Toon posts:

beperkte of geen verbindingsmogelijkheden bij LAN verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg steeds als ik mijn laptop met mijn pc verbing de melding "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" (PC win XP prof SP2 en laptop win XP home SP2). Is hier vanaf te komen?

Verder heb ik een draadloos netwerk thuis voor het delen van internet. Echter als ik bestanden uitwissel tussen mijn PC en laptop wil ik dat dit via de LAN kabel gaat. Echter de ene keer doet mijn pc dat wel en de andere keer stuurt hij de bestanden via het tragere draadloze netwerk. Is het mogelijk om dit als een standaard in te stellen dat dit via de LAN kabel gaat?

Verwijderd

waarom in dit subforum :)

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Ten eerste, je post in een verkeerd forum.

Je kunt zelf niet kiezen via welke verbinding in windows je files worden verstuurd. Ik raad je aan gewoon via één van de 2 te verbinden.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 14:44
Gebruik je wel een cross-link kabel?
Stel in beide drivers eens 10Mbps Full Duplex in om te zien of dat beter gaat.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
mimic schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:55:
Ten eerste, je post in een verkeerd forum.

Je kunt zelf niet kiezen via welke verbinding in windows je files worden verstuurd. Ik raad je aan gewoon via één van de 2 te verbinden.
Dit is wel mogelijk als je gebruik maakt van metrics. Zie hiervoor de eigenschappen van TCP/IP. Heb
hetzelf namelijk ook tussen 2 pc's allebei een 100mbit kaart die verbonden zijn via een switch en crosslink tussen 2 pc's 1gigabit.

[ Voor 17% gewijzigd door MasterMike op 23-07-2006 20:01 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:28

Haan

dotnetter

Sluit je rechtstreeks je pc op de laptop aan, of gaat het via een router?

In het eerste geval moet je een cross-kabel gebruiken en handmatig een ip-adres geven.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 22:10

Fuelke

Forza Ferrari

Toch eerder iets voor Netwerken

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Cryonist

- Something clever -

Ik vermoed dat het probleem ligt aan het feit dat je geen vast IP adres hebt ingesteld bij de machines, stel als IP 10.10.10.1 en 2 in met een subnet van 255.255.255.0. Disable dan ook de wireless connectie om te verzekeren dat het via het kabeltje loopt. Als dit niet werkt controleer of het een crossed kabeltje is, heel makkelijk te controleren door de connectors naast elkaar te houden en naar de kleurtjes te kijken, als ze allemaal op dezelfde plek zitten is het de verkeerde :).

[ Voor 35% gewijzigd door Cryonist op 23-07-2006 20:19 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Geef je pc en je laptop gewoon vast een statisch ip. En doe dat even buiten de range van de dhcp. Dan kun je ze toch gewoon benaderen via hun ip b.v. \\10.0.0.5 voor wireless en \\10.0.0.6 via UTP.
Pagina: 1