Toon posts:

Chello downloadprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wanneer ik iets constant download en daar bedoel ik mee een bestand van bijvoorbeeld 600mb met 450kb/s met mijn Chello Classic verbinding.
Dan houdt de verbinding ermee op na 10 minuten, waarna ik dus de routeradapter er uit moet doen en er weer in moet doen.
Heeft iemand enig idee hoe het komt dat het netwerk telkens wegvalt bij langer dan 10 minuten constant downloaden.
Het routertype is deze: http://www.sweex.com/product.asp?pid=302

//edit
De firmware die erbij staat wil niet updaten omdat deze voor een nieuwere routersoort is, dus dat werkt ook niet.

Bij voorbaat dank,

Joost

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 21:02 ]

Verwijderd

Heb je ook geprobeerd om je computer op je modem aan te sluiten, dan weet je zeker dat het aan je verbinding ligt.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gewoon een soort van buffer die volloopt, dan struikelt de router erover en dan hangt de kernel. Daarom moet je hem uitzetten en weer aan, want dan is hij "herstart".

Als ik jouw was zal ik hem of omruilen voor een betere of contact opnemen met sweex dat ze hier maar een goeie firmware voor schrijven, zodat jij die problemen niet meer hebt.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 19:26
Als je router steeds gereset moet worden dan zal de router niet veel soeps mee zijn. Probeer ook eens de modem te resetten en kijken of dat nog verschilt maakt. Is het echt alleen de router dan zou ik eens een andere proberen. En het wordt zo vaak gezegd hier, sweex is geen top spul maar het werkt. Probeer als het de router is een ander merk te zoeken dat beter beoordeeld wordt.

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Het kan zijn dat je teveel connections binnen krijgt waardoor je router volloopt en eruit klapt of je gebruikt een simpel password en je routertje is gehacked.

Probeer eens tijdens je downloaden om de minuut je system log te bekijken en kijken wat Sweex daarin aangeeft.

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Ik denk dat je de topic titel beter kunt veranderen in Router downloadprobleem, heeft verder weinig met Chello te maken...

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:06:
Het kan zijn dat je teveel connections binnen krijgt waardoor je router volloopt en eruit klapt of je gebruikt een simpel password en je routertje is gehacked.

Probeer eens tijdens je downloaden om de minuut je system log te bekijken en kijken wat Sweex daarin aangeeft.
Bedankt, waar kan ik de system log vinden ?
Fulcrum2000 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:10:
Ik denk dat je de topic titel beter kunt veranderen in Router downloadprobleem, heeft verder weinig met Chello te maken...
Topictitel kan je niet veranderen

___

Ik denk inderdaad dat het aan de router ligt, via de modem kan het wel constant.
Maar dit euvel had mijn router een half jaar geleden nog niet.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:00:
...
Het routertype is deze: http://www.sweex.com/product.asp?pid=302

//edit
De firmware die erbij staat wil niet updaten omdat deze voor een nieuwere routersoort is, dus dat werkt ook niet.

Bij voorbaat dank,

Joost
Als een firmware update niet werkt voor jou router, omdat deze voor een nieuwer type router is bedoeld, heb je dus ook niet deze router (anders had je firmware wel gewerkt).
Sweex levert 5 jaar garantie op de meeste van zijn producten, waarschijnlijk ook wel op die van jou. Bel of mail ze eens zou ik zeggen (zitten in Nederland, is een nederlands merk) op 0900-BELSWEEX.
Goed kans dat je router het niet echt leuk meer vind, en dat je een ander kan krijgen (als hij nog binnen de garantie is). Wellicht kan Sweex je in ieder geval aan de juiste firmware helpen. Besteedt er niet al te veel tijd aan zou ik zeggen, die dingen kosten nieuw geen fluit meer, als hij het met een uur of twee prutsen nog niet stabiel doet, zou ik hem weggooien, en gewoon een nieuwe kopen.

Verwijderd

Topicstarter
De router op mijn link is zeker mijn router, maar als ik de firmware download dan geeft hij aan dat het voor LB00000021 is en ik heb type LB00000020, heel erg raar dus, hij geeft aan dat de GUI anders is, verder heb ik al andere firmware geprobeerd maar werkt ook niet.

Aangezien Sweex vandaag dicht zit lijkt mij, zal ik morgen sweex eens even bellen.

Is er een programma om teveel connecties te voorkomen, zodat me router er niet uitklapt?

De laatste firmware:
meuktracker: Sweex LB000020 0.62
Deze is alleen voor een probleem met tijd/datum.
Toch maar even opgezet, maar maakt geen verschil.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 21:27 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:21:
Is er een programma om teveel connecties te voorkomen, zodat me router er niet uitklapt?
Als je via http/ftp download zal je er niets aan kunnen veranderen bij mijn weten.
Gaat het via torrent, edonkey of andere p2p waar je van meerdere clients download dan kan je in het programma wat je gebruikt het aantal connecties wel verminderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar besloten om voor een nieuwe router te gaan, welke raden jullie mij aan (uit ervaring).

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:54
ik had toevallig zelfde probleem met die router ( met kabelfoon), als je maar heel even iets ging downloaden lag ineens heel het internet eruit. Ik heb gewoon die router weggegooid en een linksys gekocht die veel beter is, en niet uitvalt

Verwijderd

Topicstarter
ProVine schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:32:
ik had toevallig zelfde probleem met die router ( met kabelfoon), als je maar heel even iets ging downloaden lag ineens heel het internet eruit. Ik heb gewoon die router weggegooid en een linksys gekocht die veel beter is, en niet uitvalt
Heb je toevallig deze:
Linksys EtherFast®Cable/DSL Firewall Router
Lijkt mij een betrouwbare router, alleen ik zie een beetje op tegen de prijs van €60

Verwijderd

Ook ik heb het probleem gehad. Een draytek router die na verloop van tijd steeds vaker crashte bij lange downloadacties op volle snelheid. Resetten werkte dan altijd omdat de buffer dan leeg was. Ook kon mijn router de Chello Classic snelheid van 8mbit niet aan, bleef op 4mbit hangen.

Na een tijdje heeft hij ook de geest gegeven en heb ik hem vervangen door een USRobotics. Bevalt goed, duidelijke interface, stabiel en niet duur. Deze kan tenminste ook 8mbit aan.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
BredeP schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:19:
[...]
die dingen kosten nieuw geen fluit meer, als hij het met een uur of twee prutsen nog niet stabiel doet, zou ik hem weggooien, en gewoon een nieuwe kopen.
(offtopic) Van zo'n instelling wordt ik een beetje verdrietig.... Ik hoop dat er nog eens een echte eco-tax wordt ingevoerd zodat die weggooi mentaliteit verdwijnt.

ontopic:
- Teveel fouten op ethernet veroorzaakt soms het afsluiten van een ethernet poort. Doet een andere poort het nog wel als het probleem optreedt? Vervang / controleer je bekabeling. Heb je fabriekskabels gebruikt?
- Misschien een speed / duplex issue. Staat de ethernet van je pc op "auto" speed / auto duplex ingesteld?
- Kun je nog wel bij de web pagina van de router zelf als het probleem optreedt? http://192.168.2.1

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:17:
[...]

Ik denk inderdaad dat het aan de router ligt, via de modem kan het wel constant.
Maar dit euvel had mijn router een half jaar geleden nog niet.
Eh, dus :?

Waarom zou in een half jaar tijd je internetprovider wel een probleem kunnen oplopen maar je router niet? Raar 'argument'... :o

Overigens is er een duidelijke factor die de laatste halfjaar veranderd is: het weer.

Momenteel is het langdurig ranzig heet en allerlei apparatuur heeft het zwaar daaronder. Het is goed mogelijk dat je router bij koeler weer wel de verbindingen trok, maar bij warm weer het niet meer voor elkaar krijgt. Dan zou je kunnen zeggen dat het vorig jaar wel goed ging bij even warm weer, maar er is in tussentijd ook iets anders veranderd: de hoeveelheid stof in je router.

Misschien kun je dit euvel wel met een stofzuiger verhelpen :+

Maareh, dat gezegd, ik heb zeer goede ervaringen van het vervangen van een brakke Edimax BR-6104 router met een Linksys WRT54GL. De Edimax trok maximaal 25 a 30 gelijktijdige connections, de Linksys heb ik pas met 220 over de zeik kunnen helpen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

Ik had hetzelfde probleem, en het ligt denk ik niet aan chello, maar zoals eerder genoemt aan de router.
Meestal had ik het met bittorent, en hoe minder connecties ik toeliet, des te langer hield hij het uit.
Voila.. ik had het probleem gevonden, misschien is het ook jouw probleem.

Nu ik een router heb van een beter merk heb ik uberhaupt nergens last meer van. De moeite waard dus.

MSI GX660R for the win!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

aex351

I am the one

ik heb hetzelfde probleem met mijn netgear wgt624, helaas weinig aan te doen. Alleen gelukkig voor mij gebeurd het niet al te vaak.

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:09:
[...]

Eh, dus :?

Waarom zou in een half jaar tijd je internetprovider wel een probleem kunnen oplopen maar je router niet? Raar 'argument'... :o

Overigens is er een duidelijke factor die de laatste halfjaar veranderd is: het weer.

Momenteel is het langdurig ranzig heet en allerlei apparatuur heeft het zwaar daaronder. Het is goed mogelijk dat je router bij koeler weer wel de verbindingen trok, maar bij warm weer het niet meer voor elkaar krijgt. Dan zou je kunnen zeggen dat het vorig jaar wel goed ging bij even warm weer, maar er is in tussentijd ook iets anders veranderd: de hoeveelheid stof in je router.

Misschien kun je dit euvel wel met een stofzuiger verhelpen :+

Maareh, dat gezegd, ik heb zeer goede ervaringen van het vervangen van een brakke Edimax BR-6104 router met een Linksys WRT54GL. De Edimax trok maximaal 25 a 30 gelijktijdige connections, de Linksys heb ik pas met 220 over de zeik kunnen helpen :z
Bedankt voor je advies, ik denk dat ik maar mooi een nieuwe router ga halen omdat ik niet van plan ben om het aantal gelijktijdige connecties te gaan verminderen.

De stofzuiger werkte trouwens ook niet ;) tis gewoon een low budget router zo te horen.

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Iets kopen van Sweex is vragen om problemen. Koop iets van wat meer kwaliteit (Linksys, Netgear bijv).

Verwijderd

Topicstarter
pingelmonster schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:50:
Iets kopen van Sweex is vragen om problemen. Koop iets van wat meer kwaliteit (Linksys, Netgear bijv).
Ik ga deze halen:
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=9584&ref=2

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:54
De 8-poorts versie van die router heb ik 2 DOA gevallen van gehad, die de verbinding niet langer dan 3 minuten konden vasthouden. Nog gezeik met de winkel over gehad, die mij een onkundige gebruiker noemde, terwijl mijn oude D-Link en 2 Netgears het wél prima doen op deze verbinding :P
Momenteel heb ik dus ook een Netgear staan, is wel wat duurder maar dan heb je ook wat :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1