[X10.4.7] Menu gesloopt (shell weg)

Pagina: 1
Acties:

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:44
Gents,

Ik ben een tikkie ten einde raad. Sinds gister ben ik de (voorlopig ;)) gelukkig bezitter van een tweedehandse PowerBook G4 met Mac OSX 10.4.7. Ik ben veel bezig met FreeBSD en Linux via SSH, en heb met een vorig account (welke de verkoper had aangemaakt), het "shell" commando (waarmee je de terminal kan openen) gesleept van Programma's naar mijn Dock. Omdat ik Diederik heet, en niet "Eigenaar PowerBook G4" heb ik een nieuwe gebruiker aangemaakt, met administrator-rechten, en de oude user afgevoerd (immers: ik had toch niets te verliezen).

FOUT. Het lijkt er op (maar ik ben dus een Mac noob) dat ik met het verslepen van het shell-commando de symlink (?) op heel het systeem heb weggehaald. Het zou nog kunnen zijn dat heel het shell-commando verdwenen is van mijn systeem.

Wie weet raad? Het is geen heel hoog prioriteits-issue, maar ik kom hier even niet meer uit :(

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als je naar /Applications/Utilities gaat moet er een Terminal.app staan. Dubbelklik daar eens op en als het goed is gaat er een terminal open. Gebeurt dat niet, dan lijkt het me een goed idee om met Console.app (in dezelfde map) eens in de logfiles te spitten om te kijken wat er precies fout gaat. Een nieuwe user aanmaken zal niet je systeem in puin helpen.

Let wel: OSX != FreeBSD

Launching containers into space

• DiedX
De fix:

- Inderdaad had ik terminal weggegooid (wie zei dat Mac foolproof was? :))
- Terminal staat op de installatiecd in de map Applications. Gewoon slepen, fixed :)

Thanks!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:13
De betere fix?

Niet als administrator user werken, aangezien die zomaar dit soort fouten mag maken zonder dat er om bevestiging word gevraagd...

Liege, liege, liegebeest!

• DiedX
1-0 :) Helaas ben ik nog flink aan het onderzoeken, en ook veel apps aan het installeren. Zowiezo was ik bezig om een nieuw admin-account aan te maken, en van mijn huidige de admin-rechten weg te halen.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:13
Je sig-block klopt natuurlijk ook niet meer :p

Liege, liege, liegebeest!

• DiedX
Scherp ;) Sterker nog: hij klopt helemaal niet meer qua thuis. In Amsterdam staat er nog een FreeBSD machine te pompen, maar Linux en Windows zijn weg :)

Pagina: 1