te regelen?

[ Voor 9% gewijzigd door TeXiCiTy op 24-07-2006 00:50 ]

โ€œA designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.โ€ โ€”Antoine De Saint-Exupery

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:45

botoo

๐Ÿ’€ too old to die young

kickje TMF -> BZ

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€