Problemen linksys wag200g inmiddels opgelost?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jasper24
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Gisteren is mijn adsl modem letterlijk in rook (en een klein steekvlammetje) opgegaan.
Het werd toch al wel tijd voor iets nieuws en draadloos wel te verstaan.

Nu is is mijn oog op de linksys wag200g gevallen.
Bij de internet shop hier in de buurt, waar je ook op kunt halen is die op voorraad.
Ik was hem al bijna gaan halen maar ik dacht nog even checken wat ze er bij tweakers van vinden.

Het modem zou moeite hebben bepaalde sites te openen. Het zou mogelijk op te lossen zijn met een upgrade, maar of dit al gebeurd is kan ik niet helemaal achterhalen.

Mijn vragen:

1 Zijn de problemen met de linksys wag200g inmiddels opgelost en kan ik het modem met een gerust hart kopen?

2 Ik ben in de veronderstelling dat linksys een van de betere merken op gebied van netwerken is klopt dit?

3 Als de problemen niet verholpen zijn wat is dan een goed alternatief? De wag354g hebben ze bij de betreffende internetshop niet meer en die zou een matig bereik hebben.

Verwijderd

Hé laat ik nou precies met hetzelfde probleem zitten. Mijn oude alcatel speedtouch modem/router begint ook kuren te vertonen en ik ben daarom ook op zoek naar een nieuwe draadloze modem/router.
Toevallig kwam ik ook bij de linksys WAG200G uit. Als ik me niet vergis zijn de problemen met nieuwe firmware op te lossen.

Hier nog even een linkje naar het probleem van de onbereikbare websites. En hier nog een :9
De MTU waarde in de netwerksettings aanpassen lijkt ook een oplossing te zijn. Gewoon de nieuwe firmware installeren zou ook moeten werken:
Cyberwizzard schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:05:
Na een gezellige 2 uur aan de lijn met XS4ALL en daarna 1 uur met de Netlink Live support heb ik het probleem opgelost: de nieuwe firmware is uit!

Versie 1.01.07 (die overigens in de modem staat als 1.00.07) heeft de fix specifiek voor het probleem met de sites (tweakers.net, microsoft.com)
Op de site van Linksys staat de bewuste firmware update met de volgende toelichting:
Firmware 1.00.07
- Resolves PPPoA issue where using PPPoA wan type connection, the user could
not access certain web sites.
Klinkt goed lijkt me zo.. :)

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 00:25 ]

Verwijderd

Dag allemaal,

Zelfde probleem. Zelfde oplossing, zou je denken.
Ik heb de firmware 1.00.09 gedownload. En ge-unzipped. Nu krijg ik een .txt en twee .img files. Mischien erg digibeet, maar mijn vraag is hoe deze .img bestanden te openen ? We hebben het hier duidelijk niet over plaatjes, films of CD-brand/clone bestanden, ... WinXP vraagt met welk programma deze .img's geopend moeten worden, en ik heb geen idee !
Alvast bedankt voor de goede raad !

Joost

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:47:
Dag allemaal,

Zelfde probleem. Zelfde oplossing, zou je denken.
Ik heb de firmware 1.00.09 gedownload. En ge-unzipped. Nu krijg ik een .txt en twee .img files. Mischien erg digibeet, maar mijn vraag is hoe deze .img bestanden te openen ? We hebben het hier duidelijk niet over plaatjes, films of CD-brand/clone bestanden, ... WinXP vraagt met welk programma deze .img's geopend moeten worden, en ik heb geen idee !
Alvast bedankt voor de goede raad !

Joost
Volgens mij staat er in de gebruiksaanwijzing precies beschreven hoe je de firmware moet upgraden:

Wireless-G ADSL-gateway voor thuisgebruik
Bijlage D: Het upgraden van de firmware

Voer als volgt een upgrade uit van de firmware van de router:
1. Download het upgrade-bestand voor de firmware van de gateway vanaf www.linksys.com.
2. Pak het firmwarebestand uit op uw computer.
3. Open het webgebaseerde hulpprogramma van de gateway en klik op de tab Administration (Beheer).
4. Dubbelklik op de tab Firmware Upgrade (Firmware-upgrade).
5. Klik op de knop Browse (Bladeren) om het uitgepakte bestand te zoeken en dubbelklik vervolgens op dit bestand.
6. Klik op de knop Upgrade en volg de instructies op het scherm.

Als je deze stappen doorloopt moet het lukken lijkt me zo :)

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Gek. Ik heb em NET gekocht, en in de firmware (zoals meegeleverd dus) staat als versie 1.00.05.

Maar geen enkel probleem om op tweakers of zo te komen; volgens mij heeft dat veel te maken met of je provider wil dat je pppoa/e gebruikt of niet.