[Email clients] Zoeken in headers

Pagina: 1
Acties:

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik gebruik Outlook Express in Windows XP om bepaalde emailberichten uit het verleden in op te zoeken,
Tot mijn spijt kun je enkel zoeken op afzender , naar wie het gestuurd is , op onderwerp en naar woorden/zinnen in het bericht zelf.
Helaas is het niet mogelijk om óók te zoeken in de headers.
Ik zou graag op ip adressen willen zoeken die zich in de emailheaders bevinden, weet iemand misschien of dit op een andere manier mogelijk is vanuit Outlook Express ? Of een emailclient waarbij dit wel mogelijk is ?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt,
Groetjes Hans

p.s. als ik er naar probeer te zoeken op google, dan vind ik alleen websites die over bestrijden van spam gaan :/

Verwijderd

Outlook Express weet ik niet, Thunderbird kan zoeken op alle headers in een mailtje via Edit -> Find -> Search Messages en dan een header selekteren of een custom header toevoegen.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-07 15:58

ReLight

echo("What Now ? !")

Als je ze zou exporteren naar files (ascii) dan kan je er in zoeken (ook met windows search) en natuurlijk de linux command line tools.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Hansje22
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:44:
Outlook Express weet ik niet, Thunderbird kan zoeken op alle headers in een mailtje via Edit -> Find -> Search Messages en dan een header selekteren of een custom header toevoegen.
ben het nu installen :)

• Hansje22
hmmm, de zoeken op header optie staat er niet tussen... wel veel anderen :/
een custom toevoegen kan idd wel, maar ja, hoe stel je daar dan in dat er enkel gekeken word naar de headers ?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Email clients horen in Officesuites en -software en schreef je zonder umlaut op de e. ;) Kleine titelfix + move naar Officesuites en -software. :)

Signature

Verwijderd

Hansje22 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:23:
[...]
hmmm, de zoeken op header optie staat er niet tussen... wel veel anderen :/
een custom toevoegen kan idd wel, maar ja, hoe stel je daar dan in dat er enkel gekeken word naar de headers ?
Of ik snap je oorspronkelijke vraag niet goed, of je kijkt totaal niet goed.

Zoeken op header is gewoon 'Search messages' en dan match je op de header die je wilt zoeken met de inhoud. Dus als je bijvoorbeeld al je mailtjes wilt vinden waar Return-Path "a@b.c" is, zoek je dus in Inbox on Local Folders, inclusief subfolders en match je 'all of the following'. In de linker dropdown selekteer je 'Return-Path' (als die er nog niet in staat voeg je 'm toe via custom), middelste dropdown wordt 'is' en rechts vul je a@b.c in, dan druk je op 'Search'.

• Hansje22
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:15:
[...]

Of ik snap je oorspronkelijke vraag niet goed, of je kijkt totaal niet goed.

Zoeken op header is gewoon 'Search messages' en dan match je op de header die je wilt zoeken met de inhoud. Dus als je bijvoorbeeld al je mailtjes wilt vinden waar Return-Path "a@b.c" is, zoek je dus in Inbox on Local Folders, inclusief subfolders en match je 'all of the following'. In de linker dropdown selekteer je 'Return-Path' (als die er nog niet in staat voeg je 'm toe via custom), middelste dropdown wordt 'is' en rechts vul je a@b.c in, dan druk je op 'Search'.
THX, het werkt nu :)
Naja, ik begreep jou even verkeerd, snapte niet dat je zomaar een return path daar zomaar kon invullen als voorbeeld... handig dit... thx playroll!

* @mod: draadje kan dicht :)
Pagina: 1