Max AMD CPU voor een NF4K8MC ?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05-2025

Frenkie123

Lets Mod the World !

Topicstarter
Ik zoek me suf, kan het niet vinden wat ik op mijn NF4K8MC mobo kan prikken aan maximale CPU power. Iemand hulp ? Oh en welke NForce4 driver is stabiel ? de 6.85 ?

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 11:54

keur0000

-------- N O N E --------

AMDAthlon™64and64FX,Sempron™processors,Socket939

Dus wat er maximaal is te krijgen voor deze processorvoet ;)
bijv FX60 dual core :9

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
..Maar dat zegt niets over de maximale snelheid dat dat moederbord aankan, en of er wel geheugen met genoeg bandbreedte om die processor te voeden in kan ;)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
TheZeroorez schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:27:
..Maar dat zegt niets over de maximale snelheid dat dat moederbord aankan, en of er wel geheugen met genoeg bandbreedte om die processor te voeden in kan ;)
Geheugen lijkt mij het probleem niet aangezien de Nforce4 chipset behoorlijk universeel is ;)

Verwijderd

En, je bios moet wel in zoverre ge-update zijn, zodat hij de nieuwe processoren kan herkennen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04
Crash schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:28:
[...]

Geheugen lijkt mij het probleem niet aangezien de Nforce4 chipset behoorlijk universeel is ;)
Geheugen zit aan de processor vast en niet aan de plank.
De maximale CPU is een Athlon FX-62 geloof ik :?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
Termi schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:30:
[...]

De maximale CPU is een Athlon FX-62 geloof ik :?
Voor socket 939 zie ik geen beperking wat betreft DDR geheugen? Dus qua bandbreedte voor je proc zal je niet snel in de knoei komen zoals The_Zeroorez aangeeft.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Termi schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:30:
..Maar als de plank het niet ondersteunt, kom je er toch niet echt ver mee. Sneller geheugen is geen probleem, maar het zou toch zonde zijn van je processor, hem afknijpen met laag geheugen..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The_Zeroorez, je snapt blijkbaar niet wat Crash en Termi proberen te zeggen. De geheugencontroller van een Athlon64 systeem zit in de CPU, niet op het moederbord. Het moederbord doet niets meer dan een paar (honderd) baantjes tussen CPU socket en DIMM slot voorzien. Daarom kun je verschillende RAM support hebben op dezelfde So939 moederbord bij verschillende types Athlon64 CPU :o

Ik zou je aanraden om je toch wat meer te verdiepen in het AMD64 platform voordat je dit soort onjuiste uitspraken doet en anderen in de war brengt.

Verder TS: lees de supported CPU list in de manual of op de site van de fabrikant (of lees de PMG FAQ, waar hetzelfde advies in staat :z )

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.