PCIe VGA kaart in asus barebone met voeding van 250W

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Tittah
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09-2025
Hoi,

Ik zou graag een PCI-express VGA kaart in een Asus Barebone (terminator) willen steken om de 3D performantie wat op te drijven. De voeding is echter slechts 250W (is geen ATX-voeding dus vervangen is niet direct een optie).

Wat er nu insteekt is hetvolgende:
Athlon64 3200+ (S393)
Maxtor SATA 160GB
floppy
DVD
2 x 512MB DDR400

Kan er mij iemand een idee geven tot hoever ik kan gaan zonder in de problemen te komen met het stroomverbruik? Het hoeft echt geen 1900XTX te zijn maar een 6800XT zou leuk zijn :)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26
Moet lukken. Over het algemeen zitten er redelijk voedingen in, dus praktisch alles zal erin draaien. Misschien niet de top-kaarten, maar een 6800XT zekerste weten. Je hebt er verder toch bijna niks inzitten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Athlon64 3200+ (S393) (80 watt ofzo)
heb geen idee wat een hdd verbruikt maar (50 watt??)
een beetje vga(100 watt)

moet net kunnen

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAXV23&#tecData
73 Watt

deze kan bijvoorbeeld makelijk

[ Voor 214% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 20:58 ]

• Tittah
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09-2025
OK, dan ben ik tenminste al wat gerustgesteld :>

Aangezien ik tot hiertoe nog steeds in het AGP tijdperk leefde, vraag ik mij af of elke PCIe kaart moet gevoed worden met aparte stekker? Of is dit alleen zo bij de topkaarten?

En nu ik toch bezig ben :*) Is een kaart met een passieve koeler te overwegen in een barebone? Het zou mij verwonderen dat er een optimale luchtstroming in zo'n kleine case zou zijn...

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-02 14:27
ASUS barebone :S

kwas voor een shuttle gegaan ;[

Modbreak:Lekkere onderbouwing en lekker emoticon gebruik ... :z

[ Voor 44% gewijzigd door Thandor op 23-07-2006 22:40 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tittah schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:22:
OK, dan ben ik tenminste al wat gerustgesteld :>

Aangezien ik tot hiertoe nog steeds in het AGP tijdperk leefde, vraag ik mij af of elke PCIe kaart moet gevoed worden met aparte stekker? Of is dit alleen zo bij de topkaarten?

En nu ik toch bezig ben :*) Is een kaart met een passieve koeler te overwegen in een barebone? Het zou mij verwonderen dat er een optimale luchtstroming in zo'n kleine case zou zijn...
Er zijn genoeg kaartjes zonder een aparte connector. De 7600GS is er eentje van. Nu is dit geen topkaart, maar hij functioneert prima. (voor mij)

en 50W voor een hdd is ook wat ruim hoor, houd eerder 20 aan.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:50:
Athlon64 3200+ (S393) (80 watt ofzo)
Heb je bronnen?
Deze processor heeft een TDP van 67W. Die TDP is niet het maximale wat de processor zal verbruiken. Sterker nog, het uiteindelijke verbruik ligt er een heel eind onder ;)
heb geen idee wat een hdd verbruikt maar (50 watt??)
Je hebt geen enkel idee en geen bronnen. Let in dergelijke gevallen wel op wat je zegt :o
een beetje vga(100 watt)
Defineer 'een beetje vga'. Er zijn makkelijk kaarten te vinden die ~50W verbruiken en meer dan genoeg VGA power kunnen leveren :)
De ATi Radeon 9800 Pro verbruikt minder dan 50W en dat is bij meer dan genoeg mensen al voldoende. Vergeet ook niet dat er snellere kaarten op de markt zijn met een verbruik van ~50W.

Tittah, er zijn reviews/benchmarks te vinden waarbij het stroomverbruik gemeten wordt. Doe daar je voordeel mee.
Om met een voorbeeld op de proppen te komen: XBit Labs - Power Consumption of Contemporary Graphics Accelerators. Part II: NVIDIA vs. ATI
Wellicht is Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 ook handig om hierbij te gebruiken.

Dit topic gaat dus op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.