Toon posts:

Compleet en niet duur vs alles wat nieuw is

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
OK.. na echt heel tweakers.net B) op me in gewerkt te laten hebben (+- een week search gebruiken en faq's lezen) ga ik het toch maar eens in de groep gooien:

Mijn huidige systeem (p4-2.4-FX5700ultra) is dood en was eigenlijk al aan vervanging toe. Mijn (in-depth) pckennis is van een paar jaar geleden in een pczaak werken..(zwaar verouderd) dus VEEL gelezen en zoeken naar wat nieuws.

Mijn eerste keuze was het nieuwe bord van asus (P5W DH deluxe) met een 6600 core2duo en een 7600GT videokaart.
Expres gekozen voor een spiksplinternieuw bord zodat deze niet 123 verouderd en een processor met twee cores zodat games en grab-it hopenlijk goed samengaan. Ik hoef niet persé alle games op de hoogste resolutie, dus een midrange kaart moet het goed kunnen trekken.
(en 1GB dual-channel moet voorlopig ook wel zat zijn)
Maarja optellen van de kosten leerde dat het budgetair wat uit de hand ging lopen...

Toen kwam in in de lokale pc zaak een aanbieding tegen die me aan het twijfelen heeft gebracht:

Athlon 64 X2 3800+ 2,0Ghz
2x512MB PC3200
XFX 7800gtx 256mb
Creative Soundblaster X-fi platinum
Maxtor 250GB
(Enlight GAME kast(EN4203), LG DVD brander, WXP Home, Half Life 2+ Counter Strike)
€ 1.299,00

Tja..

De processor zit op een socket die eruit gaat, het geheugen wordt over een tijdje allemaal DDRII, de videokaart is een DX9 kaart, de HDD is een sata-1

Al met al qua upgraden dus een dood spoor.. maar aan de andere kant is het hele spul wel compleet! en zelfs met pricewatch kom ik niet echt onder de die 1300 euro

Hoe verhoudt de complete configuratie zich tot het eerder genoemde core2duo-setje? (qua snelheid)
(als totaal dus, ik weet dat ik op diverser plaatsen de reviews van de onderdelen kan vinden en trust me i've read them...)
en ten slotte wat vinden jullie van die totaalprijs?

@mods: misschien [nieuw systeem] voor topictitel?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 01:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:02:
De processor zit op een socket die eruit gaat...
Hoezo? Waarom neem je s939 en geen AM2?

AM2 is net zo duur en heeft nog een lange toekomst voor zich...

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Met dit systeem kan je nog een goed tijdje doorgaan hoor. Dualcore, wordt nu nog niet goed ondersteund door games en programma's. We zijn zeker een jaar verder tegen dat dit goed/beter genuttigd wordt.

Dan een videokaart op PCI-E, PCI-E zal ook nog lang bestaan, en trouwens, een videokaart gaat toch niet heel lang mee (naargelang je eisen). En als je later vista wil draaien zal je toch een dx10 kaartje aanschaffen.

Geheugen: dit kan je zonder problemen upgraden. Dat van die DDRII heb je wel gelijk in, en het kan wel zijn dat het binnen een jaar of twee wel wat moeilijker wordt om DDR te vinden. Daarom kan je deze mischien nu al naar 2gig upgraden?

Verder wel een leuk systeempje dat nog een tijdje kan worden gebruikt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja, leuk systeempje.. maar ik denk dat je veel beter zelf een systeem samen kunt stellen. Dat scheelt altijd.

Verwijderd

Topicstarter
@griz: 't is een zo meenemen systeem... vandaar dat de prijs ook relatief laag is

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

S939 is op het einde van zijn life-cycle. Dat heeft een groot voordeel: het ontwerp en de toepassing zijn uitgekristaliseerd. M.a.w. geen nara kinderziektes en vage stabiliteitsissues.
Als je de benchmarks erop naloopt zie je dat S939 prachtige scores kan achterlaten. AM2 is het volgende ding, natuurlijk, maar op dit moment nog geen waardige concurrent voor S939 imho.

d:)b :henk d:)b

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

Prijs relatief laag????

Ik weet wel zeker dat als je nog 2 weken wacht, je datzelfde systeem (en beter nog zelfs) kan kopen voor minder dan 1200 euro...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
TetsuoShima schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:55:
Prijs relatief laag????

Ik weet wel zeker dat als je nog 2 weken wacht, je datzelfde systeem (en beter nog zelfs) kan kopen voor minder dan 1200 euro...
hmz, je bedoelt met de intro van de nieuwe Intels en de aangekondigde prijsverlagingen van AMD?

Wat me wel opviel was dat er een behoorlijk snelle (toch?) videokaart en een mooie geluidskaart inzitten (in tegenstelling tot de meeste complete systemen)

Maargoed ik heb geen haast.. dus.. wachten op wat er komen gaat dus..?

Verwijderd

Dacht dat moet wel goedkoper kunnen met losse onderdelen bij 1 shop maar kwam toen dit tegen bij friesland computers. AM2 en sata2. Ik heb niks met de shop maar toch sorry voor de spam. Verder heb ik het idee dat het los wel goedkoper moet kunnen. Hier zit alleen geen windows bij maar een oem versie is niet zo duur volgens mij.

- AMD Ath64 X2 AM2 3800+ Dual Core 512 BOX
- MSI AMD AM2 K9N PLATINUM ATX
- PQI 1024MB DDR2 667
- Seagate Barracuda 7200.9 80GB SATA II
- CLUB3D ATI Radeon X1900XT 512MB
- CM Centurion 534 Zwart/Zilver noPSU
- Huntkey LW6550HG 550W
- NEC ND-3570 16xDL SILVER BLK

849,-

Verder ook nog een compleet conroe 6600 systeem voor 1399,

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 07:41 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit soort vragen horen in Complete Systemen & Laptops en ik stel voor om eerst in dat forum rond te kijken, incl de stickies :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.