Toon posts:

Van stereo naar PC, opnemen hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik met een stereo(Panasonic SC-AK17)
naar mijn PC opnemen? Of kan dit niet?

Nu heb ik al een kabeltje lopen van mijn uitgang van mijn Sound Blaster Live! 1024 naar de AUX van mijn radio, maar dan is het waarschijnlijk niet mogelijk om daarvan op te nemen, toch? :?

En als dat niet kan via mijn stereo, hoe kan het dan wel? :? :?

Verwijderd

Stop de kabels van je geluidskaart in de rec in en rec out of hoe ze op jou installatie ook heten

Verwijderd

Topicstarter
ja natuurlijk maar dt gaat toch niet via de aux?

Verwijderd

Ik kan 2 cassetterecorders op mijn hifi aan sluiten . op de een zit idd een cassette deck en op de ander heb ik de geluidskaart.
En alle geluid van de pc loopt nu via de de versterker en alle geluid van de versterker kan ik zo via de pc opnemen

Verwijderd

wat bedoel je preciesm met het opnemen van stereo NAAR pc, dat je met je pc iets van de radio opneemt??????

wanneer je t andersom bedoelt, moet je gewoon ff een analoge stekker in de soundblaster uitgang van je soudcard pluggen en met minidisc ofoz of gewoon casette op rec drukken.....

Verwijderd

ik zal ff een tekeningetje maken . ff geduld

Verwijderd

heb wel ff geduld

Verwijderd

maar je moet wel opschieten want t is al laat :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/rochelstrot/Image1.gif
Je hebt dus 2 kabels nodig met aan de ene kant kant een mini jackplug en aan de anders kan 2 tulpstekkers

Verwijderd

de meeste mensen zeggen bedankt als je ze helpt
:)

Verwijderd

sorry maar van dit plaatje snap ik de ballen wat hoort bij wat

Verwijderd

WAT MOET ER NOU OPGENOMEN WORDEN?

sorry voor de caps lock, maar moet t echt ff weten

Verwijderd

er gaat 1 kabel van je versterker cassette deck ingang naar je geluidskaart uitgang en 1 kabel van je versterker cassettedeck uitgang naar je geluidskaart ingang.
snap u ?

Je sluit je pc op je versterker aan alsof het een cassettedeck is.

Verwijderd

Ga het morgen nog eens goed bestuderen, voordat ik ten tweede maal m'n moederbord opblaas. wtr

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ja bedankt BSE zeg je dan.

Het is heel simpel. Men neme een rec out op je stereo (als je die niet hebt, houdt het hele verhaal op). Dan heb je een kabel nodig met aan de ene kant twee rca pluggen, ook wel tulpjes oid genoemd, en aan de andere kant een 3.5mm stereo phono plug (zo'n ding dat aan koptelefoons zit). De tulpjes stop je in de rec out, en de phono plug in de line in van je sound card.
Nou is er wel één ding waar je op moet letten: je moet de rec out gebruiken van dezelfde bron als waarop je pc zit aangesloten. Anders kan je namelijk feedback krijgen, en daar kunnen dingen van kapot gaan (speakers, versterkers, geluidskaarten, jouw oren). Laat maar weten wat voor aansluitingen je hebt.

Jag

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik neem altijd gewoon zo'n audio kabeltje met 1 grote stereo stekker en 1 kleine, de ene kant in de line in van mijn geluidskaart, de andere kant in de headphone-out van de stereo, zitten nl. geen andere uitgangen op m'n stereo

Verwijderd

Je kan gewoon zo'n zelfde kabeltje gebruiken als wat je nu naar je stereo hebt lopen met als het goed is aan 1 kant een hooftelefoonplugje en aan de antere kant 2 tulpjes.

Of je verlegd de huidige kabel even of je maakt/koopt een 2e.
Die sluit je aan op een line-out van je stereo, vaak ook wel genaamd TAPE(x)-REC en de andere kant sluit je aan op je line.

Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 13:35 schreef rht het volgende:
Die sluit je aan op een line-out van je stereo, vaak ook wel genaamd TAPE(x)-REC en de andere kant sluit je aan op je line.
Zeg ik toch ?
Zo moeilijk is het toch niet ?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het is wel moeilijk zeg... een draadje van een rec out van je stereo naar je line-in van je geluidskaart...:(

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geluidskaart UIT naar de INGANG van je stereo
kan toch niet zo moeilijk zijn ?|:(

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 28 januari 2001 16:24 schreef Wekkel het volgende:
Het is wel moeilijk zeg... een draadje van een rec out van je stereo naar je line-in van je geluidskaart...:(
:):):):):):):):):)
helemaal mee eens!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt aan iedereen maar ik heb niet alle tijd om dag en nacht te antwoorden...

Maar op mijn stereo zit alleen AUX en nu heb ik dus begrepen dat daar niet me opgenomen kan worden...:(

Dan moet ik dus maar eens ergens van de zolder een oude versterker zien te rommelen
Maar dan kan ik ook dat stekkertje gebruiken dat ik nu gebruik om geluid vanaf mijn PC naar mijn radio stereo af te spelen?

Nogmaals iedereen bedankt !!!!!!
:):):):):):):):):):):):):):):):)

Verwijderd

Dit is je apparaat ongeveer ???

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/images/sc_ak18.jpg
panasonic sc ak18

Als je een kabel van je geluidskaart line out naar aux legt moet je toch in principe op je cassette deck kunnen opnemen.
Je kunt dan niet met je pc van de installatie opnemen, tenzij je de stekkers van het cassette er uit haalt en daar die van de geluidskaart in stop. Of je maakt (koopt) een kastje waarmee je kunt switchen van cassettedeck en pc
Pagina: 1