mijn huidige PC (5 jaar oud
is DRINGEND aan vervanging toe.
ik werk als architect en game NOOIT
. De PC zal maw voor 99% gebruikt worden voor Office toepassingen en CAD (2D en 3D). Ik ben niet van plan om te gaan overclocken.
ik volg nu al een tijdje enkele topics op GoT, en heb volgend systeem bij elkaar gezocht:
behuizing Antec NSK6500
lijkt mij een degelijke kast, strak en zakelijk
moederbord Gigabyte GA-965P-DS3
uit wat ik tot nu toe heb nagelezen een degelijk mobo zonder al te veel (voor mij onnodige) extra's
processor Intel Core 2 Duo E6600
ik hoop hiermee voor een tijdje gerust te zitten - is ook de reden waarom ik mijn aankoop tot nu heb uitgesteld
geheugen OCZ DDR2 PC2-6400 Gold GX XTC Dual Channel 2X1024Mb
zonder overclocken kan het waarschijnlijk ook met minder snel (PC4300) geheugen, maar het prijsverschil is zodanig klein dat ik voor dit heb gekozen
grafische kaart XFX GEFORCE 7300GS 256MB DDR2 PCI-E TV-OUT/DVI RETAIL
vanaf het begin en nog steeds mijn grootste vraagteken:
ik heb geen zin om enkele honderden euro's extra uit te geven aan een Quadro
ik draai nu op een Geforce 2 MX/MX 400
- en heb hierbij alleen last met 3D toepassingen
anderzijds denk ik dat 3D meer en meer de toekomst wordt/is (in mijn richting)
daarom mijn keuze: ik heb momenteel gekozen voor een goedkope kaart (toch al een heel stuk beter dan waar ik het nu mee moet doen) en wil het zo nog even aanzien. Indien nodig koop ik dan eind dit jaar een nieuwe (DX10?)
harddisk Seagate 300GB 7200RPM S-300 16MB (ST3300622AS)
overal goede kritieken
dvd-rw NEC DVD +/- Rewriter 4570 Black OEM
cardreader Apacer Embedded Card Reader ER151 Black
toetsenbord Labtec® Standard Keyboard Plus
OS Windows XP pro OEM
assemblage
Dit systeem zit in totaal op zo'n 1300€. (In Belgie zijn de prijzen nog een stuk hoger dan in Nederland - anderzijds wil ik voor de service sowieso ergens in de buurt kopen)
Vragen:
1. heeft iemand ervaring met deze kast (of een ander uit dezelfde reeks) (ja ik heb gegoogled maar nog geen reviews gevonden)?
2. moet er nog extra koeling (naast casefan en proc koeler) voorzien worden als je niet wil overclocken?
3. heeft iemand nog advies over de grafische kaart? Zijn er andere goede alternatieven voor CAD naast de Quadro's?
4. Ik heb eigenlijk vooral een kaartlezer nodig voor het lezen van e-ID (electronisch pasport). Bestaat dit ook in inbouw-versie, want ik vind enkel de losse kaartlezers hiervoor terug en hou eigenlijk niet van te veel rotzooi op mijn bureau?
5. Iemand goede ervaringen met shops in België?
ik werk als architect en game NOOIT
ik volg nu al een tijdje enkele topics op GoT, en heb volgend systeem bij elkaar gezocht:
behuizing Antec NSK6500
lijkt mij een degelijke kast, strak en zakelijk
moederbord Gigabyte GA-965P-DS3
uit wat ik tot nu toe heb nagelezen een degelijk mobo zonder al te veel (voor mij onnodige) extra's
processor Intel Core 2 Duo E6600
ik hoop hiermee voor een tijdje gerust te zitten - is ook de reden waarom ik mijn aankoop tot nu heb uitgesteld
geheugen OCZ DDR2 PC2-6400 Gold GX XTC Dual Channel 2X1024Mb
zonder overclocken kan het waarschijnlijk ook met minder snel (PC4300) geheugen, maar het prijsverschil is zodanig klein dat ik voor dit heb gekozen
grafische kaart XFX GEFORCE 7300GS 256MB DDR2 PCI-E TV-OUT/DVI RETAIL
vanaf het begin en nog steeds mijn grootste vraagteken:
ik heb geen zin om enkele honderden euro's extra uit te geven aan een Quadro
ik draai nu op een Geforce 2 MX/MX 400
anderzijds denk ik dat 3D meer en meer de toekomst wordt/is (in mijn richting)
daarom mijn keuze: ik heb momenteel gekozen voor een goedkope kaart (toch al een heel stuk beter dan waar ik het nu mee moet doen) en wil het zo nog even aanzien. Indien nodig koop ik dan eind dit jaar een nieuwe (DX10?)
harddisk Seagate 300GB 7200RPM S-300 16MB (ST3300622AS)
overal goede kritieken
dvd-rw NEC DVD +/- Rewriter 4570 Black OEM
cardreader Apacer Embedded Card Reader ER151 Black
toetsenbord Labtec® Standard Keyboard Plus
OS Windows XP pro OEM
assemblage
Dit systeem zit in totaal op zo'n 1300€. (In Belgie zijn de prijzen nog een stuk hoger dan in Nederland - anderzijds wil ik voor de service sowieso ergens in de buurt kopen)
Vragen:
1. heeft iemand ervaring met deze kast (of een ander uit dezelfde reeks) (ja ik heb gegoogled maar nog geen reviews gevonden)?
2. moet er nog extra koeling (naast casefan en proc koeler) voorzien worden als je niet wil overclocken?
3. heeft iemand nog advies over de grafische kaart? Zijn er andere goede alternatieven voor CAD naast de Quadro's?
4. Ik heb eigenlijk vooral een kaartlezer nodig voor het lezen van e-ID (electronisch pasport). Bestaat dit ook in inbouw-versie, want ik vind enkel de losse kaartlezers hiervoor terug en hou eigenlijk niet van te veel rotzooi op mijn bureau?
5. Iemand goede ervaringen met shops in België?