PC Reboot tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

• Wagenus
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-02 11:42
Hoi allen,
Ik heb een probleem: sinds ongeveer een maand kan ik geen games meer spelen op mijn pc. Als ik dan een spel start, start binnen enkele minuten mijn pc opnieuw op.
Ik heb het volgende systeem:

AMD 64 Athlon 3000+
2 Harde schijven
1 Gig DDR-SD 400 RAM
ATI Radeon 9800 pro, 128 Mb

Zou het kunnen dat mijn voeding te zwak is?
Hier wat gegevens over mijn voeding:

ATX 12V

PL-350

AC input:

115V 60 Hz--> 8A
230V 50 Hz--> 5A

DC Output:

+5V: 40A
+3.3 V: 20A

Max 200 Watt

+12V: 15A
-12V: 0.8 A
-5V: 0.5A
+5Vsb: 3A

MAX power: 350 W

Aan de koeling kan het niet liggen lijkt mij, mijn temperaturen zijn prima.

Alvast bedankt,

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Sinds een maand is het wel steeds warmer geworden natuurlijk. Is je kast brandschoon van binnen?

Verder kan ik altijd een opfrisser van je OS aanraden, zie hiervoor b.v.
[rml][ Windows] Hoe houd jij je windows in conditie >?[/rml]

Meestal ligt het daaraan (in mijn ervaring).

[ Voor 19% gewijzigd door Gamo op 24-07-2006 00:39 ]

Verwijderd

ik zou eerst eens je temperaturen checken met dit weer heb je veel kans dat je processor te heet wordt.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
TS zegt net dat de temperaturen in orde zijn. Aangezien de temps niet zijn gepost, blijft dat natuurlijk gissen voor ons, maar laten we er vanuit gaan dat hij daar gelijk in heeft.
Aangezien de computer reboot, en niet uit valt, is het mijns inziens ook niet temperatuur gerelateerd.

Allereerste tip: Schakel het automatisch opnieuw opstarten bij een BSOD eens uit (rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, Opstart- en herstelinstellingen en daar in het kopje systeemfouten het vinkje weghalen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten".

9 van de 10 spontane reboots in XP worden namelijk veroorzaakt door een BSOD, alleen is XP zo snel met een reboot geven, dat je vaak de BSOD niet eens ziet. Zeker niet als je op een TFT aan het spelen bent, en de game die je speelt niet in dezelfde resolutie draait als je desktop (wat vaak de native resolutie is).
Schrijf de foutcode die je krijgt, als het tenminste een BSOD is, eens op, en haal deze door Google of post hem hier. Daar kunnen we al een stuk meer mee.
Als het alleen maar in games is, kun je eventueel proberen je videokaart drivers eens te upgraden, of juist te downgraden als ze up to date zijn.

Probeer na te gaan of de problemen zijn ontstaan nadat je hardware hebt gewijzigd, of wellicht nieuwe software hebt geïnstalleerd.

Edit:
TS, post de temperaturen eens, en geef ook de daadwerkelijk afgegeven voltages eens door. Nu staan er veel specs van je voeding, zou voldoende moeten zijn, maar als hij op 12V maar 11V afgeeft, is het nog shit natuurlijk.
Temperatuur van de videokaart is over het algemeen in de tools die er bij zitten uit te lezen, anders met een programma als Everest o.i.d. even proberen te achterhalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Brede P op 24-07-2006 09:25 ]

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
en of een GPU di ete warm wordt of de voeding. Gaat hard hoor met dit weer.

• Wagenus
Vinkje bij automatisch rebooten staat uit.

Info over de temperaturen:
Sensortype Winbond W83697HF (ISA 290h)
Moederbordnaam ASRock 775V88 / K7S41 / K7S8XE+ / K7Upgrade-600/880 / K7VT4A / K8S8X Series

Temperaturen
Moederbord 40 °C (104 °F)
CPU 56 °C (133 °F)
Maxtor 6Y080L0 46 °C (115 °F)
HDT722525DLA380 43 °C (109 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU: 4441 RPM

De temperaturen op mijn videokaart zijn niet met ATItool te achterhalen, vermoedelijk heeft mijn videokaart geen temperatuurchip. :'(
Als ik in ATItool op het 3Dview open dan houd dat kubusje een paar seconden stand en dan reboot de computer ook...

Verwijderd

probeer eens die ATiTool met de kast open en een grote tafelventilator op je videokaart/moederbord. Kijk of dan nog steeds de pc reboot.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als automatische reboot uitstaat en hij reboot toch -> oververhitting van je R9800.
Het zijn namelijk heethoofden met een hoog verbruik. Probeer eens te onderklokken en kijk of het dan goedgaat.

• Wagenus
Ik heb er een grote ventilator op gezet en ja hoor, hij reboot nu niet. Zodra ik de ventilator weghaal is het na ongeveer een minuut weer mis.
Morgen zal ik de fan eens goed schoonmaken en kijken wat voor effect dat heeft...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ondanks dat je temperaturen "redelijk" zijn, vind ik ze eigenlijk wel achterlijk hoog voor een systeem met die specs. Misschien een idee om je kast eens na te lopen of je airflow wel in orde is en/of fans bijplaatsen? Er staat hier namelijk een X2-3800+ met een 7800GTX en 6HDD's 24/7 aan en die komt op CPU niet boven de 40 en mobo niet boven de 35, zelfs niet met dit weer en lekker gamen...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-02 21:27

Thandor

SilverStreak

Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Bovenstaande tekst komt uit CSL policy.
Dit topic gaat dus op slot.

Als je verder hulp nodig hebt bij het troubleshooten pak dan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er even bij.
Vervolgens dien je het probleem te verhelpen. Lukt dat niet, open dan een topic in het juiste subforum :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.