Xbox(oude) op pc aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:02
Hallo jongens,

Ik heb al een tijdje een Hauppauge pvr 150 (non mce) tv kaart, en had gelezen dat je daar je console op kon aansluiten. Nou wou ik dit eens proberen met mijn Xbox(oude), alleen kom ik op 2 problemen:

1. Ik kan 4 dingen aansluiten op mijn tv kaart:

1: Tv kabel
2: gele kabel (weet de naam niet)
3. zwarte kabel(weet de naam niet)
4. en een infraroodpoort voor de ab.

Nu heb ik hem dus aangesloten met de gele kabel, alleen dacht/denk ik dat de rode en de witte kabel(die ook aan de kabel zitten die van mijn xbox komt) voor geluid zijn. Nu heb ik dus geen geluid(denk ik). Hoe kan ik dit oplossen? Want het moet wel kunnen

2. Ik dacht dus laat ik het alleen proberen met beeld, maar nu keek ik dus in de standaard software en daar staan 4 dingen op aan te klikken:

1: TV tuner
2: S-Video
3: Ext 1
4: Ext 2

Nu heb ik ze allemaal geprobeerd maar geen 1 geeft het beeld van mijn xbox weer.
Nu is mijn 2de vraag dus, hoe los ik dit op? Of moet ik het met een andere (speciale) software doen? Zo ja, welke? Zo nee, wat moet ik dan doen??

Ik draai op Windows media center en mijn specs zijn:
A8N-sli moederbord
1x 6800gt
Hauppauge pvr-150 (non mce)
1024mb geheugen

Alvast bedankt _/-\o_ ,
Barzi

offtopic:
ik wist niet precies waar dit hoorde op het forum

[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 23-07-2006 22:57 ]

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

De gele kabel is composite, niet de beste keus, maar het zou wel moeten werken
De Zwarte is waarschijnlijk S-Video en zou beter moeten zijn.
Zelf heb ik het samen met DScaler wel werkend gekregen, maar das al een tijdje geleden. Het zag er overigens ook zeer acceptabel uit. S-Video en Composite werken allebei naar behoren, en S-Video zag er duidelijk beter uit.

Voor de audio (wit/rood) kan je denk ik het best een verloopje halen zodat je hem vervolgens in de line-in van je audio of tv kaart kan stoppen.

/edit

Ik kan me overigens wel iets herinneren dat ik met DScaler de input op iets van "Composite over S-Video" moest zetten bij gebruik van S-Video ingang. Vond het wat vaag, maar toen werkte het wel.

Overigens heb ik dit gedaan met een Hauppauge WinTV PCI met BT878 chippie. Iets van 7 jaar oud.

[ Voor 25% gewijzigd door BruT@LysT op 23-07-2006 23:15 ]

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 23:02
BruT@LysT schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:06:
De gele kabel is composite, niet de beste keus, maar het zou wel moeten werken
De Zwarte is waarschijnlijk S-Video en zou beter moeten zijn.
Zelf heb ik het samen met DScaler wel werkend gekregen, maar das al een tijdje geleden. Het zag er overigens ook zeer acceptabel uit. S-Video en Composite werken allebei naar behoren, en S-Video zag er duidelijk beter uit.

Voor de audio (wit/rood) kan je denk ik het best een verloopje halen zodat je hem vervolgens in de line-in van je audio of tv kaart kan stoppen.

/edit

Ik kan me overigens wel iets herinneren dat ik met DScaler de input op iets van "Composite over S-Video" moest zetten bij gebruik van S-Video ingang. Vond het wat vaag, maar toen werkte het wel.

Overigens heb ik dit gedaan met een Hauppauge WinTV PCI met BT878 chippie. Iets van 7 jaar oud.
Het werkt idd wel met DScaler, alleen is het beeld zoals je al zei niet echt perfect.
Maar hoe zou ik dan op S-Video ingang kunnen aansluiten?
En ik heb nog wel een probleem:

Als ik op Xbox Media center zit is alles oke(niet naar beeldkwaliteit gekeken), alleen als ik een spel opstart loopt als diagonaal over het scherm, en dat de heletijd door. Hoe kan ik dit oplossen, of ligt dit aan de Compositie?

• MeMoRy
  • Laatst online: 08-05 16:42
gaat iets fout bij de synchronisatie... misschien wordt het C-sync signaal niet of niet goed ontvangen.
Misschien kan je ergens 50Hz als vaste frequentie instellen? Ergens in je software (ik ken de software niet)

die audio moet idd via je geluidskaart...

S-video gaat alleen als je de juiste kabels hebt. dus zowel voor je tvkaart als voor je xbox...
Dat is zo'n speciaal stekkertje, met 4 pinnetjes...

U vraagt, wij antwoorden.